Äitini vouhottaa minulle aina sairauksista, eli joita luulee minulla olevan
Tulen kohta hulluksi. Olen ihan perusterve, hoikka, tupakoimaton 40 vuotias nainen, ja äitini on kiihtyvällä vauhdilla alkanut hokemaan että minulla on kaikenmaailman sairauksia. Tuputtaa minulle kokoajan lehtiartikkeleita niistä. On ollut jo unettomia öitäkin hänen hokemisten takia, koska olen alkanut pelkäämään näiden hänen vouhotusten takia. Kohta mulla onkin sydänvika tai jokin, kun alan olla jo niin hermostunut. Eli että mulla on hänen mielestään lisämunuaistulehdus, haimatulehdus, alzhaimeri, dementtia, syöpä, nivelrikko ja hiukset kohta lähtee ja vaikka mitä. Mitään syytä hänellä ei ole näihin luuloihinsa ja "diagnooseihinsa". Emme ole kauhen läheisiäkään, eli hän ei tiedä juuri mitään elintavoistani, mutta tietää etten polta tai ole alkoholisti. Pelkkä flunssakin on hänen mielestä jotain vakavaa, ja pitäisi mennä verikokeisiin... Hän on alle 70 vuotias. Ei mitään perussairauksia hänelläkään.
Kommentit (3)
Monissa perheissä huomiota on aikanaan saanut vain sairastamalla, muuten ei ole saanut olla heikko ja tarvitseva.
näitä, koska itseään pelottaa nämä taudit. On vaan niin kertakaikkiaan stressaavaa kun yrittää saada munkin jalan jo hautaan... Viime yönkin valvoin miltei kokonaan, kun olin niin hermostunut hänen päiväisestä soitostaan. Yleensä olettais, että vanhemmat tukisi ajatusta, että lapset on terveitä, eikä loisi täysin mielivaltaisia pelkoja sairauksista.
hän projisoi varmaan sinuun omaa ahdistustaan vanhenemisestaan. Laita selkeät rajat, sinunikäisesi vastaa itse terveydestään. Ota etäisyyttä jos ei muu auta, puhelin kiinni jne.