perhepedissä imettäneet!!
Te,jotka olette imettäneet vauvaa niin, että se on nukkunut koko ajan vieressä.. Miten vieroitus onnistui?? Pelkään et mun poika ei suostu ikinä nukkuu musta irti.
Kommentit (8)
nukkuu aamuyölle asti omassa sängyssään, sitten tulee viereen, kun imetän.
Meillä tuo illalla nukahtaminen on ollut niin vaiheikas prosessi, että en tiedä, miten paljon jaksan siitä kirjoittaa... Tarkoitan siis sitä, että tähän mennessä ollaan kokeiltu jo aika monenlaista eri nukahtamistapaa. Olen vaihtanut aina tilanteen mukaan, jos lapsi on ollut tyytymätön ja nukahtaminen on kestänyt kauan, olen keksinyt uuden tavan.
Tällä hetkellä lapsi menee nukkumaan niin, että ensin luetaan satu, sitten imetän ja laitan lapsen omaan sänkyynsä nukkumaan. Hän saattaa touhuilla jonkun aikaa.
Parina ensimmäisenä kertana lapsi itki vähäsen, pysyttelin vierellä ja lohduttelin. Oli kuitenkin pakko siirtyä tähän tapaan, koska sitä ennen nukutin lapsen viereeni, mutta jossain vaiheessa hän alkoi riehumaan tosi paljon nukutettaessa.
Tuota ennen lapsi nukahti omaan sänkyynsäkin yksikseen, mutta siirtyi sitten tavasta pois. Mulla ajatuksena on se, että yritän kuunnella lapseni tarpeita. Jos kuitenkin tarpeet ja päämäärä ovat ristiriidassa, yritän keksiä kompromissin: nyt tilanne on se, että lapsi kaipaa selvästi läheisyyttä, mutta läsnäoloni nukahtaessa tekee hänet levottomaksi. Siksi yritän antaa paljon läsnäoloa ennen nukahtamista: ensin luetaan satu, sitten imetetään, sitten halitaan.
Kirjoitin ehkä sekavasti, mutta sanoisin, että tarpeiden kuuntelun kautta!
Ensimmäisen lapsen kanssa onnistui niin et aina aluksi nukkui omassa sängyssä ja vasta myöhemmin tuli viereen, mutta nyt on hankalaa kun on isompi sisarus joka heräilee, niin eihän noilla ole yhtään sama rytmi! Huoh.. Saa nähdä mitä tästä tulee...
T.ap
minä nukuin muualla. Ei siitä sen kummempaa ongelmaa tullut. Nuorempi poika yritti joskus muutamien viikkojen kuluttua uudelleen haukata käsiksi kun olimme muuten vain sängyn päällä leikkimässä tms, mutta uskoi kyllä kun vain nauroin ja sanoin ettei onnistu.
Ikävä kyllä lapset eivät enää halua nukkua mun kanssani (nuorempi nyt 5), itse ottaisin ne mielelläni kyllä viereen silloin kun mies on jossain reissussa.
ja toiselle joka ei vaihdoin imetyksen silittelyyn
vieressä ovat nukkuneet n. 3 vuotiaaksi asti
onnistui. Tyttö vähenteli itse yösyömisiään puolen vuoden iässä, ensin unipätkät piteni ja sitten loppui yösyönnit kokonaan. Jonkun ajan päästä itkeskeli sen kuuloisesti että olisi halunnut tissiä, mutta nukahti uudelleen kun laitoin tutin suuhun ja otin tytön kainaloon.
Meillä vieroitettiin lapset viimeiseksi päivämaidoista, joten nukkumisilla tai aiemmilla yöimetyksillä ei ollut vieroituksen kannalta merkitystä. Yöimetykset loppuivat itsestään reilun vuoden iässä.
Yöimetyksen kun lopetin, vauvakin siirtyi omaan sänkyyn. Parina ensimmäisenä yönä mieheni hoiti herätykset ja se oli siinä.
Ihmeen helppoa kyllä!