Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Blogit ja yhteistyö

Vierailija
08.10.2012 |

Haluatko sinä kustantaa suosittujen blogien kirjoittajien ulkomaanmatkoja tai näyttänää elämäntyyliä? Minä en.

Jos et sinäkään, älä klikkaa. Monet suositut blogit täyttyvät nykyisin asukollaaseista joiden tuotteet on linkattu, eli esim "tämän ihanan paidan löydät täältä".

Kun klikkaat "täältä" linkkiä ohajaudut nettikauppaan jonka kanssa blogi on yhteistyössä.

Yhteistyömalleja on monia; kuitenkin yleisin on mallo jossa blogien kautta tehdyt klikkaukset ja mahdolliset loppuostokset kilahtavat aina jossain määrin bloginpitäjän rahapussiin.

Hauskaa (läpinäkyvää) tässä on se että esim blogitar X on laittanut mielettömät tuotekollaasit pystyyn ennen Ameriikan matkaansa. Sama ilmiö on ollut havaittavissa ennen muitakin matkoja. Nellyä Nellyn perään ja matkarahat on koossa.

Jokainen tyylillään, niin minäkin. En klikkaile.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päin vastoin, joissain tapauksissa tuloksena on vielä kiinnostavampi ja parempi blogi minulle ilmaiseksi luettavaksi. Jos alkaa mennä mielestäni liiaksi mainostamiseksi eli blogin taso laskee, en lue sitä enää.

Joskus löydän blogin kautta itselleni mieleisen tuotteen. Silloin olen tyytyväinen eikä minulle ole merkitystä sillä, saako bloggarikin ostoksestani jotain hyötyä itselleen.

Luen paljon erilaisia lifestyle-blogeja mutta ne ovat minulle viihdettä. En ota hirveästi kierroksia niiden pohjalta.

Vierailija
2/49 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päin vastoin, joissain tapauksissa tuloksena on vielä kiinnostavampi ja parempi blogi minulle ilmaiseksi luettavaksi. Jos alkaa mennä mielestäni liiaksi mainostamiseksi eli blogin taso laskee, en lue sitä enää.

Joskus löydän blogin kautta itselleni mieleisen tuotteen. Silloin olen tyytyväinen eikä minulle ole merkitystä sillä, saako bloggarikin ostoksestani jotain hyötyä itselleen.

Luen paljon erilaisia lifestyle-blogeja mutta ne ovat minulle viihdettä. En ota hirveästi kierroksia niiden pohjalta.

Täysin samaa mieltä.

Parhaassa tapauksessa jopa parantavat blogia. Jos menee liian mainostamiseksi niin siirryn toiseen blogiin.

Ketjun aloittanut voi aloittaa oman blogin ja tehdä saman perästä! Ei toisen menestys ole itseltä pois. Samaa vaan tekemään, ehkä jopa paremminkin? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrättehän että niiden tuotteiden hintoihin joita blogisti mainostaa on kyllä laskettu nämä ns. mainoskustannukset eli blogistin "palkkaa". Eli ostaja maksaa blogistin palkan. Piste.

Vierailija
4/49 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn katsomassa säännöllisesti ja lähinnä säälittää miten alas tuo on vajonnut. Mainoksia pelkästään, samoja poseerauksia j alisää mainoksia. Blääh!

Vierailija
5/49 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYT on kyllä lähtenyt mainonta ja "yhteistyö" blogissa x aivan kerta kaikkiaan nahkarukkasesta. Kaksi nopealla aikavälillä tulevaa ulkomaanmatkaako ovat aikaansaaneet tämän vimmaisen rahankeruun? Todella kehno esitys.

Vierailija
6/49 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

blogisteja on jotka oikeasti tienaavat sillä jotain? olen seurannut vain muutamia. vieläkö ne vauvan vanhat blogistit muutaman vuoden takaa touhuaa blogeissa?

Vierailija
7/49 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lähtenyt "lapasesta"?

Vierailija
8/49 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

blogisteja on jotka oikeasti tienaavat sillä jotain? olen seurannut vain muutamia. vieläkö ne vauvan vanhat blogistit muutaman vuoden takaa touhuaa blogeissa?

Rivit ovat kaventuneet tällä palstalla ja kilpailevien blogien kommabokseissa käytävän verisen pudotustaistelun tuoksinassa.

Vierailija
9/49 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niitä eniten kinunnut puodeilta ja firmoilta. Se ärsyttää eniten että tekstissä lukee minulle tarjottiin, minulle lähetettiin, sain lahjakortin jne. Vaikka itse on lähetellyt suurimmassa osassa tapauksia ruinauskirjeitä joka puolelle että voisitteko antaa jotain/ haluatko tulla nähdyksi blogissani jne.

Ja toki kai joskus mainostajakin lähestyy, mutta harvemmin.

Vierailija
10/49 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei avoimesti kerrota millaista yhteistyötä firmojen kanssa tehdään. Haluaisin tietää millaisest suuruusluokasta puhutaan, eli mitä se käytännössä bloggaajan kohdalla tarkoittaa jos klikkaan blogissaan olevasta linkistä kauppaan?

Usein puhutaan vain "yhteistyöstä", ja pitkään kuvittelin että se tarkoittaa sitä että bloggaaja mainostaa ja saa siitä vastineeksi ilmaisen tuotteen/lahjakortin tai muuta vastaavaa. Ja näin se kai pitkään olikin. Jossain vaiheessa tulivat linkit, joista bloggaaja saa tuloja, ja joissain blogeissa näiden käyttöönotosta on avoimesti kerrottu, mutta jossain taas ei, ainakaan muistaakseni.

Ärsyttää erityisesti jos nuo tradedoubler-linkit on naamioitu bit.ly:llä, jolloin et voi tietää mitä klikkaat. Eräs suosittu bloggaaja tekee tätä ja olen päättänyt että hänen blogistaan en klikkaile mitään linkkejä.

Vierailija
11/49 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei avoimesti kerrota millaista yhteistyötä firmojen kanssa tehdään. Haluaisin tietää millaisest suuruusluokasta puhutaan, eli mitä se käytännössä bloggaajan kohdalla tarkoittaa jos klikkaan blogissaan olevasta linkistä kauppaan?

Usein puhutaan vain "yhteistyöstä", ja pitkään kuvittelin että se tarkoittaa sitä että bloggaaja mainostaa ja saa siitä vastineeksi ilmaisen tuotteen/lahjakortin tai muuta vastaavaa. Ja näin se kai pitkään olikin. Jossain vaiheessa tulivat linkit, joista bloggaaja saa tuloja, ja joissain blogeissa näiden käyttöönotosta on avoimesti kerrottu, mutta jossain taas ei, ainakaan muistaakseni.

Ärsyttää erityisesti jos nuo tradedoubler-linkit on naamioitu bit.ly:llä, jolloin et voi tietää mitä klikkaat. Eräs suosittu bloggaaja tekee tätä ja olen päättänyt että hänen blogistaan en klikkaile mitään linkkejä.

Tuon avoimempi tuskin voi ollakaan?

http://www.viipaleita.net/blog/satu/2013/01/11/nyt-mina-mainostan

Vierailija
12/49 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

viipaleita nyt mainostetaan koko ajan? Kuten sanoin jo aikaisemminkin, joissain blogeissa mainonnasta ja tradedoubler-linkkien käyttöönotosta on kerrottu avoimesti, esim. Visuaalisesti vaativassa kun otti käyttöön Kiosked-linkit.

Vierailija
13/49 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2013 klo 15:19"]

Että jos haluaa lähipalvelut säilyttää, niin kannattaa tilata lääkkeet netistä. Voi jösses :D

[/quote]

Jeps. Ja nimenomaan niistä pienistä apteekeista, ei isoista. 

Vierailija
14/49 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2013 klo 15:29"]

miksi tätä viipaleita nyt mainostetaan koko ajan? Kuten sanoin jo aikaisemminkin, joissain blogeissa mainonnasta ja tradedoubler-linkkien käyttöönotosta on kerrottu avoimesti, esim. Visuaalisesti vaativassa kun otti käyttöön Kiosked-linkit.

Mä oon sitä yrittänyt pyydellä ja pari kertaa onkin se sanojensa mukaan käynyt edestakaisin kattomassa, mutta ei oikeen lämpene. Taisi jäädä elämään paljon lisäaikaa muuhun mukavampaan kun luopui palstailuista... sen jos on tajunnut niin ei ehkä uudelleen helposti ala samaan rumbaan.

Lisäksi täälläkin on siitä jo haukkumaketjuja vaikkei täällä ole edes kirjoittanut. Sekin varmaan vaikuttaa siihen, ettei paikka houkuta.

Vierailija
15/49 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2012 klo 13:10"]

ymmärrättehän että niiden tuotteiden hintoihin joita blogisti mainostaa on kyllä laskettu nämä ns. mainoskustannukset eli blogistin "palkkaa". Eli ostaja maksaa blogistin palkan. Piste.

[/quote]

Ymmärrät varmasti, että katsojat maksavat esimerkiksi Salattujen Elämien esittämisen, elokuvien tuoton ja lukijat vaikkapa Vauva-lehden tekemisen. Millä tavalla blogi eroaa tästä?

Vierailija
16/49 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäväni pikkusisko on suht suosittu bloggari, n 2000 klikkausta päivässä. Sanoi että hänelle posti tuo joka viikko paketteja, huulipunia etc, eli peruskosmetiikkaa, shampoota ei ole ostanut vuosikausiin, aina on 10 putelia kaapissa, kun uusi kampanja alkaa vaateketjulla, tulee valokuvaajan kuvakollaasi sähköpostiin ja voi joko hakea ilmaiseksi tai 50 % housut, paidan ja jonkun kolmannen. Tai jos menee jonnekin showroomiin, voi saada alelapun mukaan, eli netistä voi tilaa ja tulee alennusta 100 euron ostoista 50 %.

Ihan ilmaiseksi saa, jos menee kekkereille, aina tulee lahjakassi mukaan.

Jos tekis jokaisesta tyrkyllä olevasta tuotteesta jutun, vois tehdä työtä täyspäiväisesti. Nyt tekee aina lauantaisin ja puolet sunnuntaista bloggauksia varastoon ja viikolla käy vastaamassa kysymyksiin.

Kivasti tienaa.

Mutta siis itse asiaan. Tekee 100 % juttuja vain niistä joista haluaa tehdä. Ei näe mitään syytä tehdä jostain mistä ei itse tykkää, koska niistä hyviä on liikaakin.

Käy paljon kaupoissa kiertelemässä, voi showroomilla nähdä jotain kivaa ja vaikka 1/2 v päästä voi ostaa mitä näki ja tällöin maksaa tästä ihan listahinnan. Aina kertoo blogissaan tuotteesta joka on saanut yhteistyönä ja ne klikkauksien kautta tulleista euroista saa jotain extraa, pari krt vuodessa voi ilmaiseksi tehdä tilauksia, mutta eniten "tuottoja" tulee ihan postipakettien muodossa.

Mä itse luen n 15 blogia ja saan mielettömästi vinkkejä niistä. Itselläni ei olisi moiseen käyttää aikaa. Jos jotain kerran vuodessa tilaan, mielellään annan sen bloggarin hyväksi, hänhän työn on tehnyt että tuotteen löydän. Se todellakaan ei ole minulta pois.

Ja jos jotkut tykkää pitää blogeissaan jatkuvasti kuvakollaaseja, ihan siitä vaan. Äkkiä ne ohitetaan jos maku ei natsaa.

Suomalainen on niin tätä, en kyllä ainakaan anna mitään toiselle, vaikka itseltäni se ei olisikaan pois. Vinkki ! Ilmainen paita bloggaajalle on huomattavasti pienempi panos yrittäjälle mainoskuluissa kun esim mainos me naiset lehteen, n 1000 % pienempi.

Vierailija
17/49 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut monta vuotta jatkuvasti kasvava blogi ja lukijoita on PALJON. Rehellisesti: suurin osa yhteistyökumppaneista nykyisin lähsetyy minua ja saan tarjouksia todella paljon. Kieltäydyn joistain ehdotuksista jopa, ei tee tiukkaakaan.

Ystäväni lopetti ison blogin pitämisen ja hänelle lähetetään edelleenkin vuosi suljettujen ovien taa menemisestä lahjoja blogiin liittyen.

Ei kannata puhua siitä mistä ei mitään tiedä ;)

Vierailija
18/49 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2013 klo 14:20"]

[/quote]

Ei tietenkään tällaisia asioita tarvitse kertoa lukijoille! Eihän blogistin palkkaakaan vaadita julkiseksi, niin miksi nämä pitäisi avoimesti tilittää kaikelle kansalle. 

Vierailija
19/49 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka suulas ?

Vierailija
20/49 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein paheksutaan heitä jotka ottavat itse yhteyttä yrityksiin. Tyrkyttävät itseään tmv. Tietyllä tavalla kuitenkin arvostan tätä tapaa enemmän kuin ns helppoa rahaa eli yrityksen lähestyessä blogia. Se yritys nimittäin lähestyy samoihin aikoihin montaa muutakin blogia ja yllättäen parin viikon sisään joka toinen blogi mainostaa samaa firmaa yhteistyön merkeissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi