Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukulaisen leivoksissa maistuu sooda läpi :(

Vierailija
23.09.2012 |

Ovatko toiset herkempiä ruokasoodan maulle kuin toiset?

Oltiin sukulaisen luona käymässä, ja hänellä mustikkapiirakkaa tarjolla. Kaikki näyttivät syövän sitä mielellään, mutta minulla tökki ja pahasti. Ensin ihmettelin, että onko jotain pesuainetta jäänyt kulhon pohjalle, kun oli niin kammottava kemikaalin maku piirakkapohjassa. Onneksi otin vain pienen palan, ja sain sen vedet silmissä jotenkin alas. Sitten tajusin, että piirakka oli ilmeisesti leivottu ruokasoodalla, mutta taikina ei ilmeisesti ollut tarpeeksi hapanta peittääkseen soodan makua.

Mutta ihmetytti kyllä, kun kaikki muut söivät sitä oikein tyytyväisen näköisinä, ja kysyin vielä myöhemmin siskolta, että oliko hän maistanut kamalaa sivumakua. Ei kuulemma ollut mitään sellaista huomannut.

Mitä ihmettä! Onko makuaistissani jotain vikaa, vai ovatko muut jotenkin turtia tuolle maulle? Vai voiko olla, että vain minulle sattui joku soodakeskittymä? Yyh, vieläkin tekee pahaa, kun ajattelen sitä makua. Mitä olisitte itse tehneet? Olisitteko sanoneet asiasta? Kerran aiemminkin on hänen luonaan ollut samanmakuista piirakkaa (mutta ei niin voimakkaan pahan makuista). Sillä kertaa ajattelin, että oli jotain silliä jäänyt lautaselle. Lieneeköhän hänellä joku tapa leipoa soodalla? :(

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen makuaistiltani todella herkkä enkä pysty tai edes halua maistella kaikkien leipomuksia ihan siksi, että ne yököttävät minua. Esim. kaverin tekemä mansikkamehu maistuu kakkosluokan käyneiltä marjoilta ja omenapiirakkaan on aina käytetty lajiketta, joka ei sovi mielestäni paistoksiin sitten yhtään. Ihan turhaa tunkea skeidaa suuhunsa.

Vierailija
2/3 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin makkuaisti herkistyy. Jos soodan makuun leivonnaisissa on tottunut, niin sitä varmasti suorastaan kaipaa, eli en sanoisi itse mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sooda ja leivinjauhe pitää siivilöidä mieluiten.