Kysymys karppaajille.. ihan oikeaa tietoa tarvitsisin.
Hei!
Karppaussivuilta olisi varmaan saanut helpommin vastauksen mutten jaksa rekisteröityä. Olen karpannut elämässäni viiden vuoden aikana n. 3 kertaa ja pisimmillään lähes vuoden. Nyt olen 7 viikkoa karpannut ja jotenkin erilailla kuin ennen. Ruokaa menee todella vähän ja hiilarit jää ehkä 15-25 per pvä. Painoa on tippunut nyt 7 kiloa. Alussa enemmän, nyt hitaasti.
MUTTA:
olen kaksi kertaa herännyt yöllä siihen että Suuhun on kertynyt valtava määrä suolaisen makuista sylkeä.. pakko lähteä lavuaariin ja sitä erittyy vielä sylkemisen jälkeenkin melkein kuin hanasta. Ja minun makuuni on siis suolaista. Tosin kaikki maistuu tällä hetkellä liian suolaiselle kun ruokaa menee nyt muutenkin vähän. Mitään kovin suolaisia en syö.. eli liikasaantia se ei ole.. Mutta voisiko olla suolan puutetta?
Onko kellään ollut
Toivoisin vastauksia vain kysymykseeni jos tiedät siitä jotain.
Kommentit (3)
silloin sylkikin väkevöityy ja maistuu suolaiselta
Se mitä syön on pääasiassa proteiinia. Ja juon sen 2-3 litraa nesteitä päivässä. tiputettavaa on vielä 15 kiloa joten en viitsisi tätä vielä lopettaa kun ensimmäistä kertaa elämässäni nälkä on poissa ja ruoka menettänyt merkityksesnä ;) Kerran viikossa tai kahdessa olen pitänyt syömispäivän jolloin hiilareita kertyy kunnolla.. mutta silloinkaan ei niin nälkää ole. Ainoa mitä keksin on suolan puute.. Aloitin yhden viikon easy dietilla jolloin lisäsuolaa käskettiin ottamaan. Ehkä sitä tarvitsisi nytkin. Apteekkiin olen menossa monivitamiineja ostamaan jos sen turvin vielä muutamia viikkoja pääsisi eteenpäin ja sitten alan lisäämään ruoan määrää, vhh:sti kuitenkin.
En tiedä mistä voi johtua, mutta ei kuulosta hyvältä, joku epätasapaino kuitenkin. Eivätkä ne ole koskaan hyväksi.
Jos hiilarit ovat noin alhaalla ja syöt kovin vähän proteiiniakin, niin elimistösi voi kuluttaa myös lihaksia ja luita ravinnokseen. Onko sinulla vielä paljon ylipainoa?
Karppasin itse myös joku vuosi sitten, mutta sitten totesin että terveellisesti syömällä ja liikkumalla paljon, laihduttamistuloskin on parempi. Onhan tämäkin tavallaan puolikarppausta, tai hyväkarppausta, sillä ne huonot ja turhat hiilarit on jätetty pois.