Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia läheisen luulosairaudesta?

Vierailija
11.10.2012 |

Läheiselläni on viimeisen vuoden ollut kaikenlaisia oireita, koskee milloin minnekin, huimaa, korvissa soi, ym.ym. On monta kertaa soittanut itselleen ambulanssin kun on niin huono olo. Päivystyksessä ja muuallakin on tutkittu ja mitään ei ole löytynyt, on jopa viettänyt vuorokausia sairaalassa vuodepotilaana "huonon olon" takia. Minulle on kertonut liioittelevansa lääkärille oireitaan ja jopa valehtelevansa niistä, että hänet otettaisiin vakavasti ja tutkittaisiin.

Alan olla aika väsynyt tilanteeseen. Tiedän, että läheistä pitäisi tukea hänen vaikeuksissaan, mutta tuntuu että en enää jaksa. Rehellisesti sanottuna luulen, että kyseessä on henkisen puolen ongelmat tällä ihmisellä, mutta en voi sitä hänelle suoraan sanoa.

Onko kellään kokemusta tällaisesta, voiko tuollainen mennä joskus ohi vai paheneeko tämä vain tästä eteenpäin?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mummo juoksi pari vuotta lääkärissä toisensa jälkeen kun oli huono olo ja kipujakin tiheään. Mitään vaivaa ei löytynyt, vaikka kaikki testit tehtiin ja kuvattiin sieltä ja täältä. Särkylääkettä sai lähinnä kai siksi kun oli jo vanha - kai nyt vanhaa aina kolottaa, vaikkei mitään syytäkään olisi. Kaksi viikkoa ennen kuin se kuoli siltä sit löydettiin se syöpä, joka kaikki nuo vaivat oli aiheuttanut.

Mut joo. Jos kyseessä on oikeasti luulotauti, se menee ohi sillä kun ystävät ja rakkaat osoittavat hyväksvänsä ja välittävänsä hänestä joka tapauksessa - sairaana tai ei.

Vierailija
2/3 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mahdolliset kuvaukset ja verikokeet ja tutkimukset on tosiaan tehty, mutta ainahan se on mahdollista, että silti on joku syöpä jota ei vaan löydetä (sitä tämä läheiseni eniten pelkää).

Itse epäilen ahdistusta/paniikkihäiriötä tms., koska nämä kohtaukset hänelle tulevat aina yksin ollessa, ei muiden seurassa. Oireet alkoivat vuosi sitten, kun pari tuttavaa kuoli yllättäen, molemmat syöpään. Toinen äkillisesti ja toinen oli sairastanut jo pitempään. Haluaisin vain, että tähän löytyisi jotain apua, että läheiseni voisi taas elää normaalia elämää. Mielenterveyspuolta en uskalla ehdottaa, koska aina kun lääkärit ovat ottaneet sen puheeksi, kyseinen ihminen on suuttunut hirveästi siitä kun häntä ei oteta vakavasti vaan luullaan hulluksi.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just briteissä yksi nainen ravas lääkärissä ja lekurit onnistui olemaan diagnosoimatta syövän käsittämättömät 30 kertaa. Mielenterveysongelmaksi sekin "diagnosoitiin" ja sitten kun syöpä viimein löytyi, meni pari viikko ja nainen kuoli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän