Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti kotona, lapsi hoidossa. MIKSI?

Vierailija
08.10.2012 |

Myönnän, olen vähän kade. Kaverini lapsi on hoidossa joka arkipäivä 8-16, ja kaveri itse on kotona. Miehensä vie lapsen hoitoon töihin mennessä ja hakee hoidosta töistä tullessaan.

Miksiköhän näin?

Onko kaverini laiska?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kunnassa ainakin on tehty selväksi, että jos toinen vanhemmista on kotona, ainoa mahdollisuus on virikehoito. Meillä poika on 13 päivää kuussa 6h kerrallaan ja ihan vaan että saa ikäistänsä leikkiseuraa ja tukea puhumiseen yms. sosiaalisia taitoja.

Jos eivät hoidossa tiedä, että äiti on kotona?

tietävät mitä vanhemmat tekee kotona? Eikös iso osa tee töitä kotona?

Vierailija
22/33 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse käytän kaikki eduudet mitä vain voin saa edes murtoosan verorahoista pois.ärsyttää maksaa koko ajan lisä veroja yms.on aika sairasta kun on tuhansia järjestelmiä ylläpitämässä, mitä erilaisimpia ns sosiaalipalveluita puolet pois olisi hyvä varsinkin kun hallinto vie suuren osan rahoista puhumattakaan byrokratiasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitopaikan saisi todistamalla, että molemmat huoltajat ovat töissä/ opiskelevat/ tai lääkärintodistus lapsen kuntoutustarpeesta tai vanhemman masennuksesta tms./ puheterapeutin todistus kielikylpytarpeesta (haahanmuuttajat) / sosiaaliviranomaisten todistus perheen tukitarpeesta.

Säästäisi kaikki köyhät kunnan pitkän pennin kun vauvojen vanhemmat ja työttömät eivät enää hoidattaisi isompia lapsiaan päiväkodissa.

Vierailija
24/33 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeesti ei meinaa ehtiä aika riittää, mies on joutunut pitämään pitkin syksyä vapaapäiviä, että pääseen myös lapsen kotipäivinä yliopistolle.

Oon kyllä huomannut, että naapurin puolitutut kotiäidit mulkoilee mua tuossa pihalla, kun tulen aamulla kotiin, kun olen vienyt lapset päiväkotiin. Ihan varmasti siellä supisevat, että oon varmasti laiska tai masentunut tai mitä lie. Kun eivät kuitenkaan suoraan ole mitään kysyneet, niin en ole viitsinyt mennä kertomaan, että mä muuten opiskelen, en vain laiskottele.

Mulle on kyllä ihan sama, mitä ne ajattelee, mutta oon tosiaan huomannut, että tällainen naapurin kotona olo on suomalaiselle kauhistus.

Vierailija
25/33 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin kaverieni kanssa jutella näistä asioista ja kysyä opiskeleeko, onko työtön, masentaako tms. Mielestäni paljon, öö, aikuisempi ratkaisu kun laittaa nettipalsta arvailemaan millainen kaverisi on. Kaikenlaiseen sitä täällä törmääkin.

heh heh

Vierailija
26/33 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja marraskuussa meen taas vähäks aikaa töihin... nyt oon kyl vähän väsyny ja ajattelin ottaa päikkärit ja kattella leffaa. Ja juu oon vähän laista, mutta välillä saa olla. Kohta taas töissä ja sitten sitä kiirettä piisaakin...

ainiin mut kukaanhan ei av:lla saa olla laiska, muuten on huono äiti ja ihminen

Vierailija
27/33 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on aikamoisen törkeää syyttää esim. kehitysvammasta tai neurologisista vammoistä kärsivän lapsen vanhempia "tekosyitten" keksijöiksi.

t. lto hoitovapaalla

Näinpä. Minä jään keväällä vauvan ja 3 vuotiaan kanssa kotiin kun 5 vuotias jatkaa virikehoidossa. Syynä juurikin puheen viivästyminen ja muita kehitysjuttuja. Päiväkoti on hoitomuotona pojalle ollut läpimurto joten sitä jatketaan vaikka jään äityiyslomalle. Kyse on tosin van alle 6 kuukauden kestävästä jaksosta. Sitten alkaakin kesäloma ja eskari.

Vierailija
28/33 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi 3pv/vko hoidossa, teen kotona gradua.

Vierailija
29/33 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö kuntien säästää päivähoidosta niin, että subjektiivinen päivähoito muutettaisiin tarvehankintaiseksi?

Minusta se olisi hyvä asia. Edelleen kaikki oikeasti hoitoa tarvitsevat saisivat sitä, mutta ns. virikelapset jäisivät pois. Tässä kunnassa ainakin moni asia (esim. koulujen eritysopetus) on niin käsittämättömän huonolla tolalla, että on surkeaa että kunnan vähiä rahoja menee sellaisten lasten päivähoitoon jotka eivät sitä oikeasti tarvitse.

Vierailija
30/33 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui tämä ketju muun kiireen keskellä, mutta vastataan nyt sitten.

Kaverini ei opiskele eikä ole töissä.

Lapsella ei ole mitään neurologisia ongelmia eikä muutakaan, hyvin kehittyvä kaksivuotias tyttö on :)

En vain käsitä. Kaverini on sanonut, ettei tiedä mitä tekisi elämälleen joten ei nyt tee yhtään mitään. Ja silti lapsi joka päivä pitkän päivän hoidossa.

Laiska se on, mutta sitähän ei saa täällä sanoa, vai mitä?

Vierailija
31/33 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui tämä ketju muun kiireen keskellä, mutta vastataan nyt sitten.

Kaverini ei opiskele eikä ole töissä.

Lapsella ei ole mitään neurologisia ongelmia eikä muutakaan, hyvin kehittyvä kaksivuotias tyttö on :)

En vain käsitä. Kaverini on sanonut, ettei tiedä mitä tekisi elämälleen joten ei nyt tee yhtään mitään. Ja silti lapsi joka päivä pitkän päivän hoidossa.

Laiska se on, mutta sitähän ei saa täällä sanoa, vai mitä?

Enää vain puuttuu sen kaveris mielipide asiaan, joten kipinkapin juttusille, hop!

Vierailija
32/33 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kans pari tällasta tapausta. Ja kaikista paras oli vuorotyöläinen jolla vapaata viikolla ja sitte itkevät fb:ssä kuinka inhottavaa oli jättää lapsi pk:hon itkemään ku se olis halunnu olla äitin kans =/ ja sitte mamma päivittelee fb:tä koko päivän, tekee testejä ja pelaa farmcityvilleä tai jsp... WTF? Jos kehtaisin nii kommentoisin että olisit pitäny kotona sen lapsen jumaliste!

Se on ku kaikki saa harrastaa seksiä =/

Vierailija
33/33 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kestä näitä ketjuja missä kerta toisensa jälkeen kysytään _toisten_ ihmisten elämään liittyvistä asioista että "miksi". Tuntuu olevan Suomi pullollaan näitä aikuisia lapsia, jotka näitä esittävät kirkkain silmin, ottamatta lainkaan huomioon, että ihmisillä on erilaiset elämät ja tarpeet.

Mutta os se tarve on maata kotona vetämässä lonkkaa (ei siis opiskella, tehä etätöitä tmv) nii vois jättää ne lapset tekemättä. Enkä ymmärrä niitä jotka ei jaksa viettää aikaa omien lasten kans (huomautan taas, kyse terveistä aikuisista ihmisistä). I have spoken.