Kenen mukaan olet nimennyt lapsesi?
Kommentit (12)
sopiva nimi jo perheeseen tullessaan. :)
Mies halusi välttämättä esikoiselle "sen synnärin hyvännäköisen hoitsun" nimen. Ja näin kävi.
seuraava sai nimensä isäni tädeiltä ja isoäidiltäni ja kuopus on isänsä täyskaima, tosin synonyymeilla.
tosin nimi ei päätynyt kutsumanimeksi, kutsumanimi on nimi josta olen vain aina pitänyt.
kolmas etunimi on sama kuin minulla ja äidilläni. Kuopuksen toinen nimi on isänkielinen muunnos edesmenneen isoäitini toisesta nimestä.
Mieheni itäeurooppalaisessa nimeämiskulttuurissa lapset saavat yleensä etunimekseen isovanhempien nimiä ja toisena nimenä yleisesti käytössä isän nimi. Meillä tuota traditiota ei kuitenkaan käytetty etunimissä koska nimiksi haluttiin suomalaiset, lapsille ihan omat nimet. Nimien liiallinen kierrättäminen suvussa on minusta vähän köyhyyttävää.
Ja kuopuoksen (poika) vuosia sitten syöpään kuolleen sukulaismiehen mukaan. Tämä mies oli aina kiltti ja huomaavainen lapsille ja siksi jäänyt mieleen lapsuudesta.
Ja tyttö taas entisen nuoruusvuosien kaverini mukaan.
Ja on niillä muitakin merkityksiä, esikoisen etunimi on lapsuudestani, maailman kiltimmän naapurinsedän mukaan nimetty.
nimen isänsä edesmenneen ystävän sekä minun isäni mukaan.
anopin mukaan, kolmonen miehen isoisoisän mukaan. Miehelle on tosi tärkeitä noiden sukunsa perintönimien jatkuvuus, itselleni tuollainen taas ei ole tärkeää ja nimet olivat kivoja, joten en alkanut vaatia muita nimiä.
Mies ei halunnut nimetä kenenkään mukaan.
Esikoisen nimi tulee teini-ajan idolista.
Kuopuksen nimi on taasen otettu Kaari Utrion kirjasta.
Joten heidät on taidettu nimetä laulajan ja kirjan hahmon mukaan =)