Onko läskit jotenkin isosoluisia?
Kommentit (12)
rasvasolut varsinkii on isontuneet
Isommilla luilla tarkoitan luun ympärysmittaa. Isomman luun ympärille menee enemmän lihaa kuin pienemmän luun.
Normaalipainosena oon tosi siro, mut nyt ku on 15 kg ylimäärästä, niin oon ihan karmee läski.
Eli minulla on leveät hartiat ja pitkät jalat. leveiden hartioiden allahan pitää siis olla myös isommat kylkiluut joten lihasta ja muuta mössöä on enemmän kuin sirommilla. Ja koska jalat ovat pitkät, reisilihas on toki pidempi ja painaa enemmän. Kukaan ei koskaan usko painoani näin isoksi, pitävät minua niin hoikkana.
totuus oli kuitenkin aivan muuta kun röntgenissä kävin.. heheeeeeee...
t. läski.
mutta kyllähän ne rustot "leviää" massan venytyksessä, mutta ei ne luut sinänsä kasva :D
http://19hours-freedom.blogspot.co.uk/2010/04/trapped-under-fat.html
käykää kehon koostumus mittauksessa,mulla on isot luut,5,2kg kun normaali rajat on3,6-4,0kg!mutta ei se yhden kilon luiden paino musta todellakaan läskiä tee ,vaan se että mun rasva % on34.9 kun normit olis 13.4-20.0% .ETTÄ JOS JOKU SYYTTÄÄ LÄSKEYTTÄÄN LUIDEN SYYKS KANNATTAA KATSOO KUIN USEIN TULEE KÄYTYÄ JÄÄ YNNÄ MUILLA KAAPEILLA.
saattaa olla ja suurempia ajatuksia esim. "ottaisko megahampurilaisen tuplajuustolla ....tai kaksi.
Lapsilla rasvasolujen määrä kasvaa lihomisen myötä, mutta aikuisiällä lihominen tarkoittaa rasvasolujen koon kasvua, sillä rasvasolujen määrä ei muutu, toteavat ruotsalaistutkijat Naturessa julkaistussa artikkelissa.
ihan samalla lailla kuin laihoillakin, ei kai se liity sinänsä läskeyteen millään lailla.
Mutta kyllä esimerkiksi minä olen melko isoluinen, koska olen 172cm pitkä, ja hoikkanakin olen tuntenut itseni isoksi, en koskaan siroksi, mulla on rannekin isompi kuin äidilläni.
Tottahan ne läskit näyttää vähän erilaiselta siron luurangon ympärillä kuin romuluisen, voi olla vähän pyöreä tai sitten sotanorsu.
ja painavat luut on myös.
Viis siitä, että luurangon kokonaispaino voi vaihdella saman pituisella ihmisellä max 4kg.