Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun esikoinen ei tule perimään mitään

Vierailija
08.10.2012 |

ja kuopus taas perii johtuen että eri isät,mitä ajatuksia sinussa herättää?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja veljelläni eri isät, molemmat jo kuolleet.

Veli sai ihan mukavan perinnön, minä en mitään.

Mutta asia ei ole koskaan minua häirinnyt, en oikeastaan ole edes koko asiaan kiinnittänyt huomioita.

Vierailija
2/20 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että toisen pitäisi luopua osasta isänperintöään solidaarisuuden vuoksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisella eri isä (jota ei ole edes paperilla) joten kuopus luonnollisesti perisi isänsä yksin.

Mies on tosin pohtinut vaihtoehtoa, että adoptoisi esikoisen, jolloin molemmat lapset perisivät hänet. Toki hän voisi tehdä testamentin, mutta mies haluaa, että kumpikin saa saman verran.

Vierailija
4/20 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin vain ettei esikoinen tule perimään mitään koska isänsä jo vuosia kuollut ja häneltä ei jäänyt kuin velkaa.

Vierailija
5/20 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin vain ettei esikoinen tule perimään mitään koska isänsä jo vuosia kuollut ja häneltä ei jäänyt kuin velkaa.

Jos haluat tasoittaa tilannetta, niin teet testamentin esikoisellesi. Silloin sinun perinnöstä (mikäli lapsia on kaksi) menee 3/4 esikoiselle ja 1/4 kuopukselle.

Vierailija
6/20 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

=)

Vierailija
7/20 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat tasoittaa tilannetta, niin teet testamentin esikoisellesi. Silloin sinun perinnöstä (mikäli lapsia on kaksi) menee 3/4 esikoiselle ja 1/4 kuopukselle.

jo vuosia olen ollut minimieläkeellä eli eipä siitä mitään jää.

Vierailija
8/20 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kautta aikojenhan perinnöt ovat olleet epätasa-arvoisia, eli sinällään kyseessä ei ole edes uusi ilmiö. Eikös tuo lakiosa ole aika uusi ilmiö, eli joskus oli helpompi jättää myös täyssisaret ilman perintöä ja jättää esim. maatila vain yhdelle.

Toisaalta oma elämänoppini on sellainen, että en ajattele tulevia perintöjä, enkä sitä mitä itse perinnöksi jätän, joten noilla ei ole mitään virkaa. Eläissään saa lahjoittaa ja tukea lapsiaan tai vaikka vieraan lapsia ihan siten, miten haluaa. Toivottavasti omat lapseni ovat myös jo eläkkeellä, kun minä kuolen, joten heidänkään ei pidä elämäänsä rakentaa minun perinnön varaan :)

Vierailija
9/20 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin laitetaan testamentilla asiat kuntoon.

Eli meillä on kummallakin 1 lapsi edellisestä liitosta ja yksi yhteinen lapsi joka merkkaisi sitä että tämä yhteinen perisi 2/4 meidän omaisuudesta ja esikoiset saisivat 1/4 kumpikin. Mutta jos tekee testamentin niin kaikki voivat saada samanverran. Lakiosuus menee tietysti niinkuin menee mutta loput :)

Vierailija
10/20 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä on kummallakin 1 lapsi edellisestä liitosta ja yksi yhteinen lapsi joka merkkaisi sitä että tämä yhteinen perisi 2/4 meidän omaisuudesta ja esikoiset saisivat 1/4 kumpikin. Mutta jos tekee testamentin niin kaikki voivat saada samanverran. Lakiosuus menee tietysti niinkuin menee mutta loput :)

sillä eihän lapsi ole hänen joten hän jää ilman mitään.

Vierailija
11/20 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että esikoinen ei tule biologisen isänsä puolelta perimään mitään.

Ollaan tehty miehen kanssa testamentti, jossa molemmat lapset ovat perinnön suhteen tasa-arvoisessa asemassa.

Vierailija
12/20 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että esikoinen ei tule biologisen isänsä puolelta perimään mitään.

Ollaan tehty miehen kanssa testamentti, jossa molemmat lapset ovat perinnön suhteen tasa-arvoisessa asemassa.

eikä tietenkään halua antaa niitä kuin kuopukselle minun vanhempani ihan peeaa eli heiltäkään ei jää mitään joten esikoinen tulee jäämään ilman mitään.

Vierailija
13/20 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieleenkään jättää omaisuuttani miehen lapsille, eli ainokaiseni tulee perimään paljon enemmän kuin puolisisaruksensa.

Vierailija
14/20 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisarukset perivät, minä en.

Ei haittaa.

Uusperhekuviot tosin taitaa usein olla hieman epäreiluja. Ja lapset maksavat hinnan vanhempiensa onnesta.

Vierailija
15/20 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen eksä on ylivelkaantunut ja pa. Mies on tavallinen, suhteellisen varaton. Miten ihmeessä miehen lapset kärsisi, jos eivät pääse käsiksi minun vanhempieni varallisuuteen? Jos minua ei olisi, niin yhtään enempää ei perittävää tulisi. Itseasiassa vähemmän, koska välillisesti mies hyötyy minusta kuitenkin.

Minun rahani menevät meidän yhteisille lapsille. Ei ole käynyt mielessä, että pitäisi testamentata jotain miehen lapsille.

Sisarukset perivät, minä en.

Ei haittaa.

Uusperhekuviot tosin taitaa usein olla hieman epäreiluja. Ja lapset maksavat hinnan vanhempiensa onnesta.

Vierailija
16/20 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ne isät haluaa testamentata omaisuuttaan lapsensa äidin toiselle lapselle, joka eri miehen kanssa...

Nykyään on uusperheiden myötä yleistä, että samassa taloudessa lapset ovat taloudellisesti eriarvoisessa asemassa. Toiset perii enemmän ja toiset vähemmän.

Vierailija
17/20 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti naisella on esikoinen joka on tehty parikymppisenä ja vasta sen myötä tajuttu, että sitä ehkäisyä kannattaa ihan oikeasti käyttää. Sitten myöhemmin tehdään ne rakkauslapset jollekin eri miehelle. Mua surettaa niiden esikoisten puolesta :(

Vierailija
18/20 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et jätä esikoisellesi mitään?

Vierailija
19/20 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättäisin testamentin kautta kaikille yhteisille lapsille, omille lapsille ja puolisoni lapsille yhtä paljon.

Kun yhteisessä taloudessa asutaan ja eri liittojen kautta tällainen sotku on tullut niin olisi hyvä olla tasapuolinen niille, jotka nyt saman katon alla asuvat. Olettehan heistä myös vastuussa.

Itsellä on yksi liitto (ja pysyy) sekä 3 lasta. Tässä tapauksessa helppoa.

Vierailija
20/20 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se haittaa? Kyllä sun lapset varmaan itsekin tietää, että heillä on eri isät. Jollakin on rikkaat vanhemmat, toisella köyhät, ei perintöjä jaeta kaikkien suomalaisten lasten kesken tasan. Niillä korteilla pelataan, jotka on jaettu.