Sopivaa huumevalistus-elokuvaa 10-12v???
Kommentit (11)
sen kun katsoo (vanhemman seurassa) jää huumeet aloittamatta!
Kiitos, voisin katsoa ensin itse ja miettiä näytänkö lapsille. Näköjään ikäraja 18,mutta löysin artikkelin missä koulut halunneet sen mukaan valistukseen..
Unelmien sielunmessu. On rankka, mutta voi olla hyväkin asia koska jääpähän mieleen sitten. Itse veisin lapsen (jos riski tai tullut ilmi huumeidenkäyttöä) katsomaan huumeisiin kuolleen nuoren ruumista tai ruumiinavausta sekä katsomaan kannabiksesta psykoosiin joutunutta nuorta suljetulle osastolle psyk.polille.
ja tuo reindeerspotting on aivan liian huumemyönteinen, sitä en näyttäisi!
mielisairaalan osastolla olevat nuoret ja aikusiet ovatkin ihan julkisia näytteillä olevia objekteja! Samoin kuin heidän ruumiinsakin.
Unelmien sielunmessu. On rankka, mutta voi olla hyväkin asia koska jääpähän mieleen sitten. Itse veisin lapsen (jos riski tai tullut ilmi huumeidenkäyttöä) katsomaan huumeisiin kuolleen nuoren ruumista tai ruumiinavausta sekä katsomaan kannabiksesta psykoosiin joutunutta nuorta suljetulle osastolle psyk.polille.
Ei sovi kyllä Unelmien sielunmessu tuon ikäisille.
Miten sä muuten kuvittelet tuosta vaan pääseväs katsomaan ruumiita, ruumiinavauksia tai psykoosipotilaita? Tietääkseni sairaaloissa ei järjestetä mitään ruumis- tai psykoosipotilasnäyttelyitä.
ehdottaisin Reindeerspottingia yhdessä vanhempien kanssa.
Mielestäni siinä ei ole mitään huumemyönteisyyttä, en ymmärrä, miten joku voi sen sellaiseksi tulkita.
Kuten mitä ne saavat aikaan, miten yhdestäkin kerrasta jää koukkuun, mitä pitää tehdä jos sinulle tarjotaan niitä jne.
Ihan turhaa pelotella lasta Reindeerspottingilla, kyllä se ikäraja 18 on siinä varmaan ihan syystä.
Tuon ikäselle riittää siis pelkkä asioista kertominen, paljon ajankohtaisemmaksi huumeet tulevat vasta 15.v ylöspäin, joten sillon voisi katsoa Reindeerspottingin ja keskustella siitä.
Tuon unelmien sielunmessun olen kyllä nähnyt ja se ahdisti itseäni niin paljon etten viitsi sitä lapsille näyttää.. ehkä jos kyse olisi vanhemmista. Kieltämättä sitten taas moni elokuva liikaa "hehkuttaa" huumeiden käytön "siisteyttä" ja jotenkin romantisoi sitä.
Väitän, että nykyaikana 15-vuotiaana valistus on jo myöhäistä, tai no oli jo minun nuoruudessa... Kaveri sai Hiv:n jo ennen sitä ikää. Lapsieni "kaverit" ovat jo poltelleet tupakkaa 1-luokalla :( Joten olen mielestäni ihan syystä ajoissa liikenteessä..
Jonka voisimme siis katsoa yhdessä ja keskustella asiasta.