Kertoisitko 4v että hänellä on isovelipuoli?
Kommentit (28)
kuitenkin ennen murrosikää. Miksi teillä on kylmät välit adoptiovanhempien kanssa? Kyllä lapsille on rikkaus tuntea myös biologiset sukulaisensa.
adoptioisä pyysi minulta rahaa kun adoptioon antaman lapsen bioisä kuoli eikä bioisältä jäänyt kuin velkaa.Adoptioisä käyttäytyy törkeästi ja aina tarvittaisiin johonkin rahaa eipä siinä voi hyviä suhteita luoda.
tule velipuoltaan todennäköisesti näkemään, mutta ehkä kouluikäiselle kertoisin.
Meillä taas on sellainen tilanne, että olemme uusperhe. Minulla kaksi teini-ikäistä lasta, jotka asuvat meillä aina. Eivät tapaa isäänsä kuin hyvin harvakseltaan, ehkä pari krt vuodessa. Miehelläni ja minulla on parivuotias, joka siis pitää sisaruksiaan tietenkin täys sisaruksina. Eihän tuon ikäinen vielä muusta tiedä. Isommatkin pitävät pientä sisaruksenaan, mutta tietenkin ymmärtävät tuon hienoisen eron tässä sisarussuhteessa ja suhteessa toisiinsa. Olenkin miettinyt, että koska tällainen asia pitäisi ottaa pienen kanssa puheeksi? Eihän se totuus mitään muuta, eikä ole tarkoitus olla kertomatta, mutta koskakohan se kannattaisi tehdä?
kun pieni alkaa tajuamaan että isommat käy isällään
Tapaavat satunnaisesti, mutta eivät siis käy ikinä isällään, eivät edes tiedä missä isä asuu. Jos kävisivätkin, niin silloinhan tuo molisikin aika helppoa. Halusin vain kysyä mielipidettä, missä iässä tällaisista asioista ylipäätään tulisi puhua lapselle, vai onko syytä vain odottaa kun lapsi kysyy?
kuitenkin ennen murrosikää. Miksi teillä on kylmät välit adoptiovanhempien kanssa? Kyllä lapsille on rikkaus tuntea myös biologiset sukulaisensa.
adoptioisä pyysi minulta rahaa kun adoptioon antaman lapsen bioisä kuoli eikä bioisältä jäänyt kuin velkaa.Adoptioisä käyttäytyy törkeästi ja aina tarvittaisiin johonkin rahaa eipä siinä voi hyviä suhteita luoda.
Mulle ei tulis ikinä mieleenkään että adoptiovanhemmat pyytäisivät biovanhemmalta rahaa. Onko suvun sisällä tapahtunut adoptio?
vielä, paitsi ehkä siitä syystä et pelkäisin et saa muualta tietää. Eli jos olisi vaara että kuulisi sen muualta niin kertoisin. Muussa tapauksessa kertoisin vähän isompana.
Mulle ei tulis ikinä mieleenkään että adoptiovanhemmat pyytäisivät biovanhemmalta rahaa. Onko suvun sisällä tapahtunut adoptio?
eivät vaan jotenkin kiintyneet lapseen ja miettivät adoption purkamistakin.ap
vaikka adoptiovanhemmat eivät sitten kiintyneet häneen,ei se ole vikani.ap
että siis periaatteessa lapsen on hyvä tietää, MUTTA jos eivät ole tekemisissä, ei lapsi siitä traumatisoidu jos saa tietää myöhemmin.
On adoptoituja lapsia jotka 30-50-vuotiaina alkavat etsimään sisaruksiaan ja sitten solmivat erinomaisen hyvät suhteet sisaruksiin.
Eli ei sekään ole hyväksi että "poissaolevista" sisaruksista puhutaan, mutta heitä ei koskaan kuitenkaan tavata!