MIKSI kristityn vakaumusta on niin vaikea kunnioittaa?
Tälläkin palstalla kristittyjä pilkataan koko ajan. Vaikket itse uskoisi Jeesukseen, mikset voi antaa toisen uskoa?
Kommentit (32)
mutta niitä apinoita vastaan on, joilla on pakkomielle ylentää omaa uskomustaan paremmaksi kuin muiden. Valitettavasti kiihkokristityt, kuten myös kiihkomuslimit ja kiihkoateistit, korottavat vain itseään ja omaa uskontoaan ylöspäin.
Minä voin hemmetin hyvin pakanana ja arvostaisin sitä että kun sen jollekin sanon, he eivät yrittäisi käännyttää minua johonkin uuteen uskontoon (kyllä, luonnonuskovaisten katsantokulmasta kristinusko on todella uusi uskonto). En minäkään yritä käännyttää ihmisiä omiin uskomuksiini vaan annan heidän olla omia itsejään ihan niissä uskomuksissa joissa ovat.Tähän mennessä olen kaikkein eniten pitänyt buddhalaisista. Toki heilläkin omat käännyttäjänsä on, mutta enimmäkseen kun heille kertoo omasta vakaumuksestaan, he antavat asian olla. "Minun jumalani on parempi kuin sinun jumlasi" ajattelutapa on niin jäätävän ärsyttävä että tekisi mieli äitiyä väkivaltaiseksi.
Kaikkein eniten muuten niitä käännyttäjiä on, tadaa, kristityissä. JA anteeksi nyt vain, mutta moni kristitty on sarjaa Päivi Räsänen ja suhtautuu todella ylimielisesti muihin uskontokuntiin.
että kristinusko on ainoa maailmanuskonto, jossa riittää, että uskoo Jumalaan ja Jeesukseen ja pyytää heiltä anteeksi pahoja tekojaan. Kaikki muut uskonnot korostavat ihmisen tekoja (=elä hyvin ja jos teet väärin, pyydä anteeksi siltä, jota kohtaan olet tehnyt väärin), eivät armoa.
Ja siksi, että kristityillä usein näyttäisi omasta mielestään olevan yksinoikeus arvoihin, moraaliin ja etiikkaan.
Jos olet Raamattua yhtään lukenut, niin tiedät itse Jeesuksen esim. käskeneen ihmisten tehdä toisille niin kuin haluaisivat itselleen tehtävän. Tämä käsky on aika keskeinen.
Esimerkiksi, jos on masokisti ja haluaa että häntä piestäisiin. Saako sen takia siis lyödä muita?
Ja ihmettelen sitä syvää tarvetta hyökätä verisesti uskovaisten kimppuun.
Silloin en jaksa enää kunnioittaa, jos ihminen alkaa minulle saarnaamaan vaikka tietää näkemykseni asioihin, tuomitsee itse toiset uskonnot, ateistit tms. tai jos sen uskonnon varjolla aletaan kovaan ääneen polkemaan toisten oikeutta olla erilaisia kuin raamatun ihmiskuva käskee.
Miksi uskovaiset (kristityt, muslimit) eivät voi pitää vakaumustaan omana tietonaan? Ettehän tekään kunnioita muiden vakaumusta.
joka oikeuttaa jokaisen harjoittamaan uskontoaan.
Minä olen uskova kristitty ja kunnioitan jokaisen oikeutta uskoa mihin uskoo tai olla uskomatta. Kunnioitatko sinä minun vakaumustani?
Miksi uskovaiset (kristityt, muslimit) eivät voi pitää vakaumustaan omana tietonaan? Ettehän tekään kunnioita muiden vakaumusta.
Ateismiahan pitää koko ajan toitottaa ja tyrkyttää, eikä kukaan muukaan saisi uskoa.
Mikset tähän epäkohtaan puutu?
Orjia löytyy kotoa ja nainen on hiljaa seurakunnassa. Vautsi kuinka kiva!
Jos noudatat vain muutamaan kristillistä sanomaa, mikset noudata kaikkia?
ja kunnioitan muita :D en ymmärrä mistä nuo yleistykset tulevat.. Nämä jutut saa minut MELKEIN ärsyyntymään, mutta koska minua ei niin paljon kiinnosta muiden mielipiteet niin koitanpa jättää omaan arvoonsa. Koittakaa tekin tehdä samoin, kiitos!! Ja tiedoksi: itse olen saanut PAAALJON enemmän kuulla uskovaisten haukkumista ja "ateismin" tyrkytystä kuin jonkun kristityn saarnaa, vaikkapa työmatkoilla, töissä ja vapaaa-ajalla.
Kai myös yhtä ivaten huomioitte muslimit ja muut uskovaiset???
Orjia löytyy kotoa ja nainen on hiljaa seurakunnassa. Vautsi kuinka kiva!
Jos noudatat vain muutamaan kristillistä sanomaa, mikset noudata kaikkia?
Mistä löytyykään Raamatusta se kohta, jossa Jeesus kehottaa pitämään orjia?
mutta en niitä ilmiöitä, joita uskonto saa laajemmin aikaan, niin länsimaissa kuin varsinkin lähi-idässä.
Samalla logiikalla jokainen ansiokas "naapurin kakaroilla on vääränmerkkiset haalarit" - avaus ansaitsisi jotain törppöjä tölväisyjä. Joita tietysti yleensä kaikki saakin tarpeeksi.)
todellakaan opeta joukkojaan niinkuin Raamattu sanoo vai mitä olet mieltä Jeesuksen sanoista Johanneksen evankeliumi 14 ja 15 luku. Jeesus siis painottaa, että rakkaus häneen osoitetaan uskon teoilla.
JUmalan armokaan ei ole mikään itsestään selvyys vai miksi hän on rangaissut pahoja ihmisiä?
vakaumustaan omana tietonaan? Ettehän tekään kunnioita muiden vakaumusta.