Miten ikuisesta laihduttajasta onnistuja? APUA!
Olen epätoivon partaalla, olen aina ollut ylipainoinen ja laihduttanut kymmeniä kertoja. Painonvartijoissa olen onnistunut pudottamaan painoa kahdesti kunnolla, ensimmäisellä kerralla 20 ja toisella 25kg, mutta paino kipuaa aina takaisin - en tunnu voivan siirtyä ylläpitoruokavaliolle ollenkaan tai jo lihon. Paino pysyy kurissa vain miinuskaloreilla eikä itsekuri anna periksi kieltäytyä kaikesta ja syödä pelkkiä kasvissoppia ja perunaa ja ruisleipää päivästä toiseen.
Ajatus taas laihduttamaan ryhtymisestä ahdistaa, mutta ahdistaa tämä n. 40kg:n ylipainokin. Pelkään että vaikka onnistuisin pudottamisessa taas, eivät tulokset taaskaan kestä. Mistä taas intoa ja uskoa onnistumiseen :(
Kommentit (25)
Minullekaan ei sovi täysin herkuista kieltäytyminen. Jostain kummasta syyystä en laihdu ollenkaan jos rupean liian askeettiseksi:). Parhaiten sopii että pidän herkuttelupäivän viikossa ja silloin todellakin myös SYÖN. JOtenkin kai sillä saa kehoa puijattua, eikä se mene säästöliekille.
t. 22
Olen samaa mieltä siinä, että light-jutut eivät ole hyviä. Muutenkin kannattaa katsella tuoteselosteita; itse yritän välttää lisäaineita mahd. paljon ja syödä ihan perusruokaa. Ja sokeri sokerina ;=)
Ja minulla kyllä tuosta koirastakin on ollut hyötyä! Pakko lähteä lenkille, vaikka ilma olisi millainen... Mutta koiraa en toki suosita ihan hoikistumisen vuoksi hankkimaan!
Itselleni vanhana jojolaihduttajana se oli ainoa tapa saada painoa pysyvästi pois. Saman tien monet sydäntaudin riskitekijät kohentuivat: Kolesteroli ja verenpaine laskivat normaaliin. Olen karpannut jo neljä vuotta ja suosittelen tätä elämäntapaa lämpimästi kaikille. Kokeilemalla ei ainakaan menetä mitään.
Olen samaa mieltä siinä, että light-jutut eivät ole hyviä. Muutenkin kannattaa katsella tuoteselosteita; itse yritän välttää lisäaineita mahd. paljon ja syödä ihan perusruokaa. Ja sokeri sokerina ;=)
Ja minulla kyllä tuosta koirastakin on ollut hyötyä! Pakko lähteä lenkille, vaikka ilma olisi millainen... Mutta koiraa en toki suosita ihan hoikistumisen vuoksi hankkimaan!
oikeastaan herkutteluviikonloppu pelastaa painonhallinnan. Olen siis hoikka ja liikunnallinen. Joskus koitin hoikistua laihduttamalla, no kilot tuli hetkessä takaisin (puhutaan 5 kilosta), kun aloin syömään normaalisti. Nykyisin syön kevyesti viikolla, en paljoa herkuttele. Viikonloput mässään aika lailla, ja paino pysyy hyvin tavoitteessaan, ja välillä jopa tippuu.