Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos lapseni syntyy 23.12 tuleeko hän silloin olemaan automaattisesti jälkeenjäänyt?

Vierailija
12.10.2012 |

Vai mistä tämä johtuu, että juuri joulukuun lapsia kaavaillaan useimmiten ikäisiään jälkeenjääneiksi.

Miksei sitten marraskuun ja lokakuun lapsiakin...

Mä en usko että tuossa väittämässä on loppujen lopuksi yhtään suurempaa perää. Tiedän esimerkiksi tytön joka on kesäkuussa syntynyt ja samana vuonna tammikuussa syntyneen tytön, mutta kesäkuun tyttö on paljon kypsempi kuin tammikuun tyttö...

Että näin.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 31.12. syntynyt poika joka on lahjakas ja saa hyviä numeroita vaikkei edes juuri lue.

Vierailija
2/6 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittaatko siihen, että aloittavat koulun ikäisiään nuorempana, eivätkä ole vielä kypsiä kouluun?

Itse olen syntynyt joulukuun lopussa ja moni ystäväni myöskin, eikä olla todellakaan jälkeenjääneitä vaan tavanomaista fiksumpia jopa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtuisko siitä, että ovat nuorimpia koululuokallaan?

Vierailija
4/6 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika syntyi 31.12, on kyllä vasta 2v, että saa nähdä miten menee sitten koulun kanssa.

Naapurissa asuu 16v tyttö, joka meni vuotta myöhemmin kouluun, syntynyt joulukuussa, en muista mikä päivä.

Eiköhän se riipu ihan lapsesta. Mun mies on syntynyt tammikuun alussa ja ihan pöljä se on, aina ollutkin :D

Vierailija
5/6 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni on syntynyt 23.12, on jo teini ja ei todellakaan ole jälkeenjäänyt. On erittäin kaunis ja älykäs nuori.

Vierailija
6/6 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi joillekin on hyvä aloittaa vasta myöhemmin, koska aivot eivät vielä 6-vuotiaina ole yhtä kypsät kuin 7-vuotiailla. Onko tämä jotenkin vaikea asia ymmärtää?

Ja kun lapsissa on eroja, niin joillekin voi olla parempi aloittaa vasta 7-vuotiaana koulu.

Itse aloitin 6-vuotiaana, ei 70-luvun alussa paljon testattu koulupypsyyttä. Ihan kohtuullisesti pärjäsin pienenä, aikuisena hyvinkin:)