Lue keskustelun säännöt.
korvatulehdus aikuisella
14.10.2012 |
Flunssaa on ollut viikon ajan ja aamulla korva tuntui oudolta, siis älytön paine ja päivän mittaa korvasta aleni kuulo. Kuulen korvalla edelleen mutta en yhtä hyvin kuin toisella. Nyt sattuu niin maan perkeleesti! Otin 800mg ibumaxin mutta ei auta, eli aamulla pääsen varaamaan työterveyslääkärille aikaa. En yhtään ihmettele miksi pienet lapset huutaa kun on korvatulehdus, tässä ei ole itselläkään itku kaukana :( kun pystyis nukkumaan.
Tulehdus on jo neljäs tämän vuoden aikana, miten korvatulehduksia pystyisi ennaltaehkäisemään? Tulehdus tulee aina samaan korvaan. En haluaisi aina syödä antibioottikuuria.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Valkosipuli toimii luonnollisena antibioottina ja on kuulemma tehokkaampi korvatulehduksen parantaja, kuin apteekin korvatipat/antibiootit.
Kokeilin itse pari viikkoa sitten, kun olin valtavassa korvakivussa ja totesin itselläni korvatulehduksen. Toimi! Googleta "garlic ear infection home remedy"
Pilko muutama valkosipulin kynsi ja laita ne n. puoleen kahvikupilliseen oliiviöljyä. Sitten kattilaan miedolle lämmölle hautumaan ja annetaan valkosipulin imeytyä öljyyn.
Tämän jälkeen valkosipulin voi siivilöidä öljystä pois ja öljyä voi laittaa esim pumpulipuikon avulla korviin korvatippojen lailla. Itse jätin valkosipulin öljyyn ja annoin jatkaa hautumista seuraavaan päivään asti.
Valkosipulia voi myös laittaa suoraan korvaan, leikkaamalla valkosipulinkynnestä korvaan sopivan "pötkylän". Tämä on kuulemma aika vahva menetelmä ja saattaa kirvellä. :-)
Ko. menetelmä toimi itsellä mietojen kipulääkkeiden kanssa yhdistettynä. Toimii aika nopeasti ja suosittelen, että laitat tipat korviin illalla kotona ollessasi/nukkumaan mennessä. Käytin myös ihmisten ilmoilla, mutta it's up to you haluatko tuoksuvasi valkosipulilta. Itse laitoin aika reilusti hajuvettä noina päivinä! :-)