Olen 167cm ja 58kg.. en ole tyytyväinen :(
vielä 9kk sitte painoa oli 68kg. Keräsin kiloja raskauden jälkeen huolella. Ennen raskautta paino ollut 50kg. Tällä hetkellä tavoitepaino 54kg, vaikka mittaa mä enemmän tuijotan.
Vikat kilot on niin vaikea pudottaa. Miten paljon te jotka olette tiputtaneet "viimeisiä" kiloja söitte ja liikuitte?
Itse syön paljon vihanneksia ja kasviksia, hedelmiä myös tulee syötyä ehkä liikaakin. Vettä juon paljon, mikään muu ei enään oikein edes maistu, kun on niin pitkään juonut vain vettä. Pikaruoka ja valmisruoka ei meinaa mennä alas, tuntuu niin raskaalta. Eli kotiruokaa syödään joka päivä. Hiilarit turvottavat todella paljon, eli jos on esim makaroonilaatikkoa ruokana niin syön sitten illalla pääruokasalaatin, eli jotain kevyempää.
Liikunnassa taas voisin vähän panostaa. Lapseni kanssa mennään joka paikkaan kävellen tai pyörällä ellei mennä koko perhe yhdessä jonnekkin kauemmas. Hyötyliikuntaa tulee siis harrastettua päivittäin. Lenkillä pyrin käymään edes kerran viikossa ja juoksen aina noin 10km hieman alle tunnissa. Viimetalvena aloitin hiihtämisen ja odotan nyttenkin jo innolla talvea. Hiihtämässä kävin viime vuonna 4krt viikossa, pyrin samaan myös tänä talvena. Toivottavasti siis viimeistään talvella saisin viimeiset 4kg pois..
Mainitsen vielä, että laihdutan ensimmäistä kertaa, aloitin siis tammikuussa ja kiloja karissut nyt 10kg. Kaikki vinkit otetaan siis vastaan ilomielin! :)
Kommentit (4)
nää kilot, kun muutaman kuukauden päästä olis tarkotus yrittää pikkukakkosta ja haluisin ennen sitä saada noi edelliset kilot pois.. Mut en tienny että se vaikuttaa laihtumiseen, tai en oo ikinä aikasemmin miettiny asiaa siltä kantilta (: Lihaa vois lisätä, se maistuu miehellikin niin hyvin! proteiinia tulee muutenkin liian vähän syötyä. kiitti vinkistä!
Olen 172cm ja 59kg. Tavoite 56kg. Mulla ongelma on motivaatio, kun en ole lihavakaan niin ei ole tarpeeksi tahtoa laihduttaa viimeisiä kiloja. Kuitenkin nuo ylimääräiset 3kg häiritsevät, mulla ylimääräinen rasva kertyy selkään ja vaikka bmi on nyt 20,1, selkämakkaroita on silti. Paino on alhainen, koska en ole lihaksikas. Liikuntaa voisi lisätä reippaasti, painoharjoittelu olisi huippuhyvä!
Minä myös laihdutan raskaudenaikaisia kiloja, tosin lapsi jo 2v. 23kg lähtenyt tähän mennessä. Mutta nämä viimeiset.. ehkä joskus :)
viimeiset kilot on haastavia. Tuntuu, että on niin tiukasti kiinni. Mulla tuntuu olevan reisissä ja mahassa, turhauttavaaa :D Ja juuri se, kun ei ole lihava ja mulle mahtuu päälle kaikki paidat päälle hyvin mitä käytin ennen raskauttakin, mut tiukkojen farkkujen kanssa ei näytä hyvältä jos vaikka istuu. Ennen tuota ongelmaa ei ollut. Ja vanhat farkut puristaa, mutta taas parikolme kuukautta sitten ostamat taas ovat jo löysiä.. Toivon että talvella nää kilot on kadonnu :D
Tsemppiä sinne viimeisten kilojen pudottamiseen :)
Kirjoituksestasi saa sen kuvan, että stressaat liika noista kiloista. Elimistö menee säästöliekille, jos se ei saa tarpeeksi ravintoa. Kokeile lisätä ruokavalioosi lisää proteiiniä. Rasvatonta lihaa. Se autaa kuluttamaan kaloreita, kun lihakset saa ravintoa.