G: Mitä et ikinä uskaltaisi av:lla tunnustaa itsestäsi äitinä?
Kommentit (49)
- useammin unohdan kuin muistan d-vitamiinit
- olen huutanut rumasti 2-vuotiaalle
- vauva putosi hoitopöydältä koska käänsin selkäni hetkeksi :-( ja tiesin ettei selkää saa kääntää, mutta reagoin automaattisesti kääntymällä kun isompi lapsi meinasi kaatua :-(
- meilläkin mies vaihtaa vaipat aina kotona ollessaan
- olen laiska askartelemaan
- sateella emme juuri ulkoile
- en ole kovin hygieeninen eikä kotimme myöskään, mutta toisaalta kaksi lastani ovat _aina_ terveinä
- usein leikin lapsen kanssa puolitäysillä, katson sivusilmällä televisiota tms.
- kaksivuotiaani saa vieläkin joskus 8 kk lasten purkkiruokaa
- eineksiäkin annan joskus
Ja tämä paras kommentti:
Vierailija:
Muuten tämä ketju on suunnilleen sitä mitä otsikon perusteella odotinkin.Minusta te mammat olette aivan kohtuuttomia vaatimuksissanne toisianne ja itseänne kohtaan. Ei äidin mikään super-ihminen tarvitse olla. Suurimmalle osalle kasvaa silti erittäin yhteiskuntakelpoiset lapset. Tsemppiä arkeen & vähän anteeksiantoa itselle, ja toisille.
t. lapseton
Vielä pitää lisätä vähän omaan listaani...
* En osaa leikkiä lasten kanssa, olen siinä tosi laiska. Isi hoitaa ne hommat. Muutenkin vietän ehkä liian vähän aikaa lasteni kanssa, vaikka olen kotiäiti.
* Käyn mieluummin lomalla mieheni tai ystävän kanssa kuin lasten kanssa.
* En koskaan käytä lapsia esim. tivolissa tai harrastuksissa, nekin ovat isin heiniä.
Ja olen kyllä laiska muissakin asioissa. Silti rakastan noita pirpanoita koko sydämestäni, ja he minua! =)
t. 53
Meillä ollaan joka viikonloppu kännissä. Ei varmasti herättäs jos tulis tulipalo tms. Kolme lavaa kaljaa menee per viikonloppu yhdessä.
- en imettänyt lainkaan yhdenkään lapsen aikana
- mies kotonaollessaan hoiti ruokinnat, nukutukset, leikit ym
- tupakoin koko raskausajan
- join jatkuvasti koko raskausajan 2 x viikossa olutpullon
- vaihdoin vaipan vain kerran päivässä
- en ole steriloinut koskaan pulloja
- lapset olivat pienenä aina yksin pihalla (kt lähiö)
- en ulkoillut lasten kanssa juurikaan kun olin heidän kanssaan yksin (keskimäärin 1 krt / 2vko)
tytöt 8v & 12v, poika 15v
Oma ulkonäköni meni vauvan kitinän edelle (meikkasin loppuun vaikka vauva kitisi sitterissä).
En halua, että taapero sotkee vaatteitani (en ota syliin jos vaikka kaatuu ulkona, lohdutan kyllä muuten).
Vein lapsen päiväkotiin äitiysloman loputtua koska kotona oli tylsää ja en halua elää pienellä kotihoidontuella (haluan rahaa vaatteisiin, meikkeihin ja kampaajaan).
- Olen teiniäiti
- Minulla on kaksi lasta, molemmat eri miehelle
- Minulla ei ole vielä mitään ammattitutkintoa tai ylempää koulutusta, peruskoulu on ainut sillä lukio on viekä kesken. Nyt olen kotihoidontuella.
purkkiruuat ja einesruuat vielä ymmärrän,mutta se,että vauvalta ei vaihdeta vaippaa,niin se menee kyllä jo yli..
kuin myös se että ne d-vitamiinit " unohdetaan" ,ei kai niitä suositella turhaan syötäväksi 3 vuotiaaksi asti..
Ja se,ettei kotia pidetä turvallisena silloin kun vauva laittaa vielä kaikki suuhunsa.Vahingot kyllä ymmärrän,mutta sitä en,ettei ihminen viitsi omaa laiskuuttaan tehdä kotiaan turvalliseksi!
Miksi ette laiskottele muissa asioissa,kuin lastenhoidossa?