Miksi niin monella (naisvaltaisella) työpaikalla sosiaalinen verkostoituminen on
selän takana supattamista, jakoa "hyviin" ja "huonoihin" työtekijöihin/asiakkaisiin/henkilöihin ja sen negatiivisimman asian etsimistä käikesta mahdollisesta ilman että niitä epäkohtia edes yritettäisiin korjata ihan oikeasti avoimella kommunikoinnilla ja ratkaisuehdotuksilla?
Kukaan muu huomannut?
Nimimerkillä: perhana, olen piruuttanikin juuri sen Mirkun kaveri, joka on muka niin käsittämättömän hirveä työntekijänä ja jopa ihmisenä ja todellakin korjaan työvuorolistan laatijalle tulleen ilmiselvän virheen ihan itse enkä jauha asiasta päiväkausia kahvitauolla. =P
Kommentit (6)
huonosta johtamisesta ja yksittäisten työntekijöiden luonteenpiirteistä. Viime kädessä kuitenkin pomosta.
en vain tajua miksi se kritiikki ei sitten koskaan tunnu osuvan siihen johtamiseen?
ap
en vain tajua miksi se kritiikki ei sitten koskaan tunnu osuvan siihen johtamiseen?
ap
... eivät USKALLA kritisoida johtajaa tai johtamista. Edes siellä selän takana, saati sitten johtajalle suoraan. Purkavat sitten pahan olonsa vertaisiinsa tai vielä todennäköisemmin sellaisiin, jotka ovat "alapuolellaan": esim. vastatulleisiin.
Elämäni ainoaan naisvaltaiseen työpaikkaan on vieläkin ikävä. Se oli kuin perhe, hyvässä mielessä. Mies-naistyöpaikoilla on jatkuva kähinää siitä, kuka nyt on ihastunut keneenkin ja menikö se nyt sen kanssa ja mitä sitten tapahtui. Ja lopulta ex-ihastuneet ovat puoli vuotta puhumatta toisilleen.
Elämäni ainoaan naisvaltaiseen työpaikkaan on vieläkin ikävä. Se oli kuin perhe, hyvässä mielessä. Mies-naistyöpaikoilla on jatkuva kähinää siitä, kuka nyt on ihastunut keneenkin ja menikö se nyt sen kanssa ja mitä sitten tapahtui. Ja lopulta ex-ihastuneet ovat puoli vuotta puhumatta toisilleen.
En yritäkään väittää, että noin olisi kaikkialla. Olen kuitenkin työn merkeissä joutunut kiertämään erilaisissa työyhteisöissä paljon ja tuo on huomio verrattaessa kymmeniä eri paikkoja.
ap
Olin juuri sellaisessa paikassa, missä miespomi jäi saikulle ja hänen tilalleen tuli kiusaaja.
Saikun aikana ehdittiin antaa kahdet laittomat potkut. Kiusata yksi pienen lapsen isä niin, että sanoi itsensä irti, ottaa kaksi epäpätevää sijaispomon kaveria töihin jne...
Liitto on kyllä puuttunut asioihin, mutta sama meno jatkuu.
Ei ole naisvaltaisten alojen ongelma pelkästään. Olen ollut kummankinlaisissa paikoissa töissä ja nykyään pidän enää huolen omista asioistani. En ole edes kiusallani sen "Mirkun" kaveri. En ala mihinkään edes kiusallani.