Arvostatko Suomen oikeuslaitosta?
Itse en arvosta. Olen nähnyt liikaa vääriä päätöksiä, jotka ovat johtaneet vielä hullumpiin lopputuloksiin.
Käräjäoikeuden tuomarit ovat täysin vedätettävissä, eivätkä he edes ota huomioon ammattilaisten antamia suosituksia ja selvityksiä, jotka on hankittu ja tehty auttamaan heitä päätöksenteossa asiassa, josta he eivät ammatillisessa mielessä tiedä mitään.
Suomessa käräjäoikeudet ovat pelkkä pellesirkus, jossa pyörii hassuja vaihdevuosien kourissa kärvisteleviä naisia kuumine aaltoineen tuomarin virassa, ja tekevät päätöksiä joista jokaisen hovioikeus muuttaa hakijan vaatimalla tavalla.
Tämä on minun kokemukseni.
Oikeuslaitos kärsii Suomessa arvostuksen puutteesta, ja ihan syystä.
Kommentit (2)
Minusta Suomen oikeuslaitos on vitsi. En tiedä mikä sen tarkoitus on, oikeutta siellä ei ainakaan jaeta.
Suurimmat ongelmat on pitkät käsittelyajat ja oikeuskäsittelyjen kalleus.
Ihmiset ovat pahimmillaan löysässä hirressä vuosikausia, kun asioita venytetään viranomaisten toimesta.
Keskituloisilla ei ole mitää taloudellisia mahdollisuuksia saada oikeutta. Tulottomilla ja rikkailla on mahdollisuus asianajajaan. Tuntuvin rangaistus oikeuskäsittelystä on oikeudenkäyntikustannukset, joita voi joutua maksamaan vuosia, pahimmillaan vuosikymmeniä.