Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

15-vuotias Amanda Todd teki itsemurhan 10.10.2012, tällä videolla hän kertoo tarinansa

Vierailija
15.10.2012 |

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä siellä ruudun takana näpyttelevä kunnon äiti joka omistaa säädylliset ja kunnolliset lapset. Kävikö laisinkaan mielessäsi, että nykyajan nuoret eivät enää avaudu asioistaan vanhemmille? asioita udellaan ennemmin kavereilta ja netistä jne, joten tuliko mieleesi, että oma kullannuppusikin saattaa lukeutua näihin nuoriin, jotka eivät asioista vanhempien kanssa keskustele. Tuskin kukaan itsemurhaa hautova vanhemmilleen siitä kertoo, ja harvoinpa kyse on huonosta kasvatuksesta.. Ja ymmärtääkseni olet nyt sitä mieltä, että juuri nämä kuvat ainoastaan ovat syy itsemurhaan? ja taas vanhemmat ovat syypää kuviin, koska tyttö ei omaa kunnon kasvatusta? Mistä voit itsekään olla varma ettei sinun lapsesi vilauttele missään, tuskin lapsesi sinulle siitä kertoisi? Video oli mielestäni todella järkyttävä ja surullinen, tyttöä ahdisteltiin oikeasti pahasti, ja hän halusi ehkä saada muut nuoret tajuamaan alastonkuvien ongelmat? sanotko siis että ahdistelusta yms kertominen on huomionhakuista? Tämän videon katsottuaan moni tyttö varmasti tajuaa olla tekemättä samaa virhettä. Minua kammoksuttaa, että ilmeisesti mikäli oikeassa olen, sinullakin on lapsi(a)?? mikäli suhtautumisesi henkiseen pahaan oloon on tuollainen, uskaltaisiko oma lapsesi kertoa sinulle jos hänellä olisi paha olo? tuliko mietittyä omaa kirjoitustasi tehdessä, jos sinun kohdallesi kävisi näin, että menettäisit lapsesi, olisitko edelleen samaa mieltä että 'oma moka'? Huolettaa oman lapsesi hyvinnointi.

Vierailija
42/68 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itsemurhan tekeminen ei ole pelkurimaista.Minäpä kerron mikä on pelkurimaista; kiusata ihmistä siihen pisteeseen että tämä haluaa lopettaa elämänsä"!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on surullista että joutuisi kärsimään menneisyyden takia vaikka et eläisi siellä enää, se et oon nii turhautunut ja millään ei oo mitää merkitystä. noissa tilanteissa yrittää paeta vaikka kouluavaihtamalla mutta jos tuska on yhtä samaa aina.......silloin kysymys että miks kokonaa ei paeta ei vois tulee väkisin mielee?? Maailma on julma, kukaa ei synny pahaks me luodaan tää pahuus. Ja joo amandalla ei ollut varmaan mielenterveysongelmia ennen kuin mielenterveysongelmalliset ihmiset halusivat Amanda hyväksymään heidän sairait kommentoit....

Vierailija
44/68 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan vanhempi ei oikeasti tiedä, mitä lapsensa kodin ulkopuolella puuhaa. Itsellänikin oli huoran maine ihan pelkästään väärinkäsityksestä. Voin sanoa, että ei ollut kaukana, etten jotain todella typerää itselleni olisi tehnyt. Nyt opiskelen terveydenhoitajaksi, ja aijon suuntautua kouluterveydenhoitoon. Haluan yrittää edes jotenki auttaa niitä nuoria, jotka painiskelevat näiden ja muiden ongelmien kanssa. Teini-ikä on aika raakaa-aikaa, VARSINKIN muut samanikäiset. Kukaan muistaa lapsena leikittyä leikkiä rikkinäinen puhelinlanka? Sama leikki jatkuu, vaikka lapsesta kasvetaan aikuiseksi..

Vierailija
45/68 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amanda Toddin äiti sanoo:

"Amandalla oli paljon ystäviä ja vanhemmat tukena. Hän oli yksin vain omassa päässään."

Vierailija
46/68 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua tällä hetkellä uhkataan lähettää juuri tuollaisia kuvia nettiin ja muille ihmisille D: mitä minun pitäisi tehdä :(

Tyttö 13v :( (mitä minun pitäisi tehdä)

Vierailija
47/68 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua tällä hetkellä uhkataan lähettää juuri tuollaisia kuvia nettiin ja muille ihmisille D: mitä minun pitäisi tehdä :(

Varaudu siihen että kuvat tulevat julki joka tapauksessa. MUTTA.

Ala keräämään todisteita sinuun kohdistuvista uhkauksista. Millä tavoin saat uhkailuja? Tekstiviesteinä vai sähköposteina vai jotenkin muutoin? Oli miten oli, säilytä kaikki. Ne ovat todistusaineistoa. Keskusteluakin voi nauhoittaa, ainakin joissain älypuhelimissa on sovelluksia joilla voi nauhoittaa puhetta. Chateista saa kuvakaappauksia. Kerro miten saat uhkailut niin voin antaa yksityiskohtaisia vinkkejä niiden tallentamiseen. Sitten kun tallennuskeinot ovat valmiina, käynnistä keskustelu uhkailijoidesi kanssa. Älä jää odottamaan seuraavaa uhkausta. Yritä sovitella asiaa mutta todellisuudessa naruta heidät tunnustamaan.

Eli valmistaudu siihen että jos kuvat tulevatkin julki, niin sinulla on keinot leimata syylliset julkisesti kusipäiksi. Suoraan sanoen, sinun tulisi antaa heidät ilmi joka tapauksessa. Hommaa aikuinen valvomaan koko hommaa jos mahdollista.

ÄLÄ PÄÄSTÄ TEKIJÖITÄ KUIN KOIRA VERÄJÄSTÄ. Se antaa väärän signaalin heille. He oppivat että tuollaisesta törkeydestä voi selvitä ilman seurauksia.

Vierailija
48/68 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no minulle on se nimeltä mainitsematon henkilö puhunut facebookissa... ja olen kyllä saanut tietoja ja neuvoja kaveriltani... opin että kuitenkaan hän ei saa siitä jutusta muuta kuin huonon maineen, kun hän leijuu että on pyytänyt minua näyttämään (hän otti tapauksen videolle)... hän on samassa koulussa (rinnakkaisluokalla) 7:llä ja minä olen 8:lla olen kuitenkin hänen kanssaan saman ikäinen... Hän on sanonut että hän on näyttänyt videon kavereilleen ja yhdelle meidän luokkalaiselle :( hän sanoi että ei ole muille näyttänyt kuin parille kaverilleen, mutta en ole silti saanut mitään huutelu juttuja/vihjailuja... mutta pelkkä ajatus ahdistaa. olen kerännyt todisteita häntä kohtaan... sano vain jos haluat kuulla lisää!?

Vierailija
49/68 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luo. varmaan siis asunut isän kanssa ja isä ei ole katsonut perään tms. ? vanhemmat ei välittäneet tarpeeksi ja hakenut hyväksyntää liian nuorena jo miehiltä.

hirveetä teiniangstia kyllä.

Vierailija
50/68 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu siihen että kuvat tulevat julki joka tapauksessa. MUTTA.

Ala keräämään todisteita sinuun kohdistuvista uhkauksista. Millä tavoin saat uhkailuja? Tekstiviesteinä vai sähköposteina vai jotenkin muutoin? Oli miten oli, säilytä kaikki. Ne ovat todistusaineistoa. Keskusteluakin voi nauhoittaa, ainakin joissain älypuhelimissa on sovelluksia joilla voi nauhoittaa puhetta. Chateista saa kuvakaappauksia. Kerro miten saat uhkailut niin voin antaa yksityiskohtaisia vinkkejä niiden tallentamiseen. Sitten kun tallennuskeinot ovat valmiina, käynnistä keskustelu uhkailijoidesi kanssa. Älä jää odottamaan seuraavaa uhkausta. Yritä sovitella asiaa mutta todellisuudessa naruta heidät tunnustamaan.

Eli valmistaudu siihen että jos kuvat tulevatkin julki, niin sinulla on keinot leimata syylliset julkisesti kusipäiksi. Suoraan sanoen, sinun tulisi antaa heidät ilmi joka tapauksessa. Hommaa aikuinen valvomaan koko hommaa jos mahdollista.

ÄLÄ PÄÄSTÄ TEKIJÖITÄ KUIN KOIRA VERÄJÄSTÄ. Se antaa väärän signaalin heille. He oppivat että tuollaisesta törkeydestä voi selvitä ilman seurauksia.

no minulle on se nimeltä mainitsematon henkilö puhunut facebookissa... ja olen kyllä saanut tietoja ja neuvoja kaveriltani... opin että kuitenkaan hän ei saa siitä jutusta muuta kuin huonon maineen, kun hän leijuu että on pyytänyt minua näyttämään (hän otti tapauksen videolle)... hän on samassa koulussa (rinnakkaisluokalla) 7:llä ja minä olen 8:lla olen kuitenkin hänen kanssaan saman ikäinen... Hän on sanonut että hän on näyttänyt videon kavereilleen ja yhdelle meidän luokkalaiselle :( hän sanoi että ei ole muille näyttänyt kuin parille kaverilleen, mutta en ole silti saanut mitään huutelu juttuja/vihjailuja... mutta pelkkä ajatus ahdistaa. olen kerännyt todisteita häntä kohtaan... sano vain jos haluat kuulla lisää!?

Vierailija
51/68 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuhoamaan video ja sitten sun pitäs vielä uskoa häntä että kaikki kopiot videosta on tuhottu. Häntä voi kans muistuttaa siitä että jos video päätyykin nettiin, sitä voi olla mahdoton saada pois sieltä eli hän ei voisi perua tekoaan jos vaikka sattuisikin katumaan sitä. Sillä sekunnilla kun video on päästetty nettiin, on mahdollisesti tehty peruuttamaton teko. Silloin rangaistukselta ja kusipään maineelta ei voi enää välttyä mitenkään. Hän on tällä hetkellä törppö mutta ei peruuttamattomasti törppö, ja hänen tulee tajuta tämä.

Jatkossa varo vilauttelemasta tissejäsi bileissä, ellet oikeasti halua niitä nettiin ikuisiksi ajoiksi. Ehkä sitten 18-vuotiaana haluat taltioida tissisi videolle, jotta voit vanhana mummona muistella miten söpö kroppa sulla oli silloin nuorena. Anna sitten aviomiehen tumputtaa videolle minkä jaksaa. Pidä kaikki kopiot itselläsi, koska aviomieskin voi muuttua vuosien varrella avioerottavaksi mulkuksi, etkä halua silloin että hänelle jää alastonmateriaalia sinusta.

Vierailija
52/68 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ymmärrä miten kukaan oppilaskaan ei ollut tarpeeksi rohkea menemään väliin. Kertakin olis voinut riittää. Kuitenkin sun kommentista jäi vaivaamaan se, että vaikka ei oo mitään asiaa tässä maailmassa puolustamaan niitä kiusaajia paitsi se, että hekin ovat vain ihmisiä. Ja minun mielestäni ei kukaan ihminen tässä maailmassa ole ansainnut edes sanottavakseen, että joku täällä ei ansaitse elämää. Kiusaajat oli älyttömän kypsymättömiä nuoria ja pieni asia täytti ne vihalla ja omalla ylpeydellään täysin. Ja kiusaaminen on kuitenkin pahimpia asioita mitä ihminen voi kaltaiselleen tehdä, mutta silti mielestäni astetut kiusaajan tasolle sanoessasi, että joku ei ansaitse elämää. Mutta saman virheen tekivät kiusaajatkin toivoessaan hänen kuolevan.

Vierailija
53/68 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävä tapaus. Ja tässä ketjussa on joitain todella järkyttäviä kommentteja.

Tajuatteko te tuomitsijat ja arvostelijat sitä, että kyse on 15-vuotiaasta tytöstä, siis alaikäisestä. Hän oli 12-vuotias lähettäessään kuvia sille miehelle. Aikuinen mies syyllistyi hyväksikäyttöön, mutta te arvostelijat syytätte Amandaa.

En pysty käsittämään tämän maailman julmuutta.

Vierailija
54/68 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keniassa tuon ikäiset tytöt ympärileikataan ja ne kituu koko elämänsä, niitä on sielä satojatuhansia.

Vierailija
55/68 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 04:31"]

Keniassa tuon ikäiset tytöt ympärileikataan ja ne kituu koko elämänsä, niitä on sielä satojatuhansia.

[/quote]

Miten tämä liittyy asiaan?

Vierailija
56/68 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin lähetin yhtä nuorena kuviani tuntemattomalle, luojan kiitos näin ei käynyt. Kukaan ei ollut kertonut minulle netin haitoista, valistakaa ihmiset lapsianne, tämä surullinen tapaus on hyvä näyttää esimerkkinä..

Vierailija
57/68 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli miten oli, pöyristyttävää lukea joitain kommentteja täältä. Te jos ketkä mässäilette tällä. Kuuleeko kukaan täällä 13 vuotiaan hätää joka pyytää apua. Keskittykää olennaiseen. Amanda ei ole ainoa, olipa tehnyt tai jättänyt tekemättä niin kiusaajat löytävät uhrinsa. Sinä 13 v. Kerrot vanhemmillesi, tai luotetulle aikuiselle, laiton uhkaus joten rikosilmoituksen voi tehdä. Älä jää tulee makaamaan. Olet ajatuksissani ja toivon että asiasi selviää.

Vierailija
58/68 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi tyhmää sanoo kyl että tyttö tyhmä, ja vielä 15v, todella ikävä noin nuori vielä, vähän myötätuntoo, vai
onks tää maailma näin pyllystä revitty, ei aina ajattele kaikkee tuossa iässä, mää syytän nettiä ja kiusaajia, kusipäitä kaikki..

Vierailija
59/68 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi tyhmää sanoo kyl että tyttö tyhmä, ja vielä 15v, todella ikävä noin nuori vielä, vähän myötätuntoo, vai
onks tää maailma näin pyllystä revitty, ei aina ajattele kaikkee tuossa iässä, mää syytän nettiä ja kiusaajia, kusipäitä kaikki..

Vierailija
60/68 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 22:56"]Tosi tyhmää sanoo kyl että tyttö tyhmä, ja vielä 15v, todella ikävä noin nuori vielä, vähän myötätuntoo, vai
[/quote]
Onko Suomi äidinkielesi?