Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos mies on ollut ylitöissä ja tulee klo 18, pitääkö sille antaa Iltalehden lukurauha?

Vierailija
10.10.2012 |

Hoidan kotona lapsia 1½v, 3v ja 4v. Lapset varsinaisia pieniä villokkoja. Mies tulee ylitöistä, alkaa syödä, sitten juoda kahvia ja lukea Iltalehteä. Lapset hyppivät ja riehuvat, ovat odottaneet isää joka onkin kotona poissaolevana omissa oloissa. Mulle mies ärähtää, että hoida ne samoin kun aina muulloinkin, anna mun olla rauhassa ja hengähtää. MUTTA kun lapset ovat erilaisia kun isä tulee, riehuvat ja kiukkuavat kun haluavat isältään huomiota! Mulle päivän pahin aika on kun mies tullut kotiin mutta on omissa oloissaan ja lapset riehuvat ja tappelet kun villiintyvät isän tulosta.

Ei mullakaan ole ollut koko päivänä aikaa lukea mitään Iltalehteä ja kahvitella rauhassa!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin jaksaisi kotiin tultuaan vaikka laittaa ne lapset nukkumaan.

Vierailija
2/25 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sinä et antaisi sille hetkenkään rauhaa. Mikset voi opettaa lapsille, että isä tarvitsee lepoa pitkän ja raskaan päivän päätteeksi ja lapset ja äiti menevät siksi aikaa vaikka ulos leikkimään. Tunnin perästä mies ottaa hoitaakseen leikkimisen ja iltatoimet ja sinä puolestasi saat illaksi rauhan lueskella lehteä.

Vai oletko sinä niitä epäempaattisia ihmisiä, jotka eivät kykene kompromisseihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mies tajuaa ettei monen pikkulapsen kanssa ole kenelläkään mitään yksityisiä lukuhetkiä. Sitten luetaan kun lapset on hoidettu.

Vierailija
4/25 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtekää pois kotoa, kun isä on palaamassa töistä. Et tee sille ruokaa tms. valmiiksi, laittakoot jotain itse. Ulkoilette lasten kanssa tms. ja palaatte siinä vaiheessa, kun lehti on luettu. Jolloin sinä vaihdat lenkkivaatteet, huikkaat ovenraosta heipat ja jätät miehen lasten kanssa.

Vierailija
5/25 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies jäi vanhemapainvapaalle hoitamaan kahta pientä lasta, ja minä menin töihin. Se avasi kummasti silmiä molemmin puolin. Mies huomasi, millaista härdelliä lasten kanssa. Mutta yllätyksekseni myös minä huomasin, kuinka sitä tosiaan töistä kotiin tultuaan kaipaa pientä rauhallista hetkeä ennen kuin ryhtyy heti täysillä touhuun lasten kanssa.

Koettakaa löytää jokin sopiva kompromissi. Esim. sovitte miehen kanssa, että hän seurustelee kotiin tultuaan lasten kanssa puoli tuntia, ja sitten saa rauhallisen hetkensä. (Tietenkin sen miehen hetken jälkeen taas puolestaan sinulla on mahdollisuus omaan vapaahetkeesi.)

Vierailija
6/25 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaisen vaikutelman lapset saavat isästään, jos hän on piiitkän päivän ensin pois kotoa, ja sitten kun näkee jälleen rakkaat pienokaisensa, isä tarttuukin iltalehteen. Kokevatko lapset tämän pettymyksenä ja mitä tämä tekee heidän itsetunnolleen? Isän toiminnassa on riski, että se ei ole lapsille hyväksi. Aikuiset voivat kyllä tehdä kompromisseja ja tapellakin he osaavat, mutta noin pienet lapset eivät ymmärrä, miksi heidän isänsä ei ole aidosti ilahtunut lastensa näkemisestä.

Tiedän, että se lehden lukeminen on tärkeää miehelle, mutta lapset ovat kuitenkin se tuleva sukupolvi. Mielestäni mies voisi pinnistellä ja huomioida ensin lapset jotenkin. Sen jälkeen miehelle voisi antaa sen lukurauhan.

Vierailija
8/25 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä, mulla pitää olla lehden lukurauha.

Olen äiti.

Vierailija
9/25 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äiti.

toinen äiti

Vierailija
10/25 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kotona on rankempaa kun töissä. Vaikka olenkin nykyään työäiti.

Nyt vaan keskustelette rauhallisella hetkellä molempia tyydyttävän kompromissin.

Vierailija
11/25 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaisen vaikutelman lapset saavat isästään, jos hän on piiitkän päivän ensin pois kotoa, ja sitten kun näkee jälleen rakkaat pienokaisensa, isä tarttuukin iltalehteen. Kokevatko lapset tämän pettymyksenä ja mitä tämä tekee heidän itsetunnolleen? Isän toiminnassa on riski, että se ei ole lapsille hyväksi. Aikuiset voivat kyllä tehdä kompromisseja ja tapellakin he osaavat, mutta noin pienet lapset eivät ymmärrä, miksi heidän isänsä ei ole aidosti ilahtunut lastensa näkemisestä.

Tiedän, että se lehden lukeminen on tärkeää miehelle, mutta lapset ovat kuitenkin se tuleva sukupolvi. Mielestäni mies voisi pinnistellä ja huomioida ensin lapset jotenkin. Sen jälkeen miehelle voisi antaa sen lukurauhan.

Sellaisen mielikuvan, että isä on ollut pitkän päivän töissä ja haluaa hetken rauhan ennen kuin jaksaa lasten riehumista.

Ihan ilman mitään traumoja.

Kun olin lapsi, oli automaatio, että kun faija tuli töistä, se söi (tai syötiin yhdessä, ajasta riippuen) ja sen jälkeen se "painui korvalleen". Tässä vaiheessa lapset ei oikein edes hengittäneet puoleen tuntiin, että se isä sai olla rauhassa ja ottaa vaikkapa pienet tirsat.

Ainoa, mikä tuosta on seurannut, on se, että kun mies tulee nykyään töistä kotiin, osaan antaa hänelle hetken rauhan ilman, että kokisin itseäni jotenkin kaltoin kohdeltavan.

Parisuhteessa ja perheessä on ihan hyvä oppia myös käytöstapoja ja muiden huomioonottamista.

Vierailija
12/25 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisen mielikuvan, että isä on ollut pitkän päivän töissä ja haluaa hetken rauhan ennen kuin jaksaa lasten riehumista.

Kun olin lapsi, oli automaatio, että kun faija tuli töistä, se söi (tai syötiin yhdessä, ajasta riippuen) ja sen jälkeen se "painui korvalleen". Tässä vaiheessa lapset ei oikein edes hengittäneet puoleen tuntiin, että se isä sai olla rauhassa ja ottaa vaikkapa pienet tirsat.

Ainoa, mikä tuosta on seurannut, on se, että kun mies tulee nykyään töistä kotiin, osaan antaa hänelle hetken rauhan ilman, että kokisin itseäni jotenkin kaltoin kohdeltavan.

Parisuhteessa ja perheessä on ihan hyvä oppia myös käytöstapoja ja muiden huomioonottamista.

Vierailija
13/25 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika, öh, kouluttamattomalta ja suoraan sanottuna idiooteilta meinaan vaikuttaa! Ensinnäkin jos kotona on 18 mennessä, niin ei ole mitkään lääkärin ylityöt kyseessä! Toisekseen, ärähtää että haluaa lukea jotain aivovammaisille/amiksille/tuulipukumammoille tehtyä täyspaskaa roska"lehteä" rauhassa? :D joo, ei tosiaan ole miehesi mikään kovin kummoinen tapaus. Haistelee varmaan omia pierujaan samalla kun vähän "ottaa keittoa"? :)

No hyvä vaan että huonommatkin häviäjät jollekin kelpaa...

Vierailija
14/25 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin mulla . Lukuhetken ja kahvin jälkeen jaksan sitten laittaa lapset nukkumaan tai muuta

Olen äiti.

toinen äiti

kolmas äiti

Vierailija
15/25 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettette uuvu siellä töissä.

Minä kun tuun töistä, niin oon siellä saanut tuulettua ja kotona on taas ihanaa nähdä lapsia. Johan niitä on ikäväkin.

Illalla sitten ehtii vaikka tässä istua tätä omaa hetkeä, kun lapset on käyneet nukkumaan.

Vierailija
16/25 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko hän aina ylitöissä??

minkälaista työtä tekee??

Vierailija
17/25 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo vartin levähdys niinnjaksaa sitten temmeltää, voithan tuommosina iltoina laittaa vaikka pikkukakkosen nauhalle ja lapset katsoo sitä sen hetken kun iskä levähtää.

Meillä mies teki usein sitä että meni lattialle makaamaan töistä tultuaan, nosti jalat sohvalle ja levähti siinä. Lapset sittenntyytyväisenä kiipeili päällä ja sai samalla sitä kaipaamaansa huomioita

Mies tulee nykyään kolmelta kotiin ja hakee lapset hoidosta, minä taas tuun vähän ennen viittä 'valmiiseen pöytään' ruoan jälkeen katsellaan koko perhe puoli tuntia pikkukakksota ja levöhdetään, sen jälkeen jaksaa taas touhuta.

Vierailija
18/25 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sinä et antaisi sille hetkenkään rauhaa. Mikset voi opettaa lapsille, että isä tarvitsee lepoa pitkän ja raskaan päivän päätteeksi ja lapset ja äiti menevät siksi aikaa vaikka ulos leikkimään. Tunnin perästä mies ottaa hoitaakseen leikkimisen ja iltatoimet ja sinä puolestasi saat illaksi rauhan lueskella lehteä.

Vai oletko sinä niitä epäempaattisia ihmisiä, jotka eivät kykene kompromisseihin?

Siinä kohtaa kun molemmat vanhemmat ovat töissä, niin mitenkäs järjestetään "lepo pitkän ja raskaan päivän päätteeksi"? Normaalista työstä, vaikka ylitöiden kanssakin, ei pitäisi tarvita lapsetonta aikaa kotiin palattua, jos siis on lapsia perheessä.

Minä teen paljon ylitöitä ja ns. "pitkiä ja raskaita päiviä", eikä todellakaan tulisi mieleen olla huomaamatta lapsiani kotiin tultuani. Sama miehelläni. Tuo on joku jäänne 50-luvulta, jolloin isin töissä käynti oli "pitkää ja raskasta" ja äiti toi suitut lapset näytille hetkeksi illasta.

Meillä viisi lasta ja sen "pitkän ja raskaan" päivän vastapainoksi on ihana olla lasten kanssa :-)

Vierailija
19/25 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka kuulostaisi ylimieliseltä, niin kuulostaa tehtaasta kotiin tulevalta isältä. Ei esim. toimistolta myöhään kotiin tulevalta isältä. Mun isäni / isoisäni eivät toimineet näin kotiin tullessaan ja tekivät kaikki pitkää päivää.

Ja toden totta, meillä ei mies (tai minä) saa "hetken rauhaa" tultuaan kotiin töistä ;-).

(Johtavassa asemassa ollutta) isääni lainatakseni: "melkoista työtä täytyy olla, jos sen jälkeen ei kotona pysty perheen kanssa olemaan".

Vierailija
20/25 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

klo 18 kotiin ei ole meillä "ylitöitä", vaan aika normaalia. Se, joka hakee lapset, hakee nuorimman hoidosta klo 16.30 - 16.45, on kotona viiden maissa, laittaa ruuan valmiiksi klo 18, jolloin syödään. Se, joka ei ole sinä iltana "lapsivastuussa", tulee kotiin noin klo 19-20, joskus lähempänä yhdeksää. Molemmilla kokonaistyöaika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä