Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli mieleen tuosta ylipainoinen mamma lenkillä-aloituksesta

Vierailija
16.10.2012 |

Mitä OIKEASTI tarttee hankkia jos haluaa hissuksiin kokeilla juoksua?

Kun jos ei pystykään niin ei huvita heti alkuun hommata 500e juoksukenkiäkään. =D

Eli yksi hiukan ylipainoinen mamma täällä, joka niiiin tahtoisi pystyä kuntoilemaan. Kävelen paljon ja jalkani on lihaksikkaat, mutta välillä päiviä, että ei pysty sitäkään.

Odotan tekonivelleikkaukseen (lonkassa nivelrikko), mikä välillä todella kipeä. Toisaalta juuri siksi tahtoisi vieläkin pystyä liikkumaan niin, että luusto saisi ns. tärähtelyä ja alkanut osteoporoosi ei etenisi tai ainakin hidastuisi oleellisesti.

Jumpata en pysty, jalat ei kunnolla aukea ja monessa ne liikkeet sitä vaatii.

Sairastan myös reumaa ja diabetesta. Minulta avattiin vatsa 2011 pystysuuntaan sektion jälkeen kun olivat sitten ommelleet suoleni sektiohaavaan kiinni ja 3kk synnytyksestä sain vatsakalvontulehduksen jota ei tajuttu ja meinasin kuolla kipuun. Jouduin varomaan todella kauan tuota haavaa, joka oli pitkä ja repsahti aukikin. Tuona aikana vatsalihakseni tyyliin poistui, samoin selkälihakset. Nykyään kärsin kamalista selkäkivuista ja uskon sen johtuvan paljolti heikoista lihaksista.

Tahtoisin nostaa peruskuntoani ja alkaa tekemään vatsa- ja selkäliikkeitä.

Olen harkinnut myös kuntolaitteen (yhdistelmä, penkki missä talja jaloille ja käsille ym) hankintaa, tosin tilaa sille en meinaa keskiä asunnostamme. :)

Paljon olen yrittänyt, zumbankin jälkeen olin viikon liikuntakyvytön kun lonkka ei oikein lantion pyörittelystä pitänytkään, vaikka muuten tuntui monipuoliselta ja hyvältä kuntoilulta.

Mutta takaisin asiaan. Riittääkö kunnon urheiluliivit alkuun?

Taskuun siripiriä ripakopallinen ja sokrumittari sekä puhelin.

Juoksu olisi vaihtelua tuplien työntelyyn ja pitkien kauppareissujen kävelyyn. Saisi hartiatkin (jotka jumissa) liikkua vapaasti. :)

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesijuoksua ja vesijumppaa

vesijuoksuun ei tarvi kuin uikkarit, vöitä on hallilla

jos et ole ennemmin kokeillut kannattaisi kokeilla kaverin kanssa tai ohjatusti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla