Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi kun tehtäisiin joskus lastenohjelma, jossa sukupuoliroolit olisivat päinvastoin!

Vierailija
07.10.2012 |

En ole mikään telaketjufeministi, mutta sivusilmällä pikkukakkosta seuranneena olen huomannut, että harvoin on mitään "normaalista" poikkeavaa.

Tässä pari esimerkkiä, jotka muistan:

Olivian tunnarissa isä lukee sanomalehteä uppoutuneena ja äiti pitelee vauvaa. Voisitko kuvitella toistepäin?

Jossain ohjelmassa äiti paistoi pannukakkuja aamiaiseksi ja isä vaan istui pöydässä syömässä. Voisitko kuvitella toistepäin? Lisäksi äiti tunsi itsnsä kipeäksi, mutta olisi vaan hatkanut paistamista ja muitten passaamista.

Olisi hauska tehdä joskus lastenohjelma tuollaisesta vanhasta ohjelmasta, mutta vaihtaa kaikki naiset ja miehet päikseen.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ideasi on hyvä

Vierailija
2/21 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noinhan se just menee tosielämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noinhan se just menee tosielämässä.

se on pikkukakkosen syytä, kun pienestä pitäen aivopestään tällaiseen! Nih!

ap

Vierailija
4/21 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, voi että kun näihin kiinnitettäisiin enemmän huomiota. Se on vaikeaa kun suuri osa lasten kanssa työskentelevistä on naisia ja vielä oikein "perinteisiä" naisia, jotka eivät muusta tiedä.

Alkaa oikein raivostuttaa tuo, että naiset tuodaan esiin uhrautuvaisina palvelijoina, jotka oman terveytensäkin uhalla passaavat muita ja äijä istuu toimettomana palveltavana, argh! :)

Vierailija
5/21 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tarvitsisi olla aina edes TÄYSIN päinvastoin roolit (toki välillä joo tasapuolisesti), mutta niin, että mieskin osallistuu ja tehdään YHDESSÄ perheen ja kodin asioita lasten kanssa. Ja niin, että kaikenlaisia asioita osaa tehdä kumpi vain kun haluaa.

Vierailija
6/21 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä just päinvastainen ohjelma, siitä vasta huomaisikin kaikki pikkujutut, mitkä muuten menee ohi ajattelematta! Ois hauska nähdä kuinka outo siitä tulisikaan.

ap

Vierailija
7/21 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä just päinvastainen ohjelma, siitä vasta huomaisikin kaikki pikkujutut, mitkä muuten menee ohi ajattelematta! Ois hauska nähdä kuinka outo siitä tulisikaan. ap

Toi on kyllä loistoidea!

-5-

Vierailija
8/21 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä erilaisiakin on. Esimerkiksi Pingussa isä aina kutoo. Toi nyt tuli ekana mieleen, mutta on niitä varmasti muitakin. Itse olen aloitanut lastenohjelmien katselun nyt liki 30 vuoden tauon jälkeen ja mielestäni isät ovat nykyisin enemmän esillä kuin ennen.

Vierailija
9/21 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä erilaisiakin on. Esimerkiksi Pingussa isä aina kutoo. Toi nyt tuli ekana mieleen, mutta on niitä varmasti muitakin. Itse olen aloitanut lastenohjelmien katselun nyt liki 30 vuoden tauon jälkeen ja mielestäni isät ovat nykyisin enemmän esillä kuin ennen.

Peppi Pitkätossu on myös hyvä esimerkki reippaasta, aktiivisesta ja vahvasta tytöstä :)

Useinhan tytöt kuvataan passiivisina, alistuvina ja heikkoina ja niitä ominaisuuksia pidetään tytöille "sopivina".

Vierailija
10/21 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä isäkin tarttuu imuriin ja laittaa ruokaa, pesee pyykkiä jne. Molemmat vanhemmat käyvät töissä ja kummatkin hoitavat lapsia tasapuolisesti.

Se mikä on normaalia kotona, on lapselle normaalia tulevaisuudessakin.

Vierailija
11/21 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä isäkin tarttuu imuriin ja laittaa ruokaa, pesee pyykkiä jne. Molemmat vanhemmat käyvät töissä ja kummatkin hoitavat lapsia tasapuolisesti. Se mikä on normaalia kotona, on lapselle normaalia tulevaisuudessakin.

Totta tämäkin. Silti myös ohjelmat voisivat heijastella vähän kirjavampaa kirjoa perheiden todellisuuksia eikä aina vain jatkaa staattista 50-lukulaista työnjakoa ja roolitusta perheessä.

Vierailija
12/21 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ala itse tehdä sellaista! Varmasti pikkukakkoseen ostettaisiin.

Vierailija
13/21 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Paintilla ihan lastenohjelmaa tehdä :D Idean voin myydä :P

Käänteis-Puuha Pete

Käänteis-Olivia

Käänteis-...

Vierailija
14/21 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä käsikirjoitat ja keksit tyypit, ja muut piirtää.

ja Paintilla ihan lastenohjelmaa tehdä :D Idean voin myydä :P

Käänteis-Puuha Pete

Käänteis-Olivia

Käänteis-...

Käänteis - Anniinaballeriina :)

Vierailija
15/21 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä ketjua, kun ajattelin, että keskustelun on oltava jotain tosi väsynyttä märehtimistä, mutta kun luin ap:n viestin, olen kyllä samaa mieltä hänen kanssaan!

Vierailija
16/21 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..jossa isät jäävät kotiin lasten kanssa ja äidit ovat kiireisiä uraohjuksia. :D

Vierailija
17/21 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta Oliviasta vielä.. Mä olen tykännyt siitä siksi että he televät perheenä yhdessä paljon, isä lukee usein iltasadun, kokkaa. Äiti tekee myös töitä ja on välillä väsynyt rehellisesti.:) ja Olivia itse on niin kiva ja oikeudenmukainen lopulta.

Vierailija
18/21 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lienee ajankysymys, koska sellainenkin tulee, kun siellä nyt pyörii joku hiton naurettava piirretty down-lapsesta! Ja toisaalta, Humps-ohjelmassa aina isä tai Harri-setä touhuaa lasten kanssa.

Vierailija
19/21 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lienee ajankysymys, koska sellainenkin tulee, kun siellä nyt pyörii joku hiton naurettava piirretty down-lapsesta! Ja toisaalta, Humps-ohjelmassa aina isä tai Harri-setä touhuaa lasten kanssa.

ja sen kaverit taitaa olla kuitenkin poikia?

Vierailija
20/21 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jonkin verran mietitty, Oliviakin on aktiivinen ja touhuaa kaikenlaista ei niin tyttömäistäkin. Mutta olet oikeassa, päähenkilöiden vanhemmat ovat usein todella kliseisiä! Isä istuu nojatuolissa lehden kanssa, kun äiti kokkaa essu päällä ja hössää. En ole tuota tullut ajatelleeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi