Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti kotona, lapsi hoidossa. MIKSI?

Vierailija
08.10.2012 |

Myönnän, olen vähän kade. Kaverini lapsi on hoidossa joka arkipäivä 8-16, ja kaveri itse on kotona. Miehensä vie lapsen hoitoon töihin mennessä ja hakee hoidosta töistä tullessaan.

Miksiköhän näin?

Onko kaverini laiska?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä osaakaan. On helppoa antaa kasvatusvastuu toiselle. Perustella sitten että lapsi ei saa virikkeitä kotona. No ei totta hitossa saakaan jos lapsen kanssa ei tehdä mitään yhdessä, ei jakseta ulkoilla tai käydä missään kerhossa. Sopivassa sivussa voi v*ttuilla kotihoidetuista lapsista, että äävät ilman "virikkeitä".

Vierailija
2/33 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kunnassa ainakin on tehty selväksi, että jos toinen vanhemmista on kotona, ainoa mahdollisuus on virikehoito. Meillä poika on 13 päivää kuussa 6h kerrallaan ja ihan vaan että saa ikäistänsä leikkiseuraa ja tukea puhumiseen yms. sosiaalisia taitoja.

Jos eivät hoidossa tiedä, että äiti on kotona?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös sairas, masentunut tms.?

Minusta olisi pöyristyttävää, että esimerkiksi toisen vanhemman jäädessä työttömäksi pitäisi välittömästä luopua lasten hoitopaikoista. Itse en ainakaan työttömäksi jäädessäni ole koskaan jäänyt kotiin loikoilemaan, vaan olen todellakin tehnyt kaikkeni työllistyäkseni mm. ottanut sijaisuuksia vastaan nopeallakin varoitusajalla, mikä ei olisi ollut mitenkään mahdollista, jos lapsilla ei olisi ollut hoitopaikkoja valmiina. Ja pätkätöitten tekijän lastenko pitäisi olla heittopusseina vaihtuvissa hoitopaikoissa?

Vai pitäisi työttömän vain suosilla jäädäkin kotiin työttömäksi?

t. akateeminen pätkätyöläinen

Vierailija
4/33 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä koin hankalaksi yhdessä vaiheessa kun tein töitä kotoa käsin ja lapsi oli hoidossa. Vein siis lapsen hoitoon, palasin kotiin tein töitä ja lähdin taas hakemaan lasta. Mietin aina että naapurit varmaan ajattelee että tuolla se laiskimus taas menee...

No, nyt on toinen tilanne ja lähden asiallisesti tietokonesalkku olalla heiluen viemään lapsia ja sitten tullaan vasta iltapäivällä taas kaikki yhdessä kotio.

Vierailija
5/33 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidattaminen on halpaa.

Samalla pedataan hoitopaikkaa nuoremmalle.

Äiti saa keskittyä vauvaan ja luoda symbioosia.

Vauvalla on oikeus olla ainut lapsi, olihan esikoinenkin sitä aikanaan.

Vauvan ja vanhemman lapsen hoitaminen yhdessä ei ole mahdollista, koska vauvaa pitää imettää 24/7.

Samasta syystä ei voi mm. ulkoilla.

Vanhempi lapsi tarvitsee korkeatasoisia virikkeitä.

Perheellä ei ole naapureita eikä ystäviä.

Kaikki muutkin lapset hoidetaan päiväkodissa.

Äiti on masentunut (vaikka esittääkin kaikille muille virkeää ja reipasta).

Esikoinen on niin vaativa ja erityislapsi ja puheterapeutti ja sosiaalistamisterapeutti ovat suositelleet hoitoa.

Koska siihen on oikeus.

Koska se on perheelle parhaaksi eikä se kuulu muille (edes niille, jotka maksavat viulut).

Tässähän ne tavanomaisimmat selitykset taitavat olla. Jokainen voi itse päätellä, kuinka iso osa noista on pelkkiä tekosyitä.

Mielestäni turhaan hoidatuksesta pitäisi lätkäistä 100% kustannuksia vastaava hinta + 20% tuottoa.

Vierailija
6/33 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä täällä kyselet, kysy siltä kaveriltas. Todennäköisesti sillä joku syy on jos maksaa päivähoidosta. Itse opiskelen kotona.

Vierailija
7/33 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidit ovat kotona koko päivän.

Toinen on kirjailija ja toinen tekee väitöskirjaa. En pidä heitä laiskoina.

Pph.

Vierailija
8/33 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 1-vuotiaan kanssa kotona. Päivähoito on yksi tukimuoto.

Vierailija
9/33 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on aikamoisen törkeää syyttää esim. kehitysvammasta tai neurologisista vammoistä kärsivän lapsen vanhempia "tekosyitten" keksijöiksi.

t. lto hoitovapaalla

Vierailija
10/33 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen töitä pääasiassa kotona, kerran viikossa käyn työpaikalla kokouksissa yms. Kaksi lastani päivähoidossa. Kerran naapurini ohimennen kyseli, milloin palaan töihin, ei nyt ihan näillä sanoilla, mutta kuitenkin - oletti siis, että en tee töitä ja laiskana pistän lapseni hoitoon :)

Vierailija
11/33 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverillasi on varmasti siihen jokin syy. Kaikkea ei kerrota kaikille. Lopeta ihmettely ja keskity omiin asioihisi.

Vierailija
12/33 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se vaikka btekee puhelinmyyntityötä tai vääntää gradua tms.

Vierailija
13/33 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy, jos se kerran on kaveri niin kai saat suusi auki.

Vierailija
14/33 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheellä ei ole naapureita eikä ystäviä.

Kaikki muutkin lapset hoidetaan päiväkodissa.

Äiti on masentunut (vaikka esittääkin kaikille muille virkeää ja reipasta).

Esikoinen on niin vaativa ja erityislapsi ja puheterapeutti ja sosiaalistamisterapeutti ovat suositelleet hoitoa.

Nämä ovat meillä pääsyyt esikoisen hoitopaikkaan. Tosin puheterapeuttia tai sosiaalistamisterapeuttia (?) ei ole tavattu, mutta lastenlääkäri, neuvolapsykologi ja neurologi kylläkin...kyllä, erityislapsi joka on kuntoutuksen vuoksi hoidossa vaikka äitinsä onkin kotona. Käyn terapiassa, josta en pidä meteliä, joten näyttää varmasti siltä että päiväni kuluvat laiskotellessa kotona. Terapia on viikottaista, useampi tunti ja siihen kuuluu mm. kotitehtäviä.

Ystäviä ei juuri ole, ne pari perhettä jotka tunnemme joko asuvat kaukana tai heillä ei ole aikaa tavata. Lähipuistoissa ei ole muita kuin taaperoita, eivät ihan riitä 5-vuotiaalle kavereiksi. Ja koska tosiaan kyseessä erityislapsi, kerhoihin ei voi mennä (ainakaan ilman aikuista).

Vierailija
15/33 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut kesäkuusta asti sairaslomalla, lapset päivähoidossa 9-15 aikavälillä. Alaselän nitkahdusvamma joka aiheutunut äkillisestä suuresta kuormituksesta. Olen lisäksi raskaana joka itsessään hidastaa parantumista, jonotan fysioterapiaan. En pysty olemaan koko päivää lasten kanssa yksin, nostokielto ja lepoa määrätty. Panacod lääkitystä maksimimäärät vuorokaudessa, sairaalassa jatkuvien kipujen takia. En pysty pukeutumaan, nukkumaan, liikkkumaan, nostamaan, kantamaan.

Lapset iältään 2 ja 4.

Vierailija
16/33 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kestä näitä ketjuja missä kerta toisensa jälkeen kysytään _toisten_ ihmisten elämään liittyvistä asioista että "miksi". Tuntuu olevan Suomi pullollaan näitä aikuisia lapsia, jotka näitä esittävät kirkkain silmin, ottamatta lainkaan huomioon, että ihmisillä on erilaiset elämät ja tarpeet.

Vierailija
17/33 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni turhaan hoidatuksesta pitäisi lätkäistä 100% kustannuksia vastaava hinta + 20% tuottoa.

Vierailija
18/33 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kunnassa ainakin on tehty selväksi, että jos toinen vanhemmista on kotona, ainoa mahdollisuus on virikehoito. Meillä poika on 13 päivää kuussa 6h kerrallaan ja ihan vaan että saa ikäistänsä leikkiseuraa ja tukea puhumiseen yms. sosiaalisia taitoja.

Jos eivät hoidossa tiedä, että äiti on kotona?

Valitus AVIlle.

Vierailija
19/33 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä usein vein lapsen hoitoon ja tulin kotiin tekemään tehtäviä tai lukemaan. Samalla sai pyykättyä. Välillä kävin luennolla,mutta silloin hoidin kyllä muitakin asioita tai tein koulussa asioita. Esikoinen oli osa-aikahoidossa kuopuksen synnyttyä,koska yritin opiskella ja kärsin masennuksesta.

Vierailija
20/33 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona töitä, vaikka on vielä vauvakin... isompi menee toki hoitoon kun haluaa enkä ehtisi olla hänen kanssa, vauvaa voin hoitaa työn lomassa. Ulkopuoliset luulee ihan muuta, nauran niille!