Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ikuisesta laihduttajasta onnistuja? APUA!

Vierailija
29.11.2005 |

Olen epätoivon partaalla, olen aina ollut ylipainoinen ja laihduttanut kymmeniä kertoja. Painonvartijoissa olen onnistunut pudottamaan painoa kahdesti kunnolla, ensimmäisellä kerralla 20 ja toisella 25kg, mutta paino kipuaa aina takaisin - en tunnu voivan siirtyä ylläpitoruokavaliolle ollenkaan tai jo lihon. Paino pysyy kurissa vain miinuskaloreilla eikä itsekuri anna periksi kieltäytyä kaikesta ja syödä pelkkiä kasvissoppia ja perunaa ja ruisleipää päivästä toiseen.

Ajatus taas laihduttamaan ryhtymisestä ahdistaa, mutta ahdistaa tämä n. 40kg:n ylipainokin. Pelkään että vaikka onnistuisin pudottamisessa taas, eivät tulokset taaskaan kestä. Mistä taas intoa ja uskoa onnistumiseen :(

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet ostokset listan perusteella ja jätät kaikki herkut pois.

Sallit viikossa yhden paheen/herkun.

Mietit miksi haluat laihtua?

Muututko ihmisenä?

Tuletko sitten onnelliseksi?

Miksi syöt paljon?

Osta purkkaa ja laita se suuhun ainakun tekee mieli herkkuja.

Marjoista saa paljon ihania herkkuja ja silti kevyitä.

Muista hitaasti ja varmasti!!

Onnea muutokseen.

Vierailija
2/25 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jo kakkostyypin diabetes ja suvussa runsaasti sydän- ja verisuonitauteja. Välttelen kovia rasvoja ihan näistä syistä, enkä siis voi ryhtyä sellaiselle kermapekonidieetille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minulla on jo kakkostyypin diabetes ja suvussa runsaasti sydän- ja verisuonitauteja. Välttelen kovia rasvoja ihan näistä syistä, enkä siis voi ryhtyä sellaiselle kermapekonidieetille.

No sitä suuremmalla syyllä kantsisi karpata... Auttaa noihin kaikkiin.

Vierailija
4/25 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö paljon! Minusta tuntuu että lihon syömällä ihan peruskulutuksen verran! Herkkuja en syö enää juuri koskaan, ja silloinkin vähärasvaisena ja lightinä. Jotta pysyisin edes näissä lukemissa minun pitää syödä miinuskaloreita ja se on tosi ahdistavaa, itsekuri ei riitä siihen että koko ajan on pieni nälkä. Aineenvaihduntani on kai ihan sekaisin.

Vierailija
5/25 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Aineenvaihduntani on kai ihan sekaisin.

Taas yksi syy karpata.

Vierailija
6/25 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme/muotidieettejä.

Olen tosissani miettinyt sellaista laihdutusleikkausta, mutta täällä ei varmaan ole sitä kokeilleita? Pääseeköhän siihen helposti? Pienentääkö pienennetty mahalaukku oikeasti näläntunnetta?

Entä toimiiko Xenical? Onko jollain kokemuksia?

Vierailija
7/25 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli runsaasti kasviksia, lihaa sekä rypsi ja oliviiöljyä.

Sittenhän on myös se Zone ruokavalio. Siihen ei liity kerma eikä voi mitenkään. Eli suosivat kasvisrasvoja, hiilarit ja proteiinit tasapainoon. Se voisi olla hyvä. Ei ole mitään totaalikieltäytymistä, eikä pointsien laskua. Mutta pitää syödä terveellisesti ja tasapainoisesti.

Vierailija
8/25 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylistäviä? Ap haluaa terveellisen tavan laihtua, hänellä on perussairauksia, ja silti täällä julistetaan rasvansyönnin autuutta? Eivätköhän ravitsemusterapeutit tiedä aihevapaalaisia paremmin mikä on hyväksi?

http://www.finfood.fi/otsikot/356F58D5B5CD8E4CC2256FF60033F8A1

Vierailija
9/25 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon?? Millaiseen tahtiin laihduit pv:llä ollessasi? Onko annoskoot isot, naposteletko ruokaa laittaessasi? Mikäli näissä ei ongelmaa, ehdottaisin tosiaan ravitsemusterapeutti, jos sinulla dm, niin uskoisin että saisit käyttää tk:ssa palveluja hyväksesi. Missään nimessä ei kannata alkaa karppaamaan, minkä jo tiesitkin!

Vierailija
10/25 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun historiassa on kaksi onnistunutta painonpudotusta PV:ssä ja nyt olen taas käynyt ryhmässä. Se on se ainut keino millä minä pystyn pääsemään tuloksiin.

Suosittelen vaan aloittamaan pisteiden laskun ja pysymään siinä PITKÄÄN. Mun ainakin tarvii tulevaisuudessa jatkaa pisteiden seurantaa ja vaakan kyttäämistä. Tuntuu että mun päässä on jokin häiriö syömisen suhteen, kun en pysty olemaan lihomatta jos muka syön normaalisti. Jospa sulla on samaa vikaa.

Olen päättänyt laskea pisteeni, huvitti tai ei. Koska jos pysyn pisteissä, laihdun väkisinkin! Nyt lähden kävelemään kaupoille, eli yritän lisätä hyötyliikuntaa kun en muuten erikseen tykkää harrastella liikuntaa.

Ja ei kannata PV:ssäkään sortua pelkkään kasviskeitolla laihduttamiseen vaan tehdä kevyesti tavallisia kotiruokia. Näin sitä pikkuhiljaa oppii syömään oikein jatkossakin. Mie syön aamupäivällä kevyemmin ja jos illalla syötättää, niin sit on pisteitä säästössä. Nykyään siellä on pisteytetty paljon herkkujakin, eli jätän pisteitä talteen niin että saan sen makeanhimoni taltutettua. Esim. joulutortulla tai lakuilla tai vaikka täytekakulla.

Tsemppiä sulle!! Kanssasisaria on varmasti paljon :)

Vierailija
11/25 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mun historiassa on kaksi onnistunutta painonpudotusta PV:ssä ja nyt olen taas käynyt ryhmässä. Se on se ainut keino millä minä pystyn pääsemään tuloksiin.

Eikös ap:lläkin ollut. Miksi tulokset eivät kestä? Miksi sinä olet taas Painonvartijoissa? Olikos se konsti sitten niin hyvä kun taas jojotat? Eikä taatusti ole vieläkään viimeinen kerta!

Vierailija
12/25 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen jutuistaan jäi mieleen, että aineenvaihdunta oli sekaisin ja korjaantui kun lopetti kaikkien light-tuotteiden käytön ja alkoi mieluummin välttää (sokeria ja) lisäaineita.

Vierailija:

En syö paljon! Minusta tuntuu että lihon syömällä ihan peruskulutuksen verran! Herkkuja en syö enää juuri koskaan, ja silloinkin vähärasvaisena ja lightinä. Jotta pysyisin edes näissä lukemissa minun pitää syödä miinuskaloreita ja se on tosi ahdistavaa, itsekuri ei riitä siihen että koko ajan on pieni nälkä. Aineenvaihduntani on kai ihan sekaisin.

Vierailija
13/25 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Karppaus ei ole ihme- tai muotidietti vaan tapa jolla ihmiset ovat " aina" syöneet viime vuosisataa lukuunottamatta.

Vierailija
14/25 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
15/25 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin: LOPETA LAIHDUTTAMINEN!!

Katsot peiliin, näe hyvät asiat itsessäsi. Osta kauniita vaatteita. Sopivia, ei niitä, joita käytän sitten, kun...

Mieti elämääsi; mistä asioista pidät, mitä haluat tehdä. Keksi paljon muita asioita kuin ruoka, sillä jos laihduttaa, ruoka (tai sen puute) on elämänsisältö. ja siitä seuraa niitä repsahduksia. Eikä minusta kannata tuhlata elämäänsä ruoan tarkkailuun ja oman itsensä syyttelyyn.

Sitten lähdet liikkeelle. Aluksi varmaan vähemmän, mutta kävele päivittäin, mene portaita. Mene jumppaan tai päätä käydä uimassa vaikka joku aamu. Tämäkään ei siksi, että laihtuisit, vaan siksi, koska siitä tulee hyvä olo, ainakin sitten liikunnan jälkeen. Ainakin sitten, kun on vähän aikaa jaksanut näin tehdä.

Silloin, kun tekee mieli jotakin hyvää kaupassa, osta ennemmin jotain nättiä itsellesi, uusi huivi tai koru tai kosteusvoidetta tai vaikka joku lehti. ei sitä suklaalevyä/karkkia. Suklaasta muuten - osta mahdollisimman tummaa suklaata, sitä ei voi syödä niin paljon, se on terveellisempää ja se kai " vaikuttaa" tehokkaammin ;=)

Älä jätä aterioita väliin, mutta ota vähän vähemmän ruokaa. Pullan voi jättää pois, muttei aina tarvitse. Aina nälkä ei ole nälkää, se on vain tapa.

SIis lopeta laihduttaminen ja muuta elämäntapasi sellaiseksi, että sinulla on hyvä elää! Jaksat liikkua ja olet kiinteä.

Vierailija
16/25 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla liikunta on ainut tapa pitää painonnousu kurissa. Ihan totta! Sen avulla saan nimittäin paitsi kiinteämmän kehon, myös paremman mielen ja se jo itsessään estää napostelun! Jo se, että olen kävelyllä estää jääkaapille menon:). Lisäksi kehoni on ilmeisesti sellainen, että jos en liiku niin aineenvaihduntani menee HETI säästöliekille.

Jätä vähitellen pois joku " paha tapa" . Itse sain keväällä pois muutaman kilon jo ihan sillä, että korvasin iltapäiväkahvin + KEKSIT JA PULLAT jollain paremmalla... Tuollaiset pienet asiat voivat jo tehdä 5:kin kiloa vuodessa!

Light-tuotteita en käyttäisi. NIiden on todettu vain lisäävän ruokahalua. Yritä mieluummin välttää esim. limsoja tai jogurtteja kokonaan.

Vierailija
17/25 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin esim mulle. Kokeilin mutta voin todella huonosti ja lopulta en pystynyt syömään juuri mitään " sallittua" paitsi kasviksia.

Eli en pysty syömään kovin paljon proteiinia (punaista lihaa en ollenkaan), ja riittävän energian saannin turvaamiseksi pitäisi syödä älyttömät määrät rasvaa. Sehän ei ole terveellistä ollenkaan.

Mun olo koheni kun lisäsin taas ruokavaliooni kunnolla hiilareita ja vähensin ne protskut takaisin siihen mitä mulle käy, ja rasvat kohtuullisiksi.

Toki siitä karppauskokeilusta jotain hyvääkin jäi, sokerin ja valkoisten jauhojen käyttö vähäistä edelleen ja täysjyvätuotteita tulee käytettyä enemmän kuin ennen.

Vierailija
18/25 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olet itse siis ihan samassa tilanteessa kuin ap? 2 painonpudotusta takana ja TAAS olet ryhmässä. Tuntuu, että painonvahtaajilta puuttuu terve kriittisyys ihan täysin! Miksi kukaan kysy minkä vuoksi pv:ssa laihduttaneet lähes poikkeuksetta lihovat takaisin entisiin mittoihin?

No, pv menestyy, eikä ihme, kun ovat näköjään keksineet ikiliikkujan...

Vierailija
19/25 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan niin, että syöt liian niukasti? Elimistö menee säästöliekille ja varastoi jokikisen sisääntulevan kalorin. Minäkin suosittelisin ravintoterapeuttia ja ennen vastaanotolle menoa pidä ruokapäiväkirjaa.

Olen samaa mieltä jonkun edellisen kanssa noista light-tuotteista. Sokerit sokereina, eihän niitä herkkuja tarvitse kilokaupalla syödä. Itse aikoinani jouduin pudottamaan ja tarkkailemaan painoani harrastamani kamppailulajin takia ja huomasin, että yhtenä päivänä viikossa on hyvä vähän rötväillä herkkujen kanssa. Se teki hyvää sekä päkopalle että aineenvaihdunnalle, joka järkyttyi polttamaan kaloreita oikein urakalla.

Vierailija
20/25 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nyt olet nuo painonvartijat kokeillut ja huomannut että se ei toimi, niin anna jo olla sen sorttisen laihduttamisen. Hirveän monelle se tapa ei sovi, eli vaikka kuinka se paino putoaisi, niin se ei pysy alhaalla. Ja mitä järkeä on laihduttaa jos lopputulos on kilot takaisin korkojen kera.

Minä ja yksi ystäväni olemme myös olleet aina pulleroita, ja vasta nyt olemme alkaneet jollain tapaa saada painoa ja syömistä hallintaan.

ENsinnäkin: sinä et ole mikään luonnonoikku, jonka pitää syödä pelkkää näkkäriä pysyäksesi hoikkana. JOs tarkkailet hoikkien ja normaalipainoisten syömistä, niin ei ne pure porkkanaa. Ne syö ihan normaalisti. SInä et tällä hetkellä syö, koska sinulla on 40 kiloa ylipainoa. Suosittelisin sinulle seuraavaa: tasainen ruokarytmi (aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala.) Tai jonkun noista voi jättää pois jos siltä tuntuu, minulle sopii 4 kertaa päivässä ruokailu.

Jätä herkut pois tai vain yhdelle päivälle viikossa.

JO näillä ohjeilla laihdut aivan varmasti. Sun ei tarvitse syödä " laihdutusruokaa" , joka on pahaa, vaan voit syödä ihan normaalia ruokaa, kunhan vähän manostat kasvisten määrään ja ruoan monipuolisuuteen. Eli muutat ruokavaliotasi jo nyt sellaiseksi, mikä sen pitäisi olla " ylläpitovaiheessa" .

Sitten älä ota itsellesi liian suurta tavoitetta. Sun ei tarvitse laihtua nyt 40:ä kiloa, vaan laita vaikka 10 kilon tavoite. Ja sen jälkeen pidä sitä panoa yllä vaikka puoli vuotta tai ihan niin kauan kuin tuntuu tarpeelliselta, että olet taas valmis laihtumaan esim. 5-10 kiloa.

Laihdutus on myös henkinen juttu, sun täytyy antaa itsellesi aikaa sopeutua siihen, aikaa kehollesi muuttua ja mielellesi tottua siihen.