Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkonäön pynttäämisen hulluus

Vierailija
17.10.2012 |

Jos luetaan pois kylkiluuleikkaukset yms. yliampuvat operaatiot niin huomaatteko kuin lähes koko maailma (naisten maailma) pyörii sen ympärillä miltä näytetään.

Otetaan esimerkiksi Citydealeja viime ajoilta:

hiusväripaketti, tatuointi, hampaiden valkaisu, suihkurusketus, kasvohoito, rakennekynnet, sokerointi, ryppyvoide, ripsiseerumi.

Nuo muutamassa päivässä ja katjuvalla syötöllä. Tuntuu, että kohta joka toinen nuori nainen hakee kosmetologiksi tai toisten pillun sokeroijaksi. Ei tarvita aivoja mutta kauppa käy.

Sitten ne vähän "fiksummat" hankkii asiallisemman ammattinsa ja "kabuuf", kantavat puolet palkastaan joka kuukausi ulkonäönpynttäämispalveluihin ja muihin "ihan tosi välttämättömiin" kauneusjuttuihin.

jep jep

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

listaan tietysti lisäksi kampaaja, ripsipidennykset, kynsihoito+geelaus, + kaikki kerran käytettävät vaatteet yms.

Vierailija
2/18 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisista niin pynttäävät ulkonäköään? Kun olen kiinnittänyt huomiota tuohon samaan että koko ajan naisille mainostetaan nimenomaan ulkonäköön liittyviä palveluita, naistenlehdet käsittelevät paljolti ulkonäköasioita jne.

Itse en ole oikein koskaan pitänyt ulkonäköä tärkeänä elämässäni. No ehkä teini-iässä oli semmoista painetta siitä, ja olisin toivonut olevani kauniimpi, mutta aikuistuessa ja kun huomasin pärjääväni elämässäni muilla avuilla, menetti koko ulkonäköasia merkitystään. "Naisten" juttuja katsellessa ihmetyttää että oikeastiko olen tosi outo lintu, suuri harvinaisuus kun olen nainen jota ei kiinnosta kauheasti se miltä näyttää tai parannella ulkonäköään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

läskit, pillukarvat, white trash pukeutumistyyli, hiusmallit jne.

Vierailija
4/18 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

läskit, pillukarvat, white trash pukeutumistyyli, hiusmallit jne.

mutta AP:N pointti on kai se, että tosi monelle se ulkonäkö on suurin harrastus ja siihen menee, ehkä joiltakin PERHEILTÄ sanomaan 20-30% kaikista tuloista. Ja sitten itketään kun kuntosalikortti on kallis tai lasten harrastukset blaa blaa vie rahat. Mutta missään ei tunnu se 60€/kk olla sokeroituttamassa haaroväliään tai laitatuttamassa paria lisä karvaa silmiin.

Vierailija
5/18 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi tuolla ihmisten ilmoilla liikkuessaan huomaa, että suurin osa naisista on ihan tavallisen näkösiä ja ei mitenkään ylilaitettuja.

Sitä vaan tuutitetaan joka tuutista ja telkkarissa ei muuta oikein näekään, kun näitä tekemällä tehtyjä kaunottaria.. voi että kun tulis vieläkin joku ohjelmasarja, kuten esim. Metsolat aikoinaan.. salkkaritkin menee kokoajan tähän pyntätympään suuntaan. Nyt oli näköjään lähes jokaiselle laitettu jonkin sortin hiuslisäkkeetkin.. huoh.

Vierailija
6/18 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ulkonäön pynttääminen".

Ihminen voi kyllä pynttäytyä. Turhaahan sekin toki on. Eiköhän citydealissakin tarjota juttuja juuri siksi, että niille saataisiin kysyntää. Itse en tunne ketään, joka kuluttaisi kovia summia karvanpoistoon, kynsiin, ripsiin tms., vaikka varaakin olisi.

Vierailija
7/18 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
8/18 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mediassa näkyvät ääripäät Anu Sagimista kassialmoihin. Lohduttaudutaan sillä, että totuus on jossakin tuolla ulkona, keskivälissä.

Miettikääpä Madonnaa. Juorulehtien mukaan hän käyttää vuosittain 600 000 dollaria "pynttäytymiseen", mukaan lukien ilmaiset sponssituotteet.

Jos minä käytän tälläytymiseen 600-6000 vuodessa, niin so what.

Uskon siihen, että normi-ihmisellä on normijärki. Tietää, mihin on varaa ja mikä on rivikansalaiselle täysin turhaa.

Vierailija
9/18 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...huoh...no mä oonkin 41.

Vierailija
10/18 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mediassa näkyvät ääripäät Anu Sagimista kassialmoihin. Lohduttaudutaan sillä, että totuus on jossakin tuolla ulkona, keskivälissä. Miettikääpä Madonnaa. Juorulehtien mukaan hän käyttää vuosittain 600 000 dollaria "pynttäytymiseen", mukaan lukien ilmaiset sponssituotteet. Jos minä käytän tälläytymiseen 600-6000 vuodessa, niin so what. Uskon siihen, että normi-ihmisellä on normijärki. Tietää, mihin on varaa ja mikä on rivikansalaiselle täysin turhaa.

aika montaa miestä vituttaisi jos tarkemmin ajattelisi, että mamma laittaa 6000€ lähes turhuuteen.

Vierailija
11/18 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei enää ole konttorissa mapittajan paikkoja, työt pysyy järjestyksessä koneella ja itse asiassa työntekijä on koska tahansa korvattavissa niin siitä seuraa kaksi asiaa:

kilpailu siitä toimistotyöstä. Pitää näyttää hyvältä ja itselläkin on parempi fiilis kun voi välillä hemmotella itseään + näyttää siltä että tienaa kunnolla.

yrittäjyys: kun niitä töitä ei ole, niin ryhdytään yrittäjiksi. Tarjotaan tätä kauneutta.

Ja kyllä ne miehet siellä takana on. Hoitavat tavaranjakelun valmistuksen ja tukkukaupan. Käärivät rahat. Naiset näyttää sitten laitetuilta.

Vierailija
12/18 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiä on ehkä 17-18.

Täytyy sanoa että ei miehetkään tykkää ylipyntätyistä naisista.

Itse en meikkaa (ehkä mun ei edes tarvi) olen tumma, ihan ok näköinen yli kolmekymppinen useamman lapsen äiti/nainen

Kulmakarvoja nypin ja joskus saatan laittaa vähän peitevoidetta. Hiuksetkin olen värjännyt ihan vaan harmaat peittääkseni. Eli suht sama väri kuin oma hiusväri.

Yksi mies on sitä mieltä että naisen pitää meikata ollakseen kaunis.

Yksi nanoi että ei ymmärrä miksi nainen haluaa korvikset. Täytyy tehdä reikä ihoon jotta saa koruja roikkumaan.

Tätä minäkään en ymmärrä että 13v alkaa laittamaan tököttiä naamaan.

Suurin osa miehistä on kuitenkin sitä mieltä että nainen voi olla siisti ja kaunis ilman tököttiä.

Vierailija
13/18 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiä on ehkä 17-18. Täytyy sanoa että ei miehetkään tykkää ylipyntätyistä naisista. Itse en meikkaa (ehkä mun ei edes tarvi) olen tumma, ihan ok näköinen yli kolmekymppinen useamman lapsen äiti/nainen Kulmakarvoja nypin ja joskus saatan laittaa vähän peitevoidetta. Hiuksetkin olen värjännyt ihan vaan harmaat peittääkseni. Eli suht sama väri kuin oma hiusväri. Yksi mies on sitä mieltä että naisen pitää meikata ollakseen kaunis. Yksi nanoi että ei ymmärrä miksi nainen haluaa korvikset. Täytyy tehdä reikä ihoon jotta saa koruja roikkumaan. Tätä minäkään en ymmärrä että 13v alkaa laittamaan tököttiä naamaan. Suurin osa miehistä on kuitenkin sitä mieltä että nainen voi olla siisti ja kaunis ilman tököttiä.

Miehet onkin, mutta useimmat naiset ei. Epävarmuudessaan lätkivät mitä kilkkeitä kulloinkin ja pynttäävät ja hoonaavat itseään joka tavalla.

Vähän niinkun aivotonta touhua, kun päässä ei ole järkeä niin hoonataan ulkokuorta.

Vierailija
14/18 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiä on ehkä 17-18. Täytyy sanoa että ei miehetkään tykkää ylipyntätyistä naisista. Itse en meikkaa (ehkä mun ei edes tarvi) olen tumma, ihan ok näköinen yli kolmekymppinen useamman lapsen äiti/nainen Kulmakarvoja nypin ja joskus saatan laittaa vähän peitevoidetta. Hiuksetkin olen värjännyt ihan vaan harmaat peittääkseni. Eli suht sama väri kuin oma hiusväri. Yksi mies on sitä mieltä että naisen pitää meikata ollakseen kaunis. Yksi nanoi että ei ymmärrä miksi nainen haluaa korvikset. Täytyy tehdä reikä ihoon jotta saa koruja roikkumaan. Tätä minäkään en ymmärrä että 13v alkaa laittamaan tököttiä naamaan. Suurin osa miehistä on kuitenkin sitä mieltä että nainen voi olla siisti ja kaunis ilman tököttiä.

Miehet onkin, mutta useimmat naiset ei. Epävarmuudessaan lätkivät mitä kilkkeitä kulloinkin ja pynttäävät ja hoonaavat itseään joka tavalla. Vähän niinkun aivotonta touhua, kun päässä ei ole järkeä niin hoonataan ulkokuorta.

ja toisinpäin, niinkö? Olet aika yksinkertainen jos tosissasi ajattelet noin, taidat siis sinäkin meikata

Vierailija
15/18 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yritän sulkea silmäni ja korvani noilta omasta mielestäni ylilyönneiltä....ei tulisi mieleenikään antaa jonkun nyhtää alapään karvojani yhtään millään menetelmällä, en vaan voi mitään sille,että tuntuu täysin järkyltä, samoin joku peräaukon valkaisu.Mikä ihmiskuntaa oikein vaivaa?!

Vierailija
16/18 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikojemme alussa eritoten miehet kiinnittivät ulkonäköönsä huomiota mitä erilaisimmilla tavoilla. Koristautuminen liittyi vallan näyttämiseen, pelotteluun, naamioitumiseen, lisääntymiskumppanin houkuttelemiseen - samoihin alkukantaisiin asioihin kuin esim eläimillä. Myös vähemmissä määrin naiset koristelivat itseään.

Aina on siis ollut itsensä koristelemista ja siihen liittyviä ammatteja. Jokaisella meistä on oma käsitys siitä, mikä on kaunista, sopivaa, yli- tai alipynttäämistä. Ja koska markkinataloudessa elämme, joku tällä toisen tarpeella itsensä elättää.

Varmaan jokainen meistä joskus ulkonäön huoltoon liittyvistä palveluista maksanut, kukin varojensa ja tarpeensa mukaan. Ääripäitä ovat täysin itsensä hoitamattomat ja ylipynttääjät. Ylipynttääjät ovat kieltämättä huomiota herättäviä koko sotisovassaan, mutta aika marginaaliryhmä kuitenkin. Keskivertotallaajat ovat niitä, jotka jotain palveluja käyttävät, ilman että se suurempaa huomiota herättää.

Oma mielipiteeni on se, että käytän rahaa mielummin oman hyvinvointini ja kauneuteni edistämiseen, kuin esim tupakointiin, alkoholiin tai roskaruokaan. En näytä ylipyntätyltä, vaikka vartaloni onkin sutjakka ja karvat sokeroitu, kasvojeni iho raikas ja laadukkailla meikeillä kevyesti ehostettu. Jos rahapula iskisi, niin voisin kauneudenhoidostani tinkiä.

Vierailija
17/18 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nykyään osataan kommunikoida kielellisesti, ei tarvita pelottelumaskeerauksia eikä naamioitumisia T-rexiä vastaan.

Ongelma näissä hommissa on se, että naiset ovat menettääneet käsityksen mistä kauneus tulee. Ensin laitetaan ripset, kynnet, meikkiä, pillu sokeroidaan ja perse valkaistaan. Sitten vasta mietitään, että jaksaisko sitä syödä terveellisesti ja kurittaa kroppaa liikunnalla. Ääh, aina voi nutrata ja karpata, syö sipsiä ja laittaa sit meikkiä huonontuvan ihon päälle. Mitä sitä turhia panostaa raskaasti, kun aina löytyy hemmottelukonstit.

Ja tuo sokerointi, ei niin vammaista hommaa olekaan kuin olla tussu leveellä jossa kauneushoitola pöydällä.

Aikojemme alussa eritoten miehet kiinnittivät ulkonäköönsä huomiota mitä erilaisimmilla tavoilla. Koristautuminen liittyi vallan näyttämiseen, pelotteluun, naamioitumiseen, lisääntymiskumppanin houkuttelemiseen - samoihin alkukantaisiin asioihin kuin esim eläimillä. Myös vähemmissä määrin naiset koristelivat itseään. Aina on siis ollut itsensä koristelemista ja siihen liittyviä ammatteja. Jokaisella meistä on oma käsitys siitä, mikä on kaunista, sopivaa, yli- tai alipynttäämistä. Ja koska markkinataloudessa elämme, joku tällä toisen tarpeella itsensä elättää. Varmaan jokainen meistä joskus ulkonäön huoltoon liittyvistä palveluista maksanut, kukin varojensa ja tarpeensa mukaan. Ääripäitä ovat täysin itsensä hoitamattomat ja ylipynttääjät. Ylipynttääjät ovat kieltämättä huomiota herättäviä koko sotisovassaan, mutta aika marginaaliryhmä kuitenkin. Keskivertotallaajat ovat niitä, jotka jotain palveluja käyttävät, ilman että se suurempaa huomiota herättää. Oma mielipiteeni on se, että käytän rahaa mielummin oman hyvinvointini ja kauneuteni edistämiseen, kuin esim tupakointiin, alkoholiin tai roskaruokaan. En näytä ylipyntätyltä, vaikka vartaloni onkin sutjakka ja karvat sokeroitu, kasvojeni iho raikas ja laadukkailla meikeillä kevyesti ehostettu. Jos rahapula iskisi, niin voisin kauneudenhoidostani tinkiä.

Vierailija
18/18 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se kenellekään miehelle kuuluu? Monella miehellä menee varmaan viinaan tuon verran rahaa...

[

aika montaa miestä vituttaisi jos tarkemmin ajattelisi, että mamma laittaa 6000€ lähes turhuuteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi