Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vielä nuori äiti jos on saanut lapset 30v&32v. Mielipiteitä?

Vierailija
13.10.2012 |

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle 25-vuotias on mielestäni nuori äiti.

Vierailija
2/20 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallistut enemmän vanhaksi ensisynnyttäjäksi kuin nuoreksi. Sori. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuori on parikymppinen.

Vierailija
4/20 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, et siis saanut koskaan olla nuori äiti ja nyt yrität sitä kolmekymppisenä olla vai?

En ymmärrä. Koita nauttia, kyllä e äitiys on yhtä ihanaa kolmekymppisellä äidillä kuin parikymppiselläkin. :)

Vierailija
5/20 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet saanut esikoisesi keskimääräistä iäkkäämpänä.

Vierailija
6/20 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on saanut lapset 30& 32- vuotiaana ja on nyt 33 vuotias, niin onhan silloin ÄITINÄ nuori. Kun on ollut vasta vuoden äiti ;)

Mutta ÄIDIKSI nuori ei 30-vuotias ole.

Eli voidaan kyllä kuvata sanoilla "nuori äiti"

Vierailija
7/20 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensisynnyttäjää nuoreksi.

Mutta, itse sain lapseni 30v, 32v, ja 33v, yli kymmenen vuotta sitten. Tunsin silloin itse vanhaksi. Mutta nyt kun katson sitä asiaa uudesta näkökulmasta, ei monissa tuttavaperheissä ole kolmea lasta alle 33v. äidillä.

Nykyään on yli 40v. ensisynnyttäjiäkin.

Vierailija
8/20 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensisynnyttäjää nuoreksi.

Mutta, itse sain lapseni 30v, 32v, ja 33v, yli kymmenen vuotta sitten. Tunsin silloin itse vanhaksi. Mutta nyt kun katson sitä asiaa uudesta näkökulmasta, ei monissa tuttavaperheissä ole kolmea lasta alle 33v. äidillä.

Nykyään on yli 40v. ensisynnyttäjiäkin.

silloin kaveriporukkasi nuorempaa vai miksi tunsit itsesi vanhaksi silloin ja nyt et?

Vierailija
9/20 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotan nyt kolmatta vähän yli 30v enkä ole enää nuoriäiti.

Vierailija
10/20 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mielipiteeni on, että olit esikoise saadessasi vanha ensisynnyttäjä. Se, joka saa ensimmäisen lapsen lähempänä 40, on hyvin vanha ensisynnyttäjäksi.

Mutta jos tuntee itsensä nuoreksi äidiksi, niin kai sitä silloin on nuori. Tosin vastustan itse nuoruuden käsiteen rajaamista subjektiivisen ymmärtämisen kautta.

Vierailija
11/20 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole nuori äiti! Nuorena lapsensa saanut on minusta alle 25-v.

Olen 31-ja 33-vuotiaana äidiksi tullut, enkä koe saaneeni lapsia nuorena, mutta silti koen olevani naisena nuori, tai ainakin nuorekas....!

Vierailija
12/20 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei hän ole vanha äitikään. Eikä mielestäni edes vanha ensisynnyttäjä. Jos keskiarvo ensisynnyttäjillä on 28 vuotta, niin eihän 30-vuotiaana ekansa saava ole vanha. Hän kuuluu käytännössä keskiarvoon joka mielestäni on 21-35. Alle 21-vuotiaana esikoisensa saava on nuori äiti ja yli 35-vuotiaana esikoisensa saava on vanha äiti. Hyvin nuori äiti on esikoisensa alle 18-vuotiaana saava ja hyvin vanha esikoisensa saava on sitten yli 40-vuotias. En kuitenkaan pidä noista hyvin nuori/hyvin vanha -termeistä, joten niputtaisin vain samaan kastiin nuoren ja vanhan kanssa.

Kun puhutaan uudelleen synnyttäjistä, pitäisin vanhana äitinä vasta yli 40-vuotiasta ja nuorena äitinä alle 30-vuotiasta. Tilastollisesti kun se seuraava lapsi syntyy yli 30-vuotiaalle.

Koettakaapa saada jotain logiikkaa näihin termistöihinne. KYse ei ole siitä, minkä ikäisenä itse olette esikoisenne saaneet ja miten itse olette asian kokeneet vaan ihan keskiarvoista, joiden mukaan on hyvä asiaa jaotella. Jos 30-vuotias ensisynnyttäjä on mielestäsi vanha äiti niin silloinhan 26-vuotias ensisynnyttäjä on nuori äiti. MIelestäni siis aivan liian kapea näkökanta,jos keskiarvon tienoille ei osu kuin muutama hassu ikävuosi.

Vierailija
13/20 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 18- vuotias saadessani esikoiseni ja minä olin nuori äiti kuten kaikki alle 25-vuotiaat äidit.

Vierailija
14/20 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskimäärin ensisynnyttäjä on iältään 28v. Joten 30v ei ole missään nimessä nuori saamaan lapsen

Vierailija
15/20 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet keskivertoa vanhempi ensisynnyttäjäksi ja muuten varmaan sellainen ihan keskivertoiässä oleva äiti. Itsekin olen tasan 30, ja kun sain esikoiseni neljä vuotta sitten koin kyllä olevani nuori äiti kun ventovieraatkin tulivat raskausaikana juttusille, että ihanaa kun lapsia saadaan jo nuorena (multa kyllä kysyttiin pitkään Alkossakin papereita :D). Nyt kuopuksen kanssa vauvamuskarissakin tunnen kyllä itseni jo vanhaksi muiden äitien rinnalla :D.

Vierailija
16/20 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulehden uutinen vuoden 2011 synnyttäjistä:

"Kaikkien synnyttäneiden keski-ikä oli viime vuonna 30,3 vuotta, jossa on nousua kaksi kymmenystä. Ensisynnyttäjien keski-ikä nousi niin ikään hieman ja oli 28,4 vuotta."

Jos on noin keski-iän tuntumassa molempine lapsineen, niin ei silloin voi puhua erityisesti nuoresta äidistä. Nuori äiti terminä viittaa ikään, joka on selvästi haitarin alapäässä, esimerkiksi alle 25-vuotias.

Alle 20-vuotias äiti on teiniäiti.

Vierailija
17/20 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua on pidetty nuorena äitinä, vaikka olen saanut omani 29- ja 32-vuotiaana. Lienenkö sitten niin kakaran näköinen...

Vierailija
18/20 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua on pidetty nuorena äitinä, vaikka olen saanut omani 29- ja 32-vuotiaana. Lienenkö sitten niin kakaran näköinen...

Kolme lasta ja ikä 29v. Sain lapseni 18v,24v ja 27v.

Vierailija
19/20 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka jossakin kaveripiirissä tuntisikin itsensä nuoreksi äidiksi, niin isommassa mittakaavassa sitä ei todellakaan ole.

Sanoisin tuota melko keskivertoiäksi tulla äidiksi. Tosin vain pääkaupunkiseudulla, eiköhän muualla maassa tuolla iällä ole helposti jo ihan vähän yli keskiarvon.

Vierailija
20/20 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen äiti vaan ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi