kolhin työpaikan autoa
en tiedä miten voi olla näin tampio. sain siis alkuviikosta käyttööni työpaikan upouuden auton, ja onnistuin tänään peruuttamaan sillä tolppaan tyttäreni koulun parkkipaikalla. tuloksena kymmenisen senttiä pitkä naarmu takapuskurissa (rikkoo maalipinnan) sekä joitakin maalijälkiä tolpasta.
nolottaa myöntää pomolle, että kolhin itse minulle luotettua autoa (olin alkukesästä firman autolla osallisena kolarissa ja asia painettiin silloin villasella) ja mielessä kävi, että huijaisin jättäneeni auton parkkiin ja löytäneeni jäljen autolle palatessani, mutta entä jos asiasta tehdään esim. rikosilmoitus? ihan kamalan huono omatunto ja pelottaa myöntää, että tää oli ihan oma syy.
Kommentit (8)
Jos oli, niin kerro vaan reippaasti. Firmallasi on varmasti vakuutus autolle.
ja mitä se tarkoittaa.
Siis ihan sellainen aikuisten perusjuttu.
Kyllä oli, sain pomolta firman auton lainaan täksi viikoksi koska mies on reissussa työnsä puolesta ja lapsia pitää kuskata kouluun ja harrastuksiin.. Siksi nimenomaan tuntuu niin kamalan vaikealta. Pomo on lainannut mulle autoa siitäkin huolimatta, että toinen auto otti osumaa minun käytössäni, ja nyt sitten kävi näin. Vakuutus varmasti löytyy, mutta silti on aivan tajuttoman hankala olo tämän asian suhteen...
jatkossa sun ei tarvitse miettiä vastaavia juttuja kun kukaan tuskin antaa sun enää ajaa autollaan =).
Etköhän itsekin jo tajua, että on parempi pysyä vaan siinä apparin puolella jatkossa.
Jos olisin pomosi niin laskuttaisin omavastuun sinulta koska kyseessä on oma huolimattomuus. Ja antaisin kiellon ajaa firman autoilla jatkossa.
Mutta ainoa oikea tapa on kertoa pomolle totuus vaikka kuinka pahalta tuntuisi. Siis jos valehtelet niin sen jälkeen asia jää vaivaamaan pitkäksi aikaa ja ehkä pomokin menettää luottamuksen sinuun jos kuitenkin epäilee valhettasi.
Ehkä voisit esittää asian tyyliin. Mokasin pahasti, naarmutin autoa, voisinko korvata vakuutuksen omavastuun omasta pussista koska haluaisin jotenkin korvata tämän mokani.
Ilmoitus verottajalle ja naisilta ajokortti pois.
Ikinä ei kannata tunnustaa. meillä töissä on autot aina ihan kurtusa eikä niitä kukaan koskaan ole rutannut.
ei kannata alkaa hoitamaan asioita valheella.
Kerrot miten kävi ja se siitä.