Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Teidän ois nyt tärkeintä hoitaa se lapsi nopeasti kuntoon"

Vierailija
17.10.2012 |

Yläkoululaisella epäillän pitkäaikaissairautta, jonka johdosta koulussa jouduttiin keskustelemaan esim liikunnasta vapauttamisen tarpeellisuudesta. Palaverin lopuksi, jossa muutenkin tuli selväski, että on vaivaa koulle ja hankaluutta, erityisope tokaisi meille otsikssa lainatun neuvon.

Oliko mielestänne asiallista? Ihan kuin me jotenkin viivyteltäisiin tahallamme! On me kyllä yritetty nopeasti, mutta ei tässä mikään, mitä minä teen, nopeuta mitään. Lääkärissä on juostu viime joulusta, eikä ne vieläkään ole edes varmoja, mikä on vikana. Jos tuo viimeinen epäily varmistuu, menee paranemiseen parhaimmillaankin vuosia, mutta ois siinä se hyvä puoli, että joskus kuitenkin paranisi.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee muuten mieleen, että ei välttämättä jäädä ihan hirveästi nyt yhtä lausetta pyörittelemään, jos kuitenkin muu palaveri käytiin hyvässä hengessä. Tuo voi olla vaan huonosti muotoiltu ajatus, jonka jälkeen erityisope on saattanut mielessään purra kieleensä ja ajatella jälkeenpäin, että mitä mä nyt noin sanoin.

Vierailija
2/11 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan tarkoitti, että lapsen hoitaminen on nyt tärkeintä ja koulu tulee sen jälkeen.

Meillekin töräytettiin joskus vastaavaa, kun poikamme sairasti vaikeaa atooppista ihottumaa ja hoitaja tokaisi, ettekö ole vieläkään saaneet ihoa kuntoon?!? Meinasin tirvaista, elämä oli yhtä dieettiä ja rasvausta. Aivan kuin se olisi ollut jokin tahdon asia.

Ei ihmiset ajattele mitä ne suustaan päästää, niiden hölmöyttä se vaan on, mutta nostaa kyllä ärsytyskynnystä ja pahasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sun kannattais ottaa yhteyttä siihen opeen ja vähän valistaa et miten ihmisille puhutaan.

Pahimmassa tapauksessa tuollainen kommentti vois laukaista vaikka masennuksen jo muutenkin uuvuttavassa tilanteessa.

Mulle sanoi kerran eräs ystävä, että hän ei jaksa korvakierrettä ja siksi hänen lapsen korvia ei hoideta antibiootilla (sillä lapsella ei ollut ollut yhtään kunnon märkäistä korvatulehdusta) Mun lapsella on siis korvakierre ja märkäisiä korvatulehduksia ollut 1kk iästä asti, ja se on sit itse aiheutettua kun annoin lapselle antibioottia.

Mulle tuli siitä kommentista aika toivoton olo, mielestäni se oli yhtä epärealistisen littaava kommentti kuin tuo sinun saamasi. Sinulle heitettyä kommenttia pahentaa vielä sekin, että sanoja oli 'ammattilainen'

Vierailija
4/11 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen ihmiset jotka saavat käännettyä minkä tahansa asian loukkaukseksi jossa voi rypeä.

Vierailija
5/11 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äkkiä äkkiä kuntoon ettei vaan koulutyö kärsi, koska sehän on tärkeintä maailmassa.

Itse varmaan soittaisin perään ja haluaisin keskustella jos jäisi vaivaamaan. Varmasti pyytää anteeksi ja tuo oli tahaton ja varomattomasti sanottu lause, mutta varmasti jäi ikävä fiilis.

On niitäkin lapsia jotka eivät parane koskaan, mitä erityisope heidän vanhemmilleen sanoo...

Vierailija
6/11 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yrittäkää olla stressaamatta muista asioista, ne ehtii kyllä myöhemminkin hoitamaan.

Keskittykää vain nyt lapsen hoitamiseen.

Kyllä opettajilla ja hoitajillakin lipsahtaa välillä sammakoita suusta ja tulee myös turhan kömpelösti muotoiltuja lausahduksia.

Toivottavasti saatte diagnoosit pian selville ja löydätte parhaat hoitomuodot :)

Vierailija
7/11 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ope on huolestunut ja toivoo, että lapsi pian toipuu.

Vierailija
8/11 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka syy olisi miten hyvä.

Vierailija
9/11 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea paskaa on joutunut itsekkin kuulemaan aikanaan.

Lapsellamme kehitysvamma ja muistan ne syylistämiset, kun lapsi oli pieni.

Vierailija
10/11 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi varmaan samalla tajunnut oman hölmöytensä.

Vierailija
11/11 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin asian puheeksi erityisopen kanssa, mutta en lähtisi ainakaan vielä tekemään valitusta rehtorille. Erityisopettajankin pitää tajuta, että diagnoosit vievät aikaa, lääkärin ajan saattaa saada kuukauden päähän, yksi käynti ei riitä, jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän