Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten opin riitelemään rakentavasti?

Vierailija
10.10.2012 |

Hei!

Olen kiukkupussi, siitä syystä, että joku asia jää vaivaamaan ja sitten kerään ne päähäni ja kun pää on täynnä räjäytän ne ilmoille :(.

Ja aina, kun suutun näin megaraivarein olen valmis eroamaan ihanasta miehestäni.

Miten oppisin ihan arjessa kertomaan, että nyt ottaa tämä ja tämä päähän, sillein fiksusti ja rauhallisesti. Nyt kiukkua oli aiheuttanut se, että mies ei huomioi minua tarpeeksi (hän taas väittää, että minua on vaikea lähestyä), en saa seksiä tarpeeksi (mies väittää, että minua on vaikea lähestyä aika ajoin). Se, että mies tulee kauppaan mukaan ja kantaa koria raahustaen, mutta ei tee mitään aloitetta sen suhteen, mitä voisimme syödä...

Olen raivostuttava ja tiedän sen. Miten tästä eteenpäin? Muilla samaa?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se sitten hankalaa onkin. Nytkin jotenkin tunnut kääntävän ongelmat miehen syyksi.

Meillä ongelmat ovat siinä että itse olen mököttäjä. En siis saa aina sanotuksi mikä vaivaa vaan mökötän miehelle, jolla ei ole aavistustakaan että mistäs tällä kertaa. Harvemmin räjähdän, mutta jätän asioista huomauttamatta koska mies taas ärsyyntyy huomauttamisesta todella äkkiä ja tiuskii/raivoaa takaisin. Eli kummallakin olisi parannettavaa. Myös minua muuten ärsyttää tuo, ettei mies kaupassa ehdottele ruokia. :D Olen onneksi tajunnut että se johtuu puhtaasti siitä että minä hoidan pitkälti meillä ruokapuolen vaikka yhdessä kaupassa käydäänkin. Mies ei siis oikein osaa ehdottaa kun ei tiedä mitä mihinkin ruokaan tarvitsee, paljonko ainekset maksavat jne.

En valitettavasti osaa oikein auttaa. Muutos ei tapahdu hetkessä. Itse olen yrittänyt vähentää mökötystä pakottamalla avaamaan suuni, vaikka pelkäisinkin miehen reaktiota. Pysymällä itse rauhallisena voi vaikuttaa myös toisen reaktioon. Ehkö teillä on vähän sama että olet miehen mielestä "vaikeasti lähestyttävä" jos mies pelkää räjähdystä ilman ennakkovaroitusta...

Vierailija
2/2 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on kertonut, että heidän kotonaan ei koskaan huudettu. Äiti ei ikinä korottanut ääntään. Ehkä sen takia onkin sitten niin varpaillaan raivokohtaukseni edessä?

Voi, voi, helppoa ei tule olemaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan