Kaikki yli 55-vuotiaat eläkkeelle ja työpaikat nuorille!
"Vanhukset" ovat jo autonsa ja talonsa maksaneet, joutavat hyvin pois työelämästä.
Kommentit (39)
Miksi he ovat arvokkaampia kuin vanhemmat?
Laita ap perusteluja, kiitos!
Te nuoremmathan ne kaikki eläkkeet kustannatte! Eläkkeellä itse oleva ei maksa enää mitään eläkettä kenellekään, vaan nauttii siitä !
Eli lakiin vaan HETI muutos, eläkeikä alennettava 67 vuodesta 55 vuoteen kaikille!
Saanpahan juhlia Espanjan aurinkorannikolla ikävuodet 55- 100 v kivasti eläkkeellä, tosiaan sopii erinomaisesti! Joudan erittäin hyvin jo pois työelämästä, ei se p*skaralli ja oravanpyörä kiinnosta kyllä pätkääkään. Olis paljon muutakin kivaa touhuttavaa elämässä, kun olis enemmän vapaa-aikaa !!
Ap, teetkö ystävällisesti aloitteen eduskuntaan, että säätävät uuden lain, eläkeiän laskemisesta 67:stä 55:een, niin me kaikki kyllä menemme riemusta kirkuen heti eläkkeelle! Ja nuoret maksaa...;))*buahhahhaa*
Te nuoremmathan ne kaikki eläkkeet kustannatte! Eläkkeellä itse oleva ei maksa enää mitään eläkettä kenellekään, vaan nauttii siitä !
Eli lakiin vaan HETI muutos, eläkeikä alennettava 67 vuodesta 55 vuoteen kaikille!
Saanpahan juhlia Espanjan aurinkorannikolla ikävuodet 55- 100 v kivasti eläkkeellä, tosiaan sopii erinomaisesti! Joudan erittäin hyvin jo pois työelämästä, ei se p*skaralli ja oravanpyörä kiinnosta kyllä pätkääkään. Olis paljon muutakin kivaa touhuttavaa elämässä, kun olis enemmän vapaa-aikaa !!
Ap, teetkö ystävällisesti aloitteen eduskuntaan, että säätävät uuden lain, eläkeiän laskemisesta 67:stä 55:een, niin me kaikki kyllä menemme riemusta kirkuen heti eläkkeelle! Ja nuoret maksaa...;))*buahhahhaa*
Leikakuksen etki 64 v kirurgi Juha Hernesniemi, joka on yksi maailman huippuja. Ja hänen tietotaitonsa on todella niin korkeatasoista, että nuoret ja vanhemmatkin janoavat hänen oppejaan. pitäsisikö tällaisen ihmisen jäädä eläkkeelle. En usko ollenkaan, että hänen työntekonsa motiivini on raha. vaan ihmisyys. Hän osaa jotain todella hyvin ja haluaa auttaa taidoillaan muuta.
Monille ihmiselle työ sinänsä on tärkeää ja haluavat olla työssään hyviä. Ei siinä autot ja rtalot merkitse paljoakaan. ja jos päätähtäin on siinä, on elämä on aika heikolla pohjalla. Ei niitä saa sinne ruumisarkkuun millään mukaan.
Sitä on oltava kaikille ja ne joilla sitä on jo tarpeeksi ollut, voivat nyt antaa paikkansa nuoremmille. Lääkärikoulutuskin voisi laajentua ja yhä useammat voisivat päästä koulutukseen sen myötä.
Saisi nuoret maksaa eläkettä n. 40 vuotta, mitä ehkä on elinaikaa minulla jäljellä. Olenkin ollut jo työelämässä 35 vuotta, joten riittäisi vallan mainiosti minulle. Olisi ihan mukavaa viettää vapaata loppuelämä ja raha tulisi tilille tekemättä mitään.
Kannatan ap.n ehdotusta. Tehän se maksatte meidän eläkkeet.
Saisi nuoret maksaa eläkettä n. 40 vuotta, mitä ehkä on elinaikaa minulla jäljellä. Olenkin ollut jo työelämässä 35 vuotta, joten riittäisi vallan mainiosti minulle. Olisi ihan mukavaa viettää vapaata loppuelämä ja raha tulisi tilille tekemättä mitään.
Eläkesysteemi sortuu muutenkin ennenpitkää, kun rahat ei riitä - ei nuorten eikä vanhojen. Siksi voitaisiin tehdä niin, että esimerkiksi kaikki yli 55-v voisi jatkossa saada pienen eläkkeen, esim. 300 euroa kk ja loput hankkivat sitten säästämällä työuransa aikana. Se koskisi jatkossa kaikkia työntekijöitä. Olisi jokaisen oma asia, miten itsensä elättää. Jos tuhlaa rahansa, niin oma vika. Jokainen siis kustantaisi elämisensä itse.
Meillä on paikkoja auki vaikka muille jakaa. Tervetuloa töihin, nuoret.
Terveisin työpaikkansa ainoa alle 45-vuotias.
jolla on akateeminen loppututkinto, lisäksi hankittuna alan erikoisosaamista lukuisilla erilaisilla kursseilla, vahvat alan verkostot, halu tehdä töitä 12 h/vrk joskus (aika usein) myös viikonloppuisin. Vuosilomaa ei ole, jos et itse maksa sijaistasi ja jouluaattona pitää olla töissä.
Lähden välittömästi, kun joku suostuu tulemaan tilalle. Palkka on ihan kohtalainen noin 3200 e/kk (brutto), ylitöistä ei makseta erikseen vaan ne ovat osan työn luonnetta.
nuoriso, opiskelkaa ja nähkää maailmaa ennen aloillenne asettumista.
ja tilalleen palkattiin nuoret osaajat. Toinen ei viihtynyt kolmea kuukautta pitempään (inhoan aikatauluja, hän totesi) ja toinen jäi hoitovapaalle oltuaan töissä 6 kk. Tietysti palkattiin uudet nuoret tilanne, tällöin toinen jäi äitiyslomalle ja toinen (se hoitovapaasijainen) halusi vuorotteluvapaalle, mutta ei työvuodet riittäneet, joten hän lähti kokonaan pois töistä. Uutta ei enää otettu.
Eli töitä on kyllä tarjottu, mutta kun nuoret ei oikeasti halua töitä vaan sen työpaikan, josta sitten voi halutessaan olla pois.
itseh'n te nuoret olette vaatimassa ja huutamassa, että me 55v pitäisi jäädä eläkkeelle. Hei haloo, menkää eduskuntaan ja muuttakaa lakeja ja laskekaa eläkeikää. Minulle sopisi ihan hyvin jos te päätätte, että 55v on eläkeikä.
Te nuoret olette sitten ristiriitaisia. Ensin huudatte, että eläkkeelle siitä. Sitten kun vastataan, että hyvin sopii niin sitten itkette, että tajuatko, että et voikaan jäädä eläkkeelle kun sun eläke jää pieneksi.
Päättäkää nyt helvetti soikoon, mitä haluatte.
Eläkesysteemi sortuu muutenkin ennenpitkää, kun rahat ei riitä - ei nuorten eikä vanhojen. Siksi voitaisiin tehdä niin, että esimerkiksi kaikki yli 55-v voisi jatkossa saada pienen eläkkeen, esim. 300 euroa kk ja loput hankkivat sitten säästämällä työuransa aikana. Se koskisi jatkossa kaikkia työntekijöitä. Olisi jokaisen oma asia, miten itsensä elättää. Jos tuhlaa rahansa, niin oma vika. Jokainen siis kustantaisi elämisensä itse.
sanon ihan suoraan, että mulle ei kyllä kävis, sillä siinä iässä maksan vielä asuntoani, mutta toki, jos joku sen maksaa pois, niin kyllä mä viidellä sadalla varmaan hengissä pysyisin?
eli mielestäni varsin mukavasti. Omaisuutta olen hankkinut sen verran, että sen tuotoilla eläisi lokoisasti. Nostaisin joka vuosi vuokria sen verran, että ei tulot putoaisi (eli kun olen eläkkeellä, leveän elämiseni maksavat nuoret perheet, joilla ei ole varaa omistusasuntoon Helsingissä vaan on pakko asua vuokralla). Mitä pienempi eläke, sitä isommat vuokratulot tarvitsen. Ja kun tarvitsen enemmän rahaa, myyn asunnon vuokralaisineen sen enempiä miettimättä, aiheutuuko siitä ongelmia.
...jolla pystyn maksamaan asuntolainaa 1200 e kuussa, kuten nyt teen. Maksuohjelma päättyy näillä näkymin, kun täytän 65.
Silloin kun olin nuori, ei ollut mahdollista saada halpoja asuntolainoja jo parikymppisenä. Avioero tuli huonoon aikaan ja uusi mies takasi sukulaisen lainoja, siksi ei ole omaisuutta kertynyt kuten teille hopealusikka suussa syntyneille nuorille ikäpolville.
...jolla pystyn maksamaan asuntolainaa 1200 e kuussa, kuten nyt teen. Maksuohjelma päättyy näillä näkymin, kun täytän 65.
Silloin kun olin nuori, ei ollut mahdollista saada halpoja asuntolainoja jo parikymppisenä. Avioero tuli huonoon aikaan ja uusi mies takasi sukulaisen lainoja, siksi ei ole omaisuutta kertynyt kuten teille hopealusikka suussa syntyneille nuorille ikäpolville.
Kyllä nuorta työvoimaa pitäisi hyödyntää ja arvostaa. He ovat tämänkin yhteiskunnan tulevaisuus.
töitä saavat, jos vain haluavat, ilman että täytyy koko yhteiskuntaa alas ajaa tuollaisilla aivopieruehdotuksilla.
kiitos neuvosta. Toki minusta sitten on jokaisen oma vika, jos ei mene töihin. Ei tarvitse toisia pois potkia, siellä niitä on työpaikkoja Mol:n sivuilla tuhatmäärin vapaana. Ja loput yrittäjiksi.
On tämä helppoa, kun saa toista ohjeistaa, eikös vaan?