Tavarapaljous, mikä on normaalia?
Olen katsellut Himohamstraajat -ohjelmaa ja tuntuu siltä, että minäkin keräilen liikaa tavaraa. Siis en säilyttele mitään maitopurkkeja tai mainoslehtiä, mutta mulla on lapsesta saakka ollut paljon tavaroita.
Tein inventaarion ja laskin kaikki omat kamani.
- CD-levyjä n. 500 kpl
- DVD-boxeja (sarjoja) 45 kpl
- DVD/Bluray-levyjä (elokuvia) n. 300 kpl
- LP-levyjä n. 200 kpl
- pari laatikollista aikakauslehtiä (n. 250 lehteä)
- kirjoja melkein 300 kpl
Vaatteita, kodintarvikkeita, astioita on sen verran, että kaikki on käytössä. Niitä en osta liikaa. Mutta muuten alkaa tavarapaljous ahdistaa. Asun yksin yksiössä ja jossain vaiheessa olisi (yhteen)muutto edessä.
Käyn harvoin ihmisten kodeissa, joten en osaa arvioida mikä on "normaalia". Kuinka paljon teillä on esim. kirjoja, CD/DVD-levyjä, lehtiä, harrastuskamoja jne? Tunnetteko ihmisiä, joilla on epänormaalin paljon tavaroita (tyyliin Himohamstraajat)?
Kommentit (23)
Mulla tosiaan on tähän tilaan nähden liikaa tavaraa. Asuinpinta-alaa kylppärin ja keittiön jälkeen n. 15 neliötä :D Kämppä näyttää enemmän varastolta kuin kodilta.
Olen tarkka puhtauden suhteen, joten likaista ei ole. Laatikoita ja pinoja kyllä on seinän vierustat täynnä, mikä haittaa siivoomista. Tiedän kyllä aina missä mikin tavara on.
Tosiaan tajusin nyt itsekin, etten välttämättä ole "hamstraaja". Suvusta löytyy yksi vanhempi ihminen, joka ei halua heittää mitään pois. Minä taas nimenomaan haluaisin eroon liiasta tavaramäärästä.
Esim. noi LP-levyt on ongelma. En kuuntele niitä kauhean usein, pärjäisin ilmankin. Mutta jos myöhemmin kaipaan jotain levyä, niin niitä ei enää kaupasta löydy. CD-levytkin on ripattu koneelle, joten niitäkään en käytä.
- ap
Hamstraajat keräävät kaikkea, eivät siivoa tms.
Onko asuntosi siisti?