Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työsuhteen ketjutus

Vierailija
12.10.2012 |

Tilanne. Olen ollut keväästä rekryfirman listoilla - siis työpaikka on yrityksessä B, palkan maksaa firma F.

Työsuhdetta on jatkettu kertaalleen, koska toimenkuvaa on pohdittu lopetettavaksi tai sitten pitäisi saada päätös sen vakinaistamisesta - tämmöistä kansainvälistä vääntöä, jossa suomenkonttorin asiat nyt ei ole ihan ykkösenä.

Nyt tuli rekryfirmasta kysely, että haluanko vielä jatkaa täällä. Tuli oikein huono olo. Oksettaa. Ei sen takia, ettenkö haluaisi jatkaa, kaikkien alkuhankaluukisien jälkeen olen alkanut pikku hiljaa oppia talon tavoille.

Vaan... lomakertymää ei synny. Siis joo, mulle maksetaan lomat tavallisen palkan yhteydessä, mutta en minä sitä erikseen siirrä talletettavaksi. Ja loman pitäminen säästöillä vrt. palkallinen vapaa...

Samalla jään paitsi tämän työpaikan työsuhde-eduista, työterveyshuollosta yms. Ja vieläkään en tiedä, mistä saan rahaa, jos sairastun? Olen ollutkin töissä vähän puolikuntoisena, juurikin sen takia, että mulla ei ole varaa menettää päivän tai parin tienestejä.

Haluaisin jatkaa, mutta en näillä ehdoilla. Onneksi tulee viikonloppu, saa miettiä asiaa pari päivää.

Ja uutta työhakemustakin olen lähettänyt, jos vaikka joku palkkaisi tämmöisen työkokemusta kerryttäneen emäntämallin immeisen.

Joo, olen tyhmä. Mutta myös epätoivoinen. Ei vaan ole varaa jäädä pois töistä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkanmaksava firma on velvollinen järjestämään sulle työterveyshuollon ja alan TESin mukaan menee sitten sairausajan palkanmaksukin.. Samoin lomia ei Suomen lain mukaan voi maksaa rahana, vaan ne on pidettävä, joten ei voi tulla lomat rahana palkkkaan koko ajan. Tai jos tulee niin tuo on sitten työsuojelurikos. Että sitä liittoa vaivaamaan vaan, jos todella sulla on asiat noin.

Vierailija
2/3 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saat Kelasta sairauspäivärahaa, jos olet sairaana (tietty ensin omavastuu, mutta niin on työnantajallakin). Ja jos sinulle maksetaan lomat palna yhteydessä, niin kyllä voit varsin hyvin pitää palkallisen loman, koska sen palkan joka tapauksessa olet saanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun olen tuntipalkalla. Eli mun työajan jousto on ihan miten itse ehdin työpaikalla olla - oletus on tietty että teen kahdeksasta neljään töitä - ylitöitä tarvittaessa.

Miten siis sairasloma lasketaan?

Siitä en ole tinkinyt, että jos nyt ei koko aikaa tekemistä olisikaan, että olisin huvikseni lähtenyt kesken päivän pois...

Siis voi herranjestas, eihän tämä sopimus ole edullinen muille kuin sille rekrypuljulle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi