pukeutumisetiketistä tietävät! mitä päälle?
Kutsu iltajuhlaan, joka alkaa klo 18 jälkeen. Pukukoodina tumma puku tai smokki, tilaisuuden luonne huomioiden se tarkoittaa minulla pitkää iltapukua.
Ongelma on se, että ennen tätä juhlaa on cocktail-tilaisuus joka alkaa ennen klo 18 ja jonka jälkeen en ehdi vaihtaa vaatteita. Iltapuku päälläkö kekkuloin cocktail-tilaisuudessa? Sanonpa vain, että kyllähän on miehillä helppoa...
Kommentit (34)
useimmiten kaunis pitsineule olisi parempi (pehmeämpi, vähemmän työvaate, juhlavampi) kuin bleiseri, mutta tokihan joitain silkkisiä jne jakkuja on olemassa. Itse en miellä bleiseriä sen tyylin jakuksi, joka iltapuvun kanssa sopisi (paitsi ehkä sit kun mennään bileiden jälkeen bussipysäkille odottelemaan kotiinpääsyä), mut enhän mä tiedä, millainen bleiseri sulla on. Bleiseri selvästi tarkoittaa eri ihmisille eri asioita nykyään.
Yritäpä mennä linnan juhliin smokissa -> ei onnistu. Tummassa puvussa onnistuu ongelmitta.
Kutsu iltajuhlaan, joka alkaa klo 18 jälkeen. Pukukoodina tumma puku tai smokki, tilaisuuden luonne huomioiden se tarkoittaa minulla pitkää iltapukua. Ongelma on se, että ennen tätä juhlaa on cocktail-tilaisuus joka alkaa ennen klo 18 ja jonka jälkeen en ehdi vaihtaa vaatteita. Iltapuku päälläkö kekkuloin cocktail-tilaisuudessa? Sanonpa vain, että kyllähän on miehillä helppoa...
Eihän miehellä voi olla tummaa PUKUA ikinä juhlissa jos naisella on iltapuku. Vaan aina smokki tai frakki. Laita vaan pikkumusta, kun näyttää kutsuja olevan vähän hönö.
Tumma puku on arvokkaampi kuin smokki. Tumma puku-koodi tarkoittaa kyllä naisella iltapukua klo 18 jälkeen alkavissa tilaisuuksissa, etkö erota iltapukua ja juhlapukua toisistaan?
Tai laita jatkettava hame. ;-)
Mä en kyl oikeesti pysty ottamaan ongelmaa tuollaisesta. Pulmasi kuulostaa todella marginaaliselle. Aivan varmasti on vaatteita joissa voi mennä pippalosta pippaloon.
että kun on kyse osittain samoille ihmisille järjestetyistä tilaisuuksista ja tilaisuudet ovat perälläin ilman taukoa, niissä ollaan iltajuhlan pukukoodin mukaan.
kun on kyse osittain samoille ihmisille järjestetyistä tilaisuuksista ja tilaisuudet ovat perälläin ilman taukoa, niissä ollaan iltajuhlan pukukoodin mukaan.
Olen samaa mieltä. Voisit olla jopa vähän huvittava virityksinesi, että vaihtaisit hiki hatussa vaatteita vessassa, toisit ja veisit jotain vaatelaukkuja narikkaan, kukaan muu ei takuulla tee tällaista, vaan menee kokkareille iltapuvussa.
kun on kyse osittain samoille ihmisille järjestetyistä tilaisuuksista ja tilaisuudet ovat perälläin ilman taukoa, niissä ollaan iltajuhlan pukukoodin mukaan.
Olen samaa mieltä. Voisit olla jopa vähän huvittava virityksinesi, että vaihtaisit hiki hatussa vaatteita vessassa, toisit ja veisit jotain vaatelaukkuja narikkaan, kukaan muu ei takuulla tee tällaista, vaan menee kokkareille iltapuvussa.
Kuten jo tulikin ilmi, niin etiketin mukaan on täysin hyväksyttävää mennä iltapuvulla kokkareille ennen iltagaalaa. Voit yhdistää avonaiseen iltapukuun esim. kevyen ja ohuen neuleboleron. Nykyään on olemassa myös tyylikkäitä turkisboleroita (stoola), jotka ovat kevyitä päällä. Bleiseri ei minunkaan mielestäni oikein iltapuvun kanssa istu.
Itse käyn harrastukseeni liittyen paljon iltajuhlissa, joita ennen on aina yhdet tai useammat kokkareet. Koskaan en ole nähnyt kenenkään vaihtavan vaatteita näiden tilaisuuksien välillä.
ja lähtee hyvillä mielin iltapuvussaan liikenteeseen.
Ensin on siis cocktailit pienemmälle porukalle ja sitten tämä pienempi porukka KOKONAISUUDESSAAN jatkaa iltatilaisuuteen, josta on ilmoitettu, että siellä vaaditaan naisilta pitkä puku.
On selvää, että kaikki coctaleille tulevat naiset pukeutuvat koko ajan samoin. Siis ilta- tai juhlapukuun. Eivätkä ryntää matkalla vaihtamaan mekkoa. Joten täydessä juhlatällingissä mennään jo cocktaileille.
JOS KUTSU TULISI PITÄISIN ITE AINAKI SMOKKIA JA SIT PUKUA
Vierailija kirjoitti:
Pikkumusta käy myös hyvin. Tuo smokki on se koodi. Smokin kanssa ei tarvita pitkää iltapukua, vaan lyhyt juhlapuku käy hyvin.
Juhlan järjestäjä ilmoittaa sivuillaan, että naisella juhlapuku tai iltapuku. Tilaisuus on oikeasti aika arvokas tuosta smokista huolimatta. Jos naisen vaihtoehdot ovat juhlapuku ja iltapuku niin en kyllä menisi lyhyessä iltapuvussa. Etenkään kun tilaisuus alkaa klo 18 jälkeen. Ei mun ongelma ole se, mitä iltajuhlaan laitan vaan tuo cocktail-tilaisuus. Osaan pukea itseni tuohon iltajuhlaan ja tiedän, mitä naiset sinne laittavat päälle, olen ollut ennenkin vastaavassa.
ap
Onpa törppö järjestäjä, jos kutsussa ilmoitetaan naisen pukeutumisohje! Kutsussa kuuluu aina mainita vain miehen pukukoodi.
Vai onko tilaisuus jokin massatilaisuus, jos siihen ei tule erillistä kutsua vaan ohjelma ja ilmoittautumisohjeet ovat netissä? Lienee silloin maksullinen tilaisuus, johon lunastetaan illalliskortti.
Jos noin hienoja kekkereitä, tiedät varmaan miten toimit.
Onko sitten eka juhlat sattunut samalle päivälle? Vaihda vaikka vessassa tai parkkipaikalla.
Iltapuku erillisellä ylä ja alaosalla. Ekaan tilaisuuteen yläosa lyhyen hameen kanssa ja tokaan pitkän iltapuvun hameenkanssa. Helppo vaihtaa, kun tarvitsee vaihtaa vain alaosa.
Laita siihen ekaan tilaisuuteen joku yksinkertainen lyhyt mekko jossa on iltapukuun sopiva yläosa, jos yläosa ei ole täydellinen alkuiltaan niin peitä sitä jollain 'jakku tai huivi virityksellä' sit iltaa varten teetät siihen mekon päälle sellaisen hameen, ettei se näytä hameelta, vaan edelleen mekolta.... siis se hame vois tulla jollain huomaamattomalla virityksellä kiinni siihen mekkoon.. Jos se hame on rypistymätöntä materiaalia, niin saat suht helposti kuskattua sen mukanasi ja heitettyä vessassa mekon päälle...