ruokakerma= pahaa ja turha tuote
Tuli tosta pekoni-pasta jutusta mieleen. Että joidenkin ihmisten ruuanlaitto perustuu siihen että kaadetaan purkki tai pari ruokakermaa joukkoon.
Yhdessä lehdessä oli viime viikonlopuna ruokaohjeita, joista kolmeen neljästä tuli jotain ruokakermaa. Eikä ollut mikään meijerilehti. JOtenkin ärsytti. Siis kai noita reseptejä kuitenkin ammattilaiset kirjoittaa ?
Teen joka päivä ruokaa, enkä itse tarvitse ruokakermaa yhtään mihinkään. Jos tarvii jotain rasvaa/pyöristystä se on sitte kunnon smetanaa, oikeaa kermaa tai juustoa. Tai sit ei mitään. En tarvi kermaa spagettikastikkeeseen enkä lihapulliin enkä pannukakkuun enkä keittoon. En varsinkaan mukamaustettuja lisäainepommi-litkuja arominvahventeineen koska mausteetkin on keksitty.
Kommentit (7)
sinun tapasi laittaa ruokaa on tunnetusti se ainoa oikea ;)
enk käytä mihinkään. Perinteistä kuohukermaa kyllä käytän toisinaan mutta en noita ihme valmisteita.
mut mielestäni on sopinu kivasti esmes uuilohen kanssa...
emt, en oo mikkää huippukokki vaan tavallinen sinkkuopiskelija joka ei jaksa liikaa päätää vaivata onko se purkki ruokakermaa kerran parissakuussa niin hirviömäisen kamala asia :D helppoa ainakin, kelpaa mulle.
Meillä käytetään tavallisesti oikeaa kermaa, mutta yleensä kaapissa on vähän kevyempääkin siltä varalta, että oikea kerma on johonkin ruokaan liian tuhtia.
Useammin käytän tuorejuustoja, juustoa ja maitoakin.
Munamaito on ainakin laatikoissa ja kiusauksissa toisinaan ruokakermaa parempaa.
Kyllä meillä käytetään. Ei ole paljon helpompaa (ja hyvääkin on) kastiketta kuin paistaa liha- tai kalasuikaleita, maustaa, ja laittaa purkillinen ruokakermaa pannulle. Siihen keitetyt perunat ja valmista on.
Mun mielestä taas ruokakerma sopii erittäin hyvin antamaan makua esim. munakokkeliin. Oikeaa kermaa en ole edes kokeillut, koska se on niin rasvaista.