Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä on iPhonen Jailbreikkaus

Vierailija
15.10.2012 |

ööö?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita Apple ei halua käyttäjille antaa. Tämän jälkeen voi muuttaa monia asioita joita muuten ei voi, esim. käyttöliittymän ulkonäköä. Itse olen jailbreakannnut ja laittanut ihan oman näköiseni UI:n mikä Hopeinen Omena sivustolla on ollut esilläkin aiheutta käsittelevässä ketjussa.

Jos harkitsette jailbreakkausta, niin ohjeita löytyy Hopeinen Omena -sivustolta esimerkiksi miten se tehdään (minä tein sieltä löytynein ohjein), mutta muistakaa että puhelimen takuu menee kun sen tekee.

Vierailija
2/7 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta kuin erilainen käyttöliittymä ?

Eli miksi kannattaa ? (koska menee takuu samalla)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita Apple ei halua käyttäjille antaa. Tämän jälkeen voi muuttaa monia asioita joita muuten ei voi, esim. käyttöliittymän ulkonäköä. Itse olen jailbreakannnut ja laittanut ihan oman näköiseni UI:n mikä Hopeinen Omena sivustolla on ollut esilläkin aiheutta käsittelevässä ketjussa.

Jos harkitsette jailbreakkausta, niin ohjeita löytyy Hopeinen Omena -sivustolta esimerkiksi miten se tehdään (minä tein sieltä löytynein ohjein), mutta muistakaa että puhelimen takuu menee kun sen tekee.

Vierailija
4/7 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta kuin erilainen käyttöliittymä ?

Eli miksi kannattaa ? (koska menee takuu samalla)

Itse olen siis tehnyt sen saadakseni konffata mieleiseni käyttöliittymän, mutta toinen tärkeä syy miksi jotkut sen tekee on, että sitten pystyy asentamaan ja käyttämään myös sovelluksia joita Apple ei ole virallisesti vahvistanut. Jailbreakkaus on siis vastalause Applen politiikalle, että se yksin hallinnoi sitä mitä Applen laitteisiin saa asentaa.

Jailbreakkaus on täysin laillista - tästä käytiin Yhdysvalloissa oikeutta pari vuotta sitten ja oikeus päätti, että käyttäjillä on oikeus poistaa tuonkaltaiset elektroniset lukitukset puhelimista eikä Apple voi siitä ketään haastaa oikeuteen. Takuuseen teko voi silti valitettavasti vaikuttaa ja vaikuttaakin.

Peruskäyttäjän ei minusta yleensä ole mitään tarvetta tehdä jailbreakia kyllä, vaan yleensä jos Applen suljettu sovelluspolitiikka harmittaa ja sen takia tarvisi jailbreakia, kannattaisi hankkia muunmerkkinen puhelin. Itse olen IT-ammattilainen ja ihan kiinnostuksestakin halusin kokeilla jailbreakkausta :)

Vierailija
5/7 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstistäsi päätellen tiedät varmaan myös miksi root-tili ei ole saatavilla?

Applen halu pitää yksinoikeus sovelluskauppaan. Ilman Applen lukituksia ihmiset voisivat hankkia tai jopa ilmaiseksi ladata ohjelmia "epävirallisista" ohjelmistokaupoista.

Itse tykkään Applen tuotteista mutta en kyllä erityisemmin tuosta politiikasta, jolla kuluttajat pidetään pakolla "suojatussa" Applen yksinvaltaisesti hallinnoimassa ympäristössä.

Vierailija
6/7 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks jailbreikkaus vain iphoneille?

Vierailija
7/7 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jailbreikkaus tarkoittaa kirjaimellisesti vankilasta murtautumista, MIKÄ ON LAITONTA! En voi suositella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi