KLAMYDIA...
Onko täällä muita taudin sairastaneita? En kaipaa haukkuja, vaan asiallisia kirjoituksia...
Itselläni kaikki oireet viittaavat Klamydiaan. Alkoi yhtenä iltana (vko sitten) alavatsakivulla ja edell sitä jatkunut. Virtsanäyte puhdas ja lääkäri teki "alakerrankin tutkimuksen". Vain alavatsakipua, ei vuotoja tms... ei lämpöä.
Pelkää että vaikuttaa lastensaantiin. Huomenna menen testiin ja alavatsakivuista silloin lähes 2vko. aiemmin ei tälläisiä oireita ollut....
Kommentit (9)
silloinhan raskausaikana tehtiin klamydiatesti. Oli negatiivinen. Sen jälkeen olen sen voinut saada noin 1,5v sitten.... muutakaan en keksi. Olin silloin lapseni isän kanssa erossa. Nyt vasta tuli oireita... vai voisiko olla herpes? ei kuitenkaan mitään rakkuloita ole.
kaks vuotta oireettomana. Ei vaikuttanut millään lailla lastensaantiin....
mutta voiko olla kuinka kauan oireettomana ennenkuin oireita tulee?
Kerta-annoksena 1g atsirtomysiiniä (Zithromax) ja se on siinä. On tosi herkkä tuolle antibiootille, lähes 100% hoituu sillä. Soitto lääkärille ja hän soittaa lääkkeen apteekkiin. Sen taitaa vielä saada ilmaiseksi kun on tartuntatautiin osoitettu lääke.
Eli klamydia ei todellakaan ole pahimmasta päästä. Toista olisi tippuri, kondylooma, kuppa ja herpeksestä puhumattakaan...
Kerta-annoksena 1g atsirtomysiiniä (Zithromax) ja se on siinä. On tosi herkkä tuolle antibiootille, lähes 100% hoituu sillä. Soitto lääkärille ja hän soittaa lääkkeen apteekkiin. Sen taitaa vielä saada ilmaiseksi kun on tartuntatautiin osoitettu lääke.
Eli klamydia ei todellakaan ole pahimmasta päästä. Toista olisi tippuri, kondylooma, kuppa ja herpeksestä puhumattakaan...
munasarjojen ja vatsakalvon tulehdukseen ja levisi lopulta maksakalvoon. Olin viikon sairaalassa, enkä voi saada koskaan lapsia. Kuulin tuon kun olin 22v. Silloinen poikaystävä tartutti klamydian kun oli käynyt pettämässä mua. Ja kyllä, olen katkera sillä olisin halunnut lapsen :'(
Huomattiin ihan vahingossa (kun otettiin raskauden aikaiset verikokeet).
Miehenpaskiainen oli käynyt vieraissa ja saanut sitä kautta klamydian.
Eipä mitään sen kummallisempaa. Asia hoidettiin ihan antibiooteilla eikä vaikuttanut mitenkään myöhempään hedelmällisyyteen.