Oliko kukaan eilen asunnottomien yössä?
Itse olin Espoossa, hyvä meininki vaikka vakavasta asiasta kyse. Niinistö kävi paikalla rennon oloisena ja Pelle Miljoona oli rock.
Tärkeää työtä tehdään, asunnottomuusasiaa ei tietty yhtenä päivänä ratkaista mutta hyvä että asiaa tuodaan esille.
Kommentit (25)
tyhmyydestä kärsii.
Jos on älyä niin ei joudu asunnottomaksi.
Jos opiskelee niin voi asua vanhempien luona ja sitten kun saa työpaikan voi muuttaa suoraan omaan asuntoon. Noin yksinkertaista se on, mutta eihän sitä tajua jos ei ole älyä.
Entä jos opiskelupaikka on ihan toisessa kaupungissa? Olisiko pitänyt valita ihan toinen ala vain siksi, että pitää ennakoida, ettei joudu kodittomaksi?
Itse opiskelin 70 kilometrin päässä lapsuudenkodista koska kyseistä alaa ei voinut opiskella muualla.
Olisi varmaan pitänyt lopettaa opiskelut vallan ja heittäytyä vain vanhempien ja sossun rahoille...
Joskaan vanhemmat tuskin olisivat huolineet takaisin, sen verran v-päitä olivat.-se yksi, joka oli koditon opiskeluaikana-
omalla autolla opiskelumatka ja olisi ollut asunto vanhempien luona. noin yksinkertaista se on kun osaa ajatella.
tai edes autokouluun? Ei kaikkien vanhemmilla ole varaa moisia maksaa ja vaikka olisi niin ei välttämättä halua.
Itse olisin joutunut menemään kahdella linja-autolla kouluun tuossa tapauksessa. Olisi kyllä päivät venyneet aivan kohtuuttomaksi varsinkin niinä päivinä kun koulupäivä oli 8-16.
Se nyt vaan on karu tosiasia, ettei kaikkea voi ennakoida. En minä kuvitellut pienessä mielessäni, että voisin joutua kodittomaksi. Olihan se kokemus sinällään ja antoi ihan uutta näkökulmaa elämään mutta en toivoisi tuota kellekään. Se stressasi ja vaikutti myös paljon esim. koulumenestykseen.
tyhmyydestä kärsii.
Jos on älyä niin ei joudu asunnottomaksi.
Jos opiskelee niin voi asua vanhempien luona ja sitten kun saa työpaikan voi muuttaa suoraan omaan asuntoon. Noin yksinkertaista se on, mutta eihän sitä tajua jos ei ole älyä.
mutta onko älykkyys oma valinta? Itse olen vähintäänkin tyhmä, mutta kyllin älykäs ymmärtämään sen ja voin kertoa että tämä tyhmyyteni on vittumaisin asia minkä tiedän.
Luuletko oikeasti että tällainen alle 100 äo:lla varustettu yksinkertainen betonimylläri voi opiskella, hommata kunnon duunin ja hankkia oman kämpän. Pätkätyöstä toiseen ja välillä koulua vain pystyäkseen toteamaan ettei edes amiksen metallipuolella hengenlahjat riitä. Jatkuvasti joku kusee silmään vuokra,palkanmaksu, työehto, yms asioissa huomatessaan tyhmyyteni ja sinisilmäisyyteni.
Voi miten paljon mieluummin kuuluisin mensan kunniajäsenistöön, mutta paha vaatia kauhalla kun on lusikalla annettu. Perkele ANNETTU, ei ihminen synny tyhmänä ja muutu fiksuksi omalla päätöksellään.
Aion lähettää tänä iltana hartaan ja vakavan pyynnön yläkertaan, että nämä empatiakyvyttömät, kylmät ihmiset saisivat elämäänsä sellaisia vaikeuksia, että heidän silmänsä avautuvat ja tulisi pientä nöyryyttä vastoinkäymisissä. Kuka lähtee mukaan?
asunnottomuus on ihan oma valinta. Muut asiat on kiinnostanut enemmän kuin se että olis kämppä.
Ja valtiovaltakin voisi ratkaista tämän helposti, irtolaiset pakkosiirrettäisiin maakuntiin missä tyhjiä asuntoja riittää. Sama kai se niille puliukkoille on missä ryyppää
kun lukaisee vauvafoorumia jossa kirjoitetaan rinnoista, pettämisestä, naimisesta, vituista, mulkuista, juopottelusta. Varmaan yleinen meno vie siihen, että kohta on kadulla.