Antaisitteko ekaluokkalaisen olla päivän pois koulusta vaan siksi,
että on nuhainen ja tosi väsynyt? Sellasena päivänä jolloin ois ulkoliikuntaa, musiikkia ja kuvista, eli ei jää oikein "jälkeen" mistään. Ja siis mamma pienempien kans kotona muutenkin,ettei tarttis yksin olla.
Kommentit (43)
Äitini antoi mun olla päivän kotona, koska en halunnut mennä kouluun.
Lisään vielä, että tapaa tästä ei tullut.
Äitini juuri hiljattain kertoi miten antoi mun olla ekaluokkalaisena päivänä kotona ihan vain sen takia, etten halunnut. Kyse oli vain jaksamisesta. Äitini kertoman mukaan "makasin vain koko päivän" ja taas jaksoin.
Eka luokka ja koulun alku on 7-vuotiaalle iso juttu. Väsyttäväkin. Joten anna vain olla pois. Yksi ei päivä maata kaada ja kun lapsi tietää, ettei siitä tule tapaa. Sitä paitsi, nuhasta voi selvitä vähemmällä, jos saa huilia kerralla ja kunnolla.
viimeksi tänään, koska valvoi yöllä kun ei saanut yskältään nukuttua.
Ei sitä yskää sitten saanut mitenkään lääkityksi?
vaikka oli yksityislääkärin määräämää yskänlääkettä.
viimeksi tänään, koska valvoi yöllä kun ei saanut yskältään nukuttua.
Ei sitä yskää sitten saanut mitenkään lääkityksi?
Äitini juuri hiljattain kertoi miten antoi mun olla ekaluokkalaisena päivänä kotona ihan vain sen takia, etten halunnut. Kyse oli vain jaksamisesta. Äitini kertoman mukaan "makasin vain koko päivän" ja taas jaksoin.
Eka luokka ja koulun alku on 7-vuotiaalle iso juttu. Väsyttäväkin. Joten anna vain olla pois. Yksi ei päivä maata kaada ja kun lapsi tietää, ettei siitä tule tapaa. Sitä paitsi, nuhasta voi selvitä vähemmällä, jos saa huilia kerralla ja kunnolla.
Kun eihän työelämässä kukaan ole poissa töisä vaan sen takia, että väsyttää, eihän?
Toimitko itsekin huonovointisena näin? Makaat hiirenhiljaa peiton alla tuntikausia tai vaihtoehtoisesti käyt läpi pari mapillista rästiin jääneitä tai suunnittelun alla olevia töitä?? Et suinkaan selaile jotain lehteä kun esim. kuumelääke alkaa vaikuttaa ja olo vähän kohenee, siemaile mehua ja tirkahtele välillä kun väsyttää??? Ihan sairaita natseja jotkut.
Toimitko itsekin huonovointisena näin? Makaat hiirenhiljaa peiton alla tuntikausia tai vaihtoehtoisesti käyt läpi pari mapillista rästiin jääneitä tai suunnittelun alla olevia töitä?? Et suinkaan selaile jotain lehteä kun esim. kuumelääke alkaa vaikuttaa ja olo vähän kohenee, siemaile mehua ja tirkahtele välillä kun väsyttää??? Ihan sairaita natseja jotkut.
Kyllä sitä varmaan näkee lapsesta milloin on vaan laiskalla päällä ja milloin tulossa flunssaan.
Jos siis nuhainen ei tarkoita kunnon räkätautia, vaan että nenä vähän valuu.
Ei yhdestä lepopäivästä ole haittaa vaan päinvastoin.
mutta jos on selvästi sairastumassa, ruokahaluton ja itkuinenkin. Oln tosi tiukka koulun suhteen, sieltä ei olla pois kuin pää kainalossa. Se opettaa vastuullisuutta myös aikanaan työelämään.
Jos mä jäisin aina pois töistä, kun olen vähän nuhainen ja tosi väsynyt, niin mä kävisin töissä ehkä 2 kertaa kuukaudessa.
Aika curling-äiti taidat olla.
Jos mä jäisin aina pois töistä, kun olen vähän nuhainen ja tosi väsynyt, niin mä kävisin töissä ehkä 2 kertaa kuukaudessa.
Aika curling-äiti taidat olla.
Tosin samalla sitten muistuttaisin että tänään ei sitten mennä kaverille, kutsuta kavereita meille, ulkoilla jne. Ja koska on sairauden takia niin päivällä on tunnin mittainen päivälepo vaikka muuten jaksaisikin touhuta.
Meillä lapset osaavat jo aikahyvin itsekkin miettiä kykenevätkö kouluun ja menevät jos vain kykenevät koska pakkolepo, kavereiden menetys ja erityisesti illalla ei mennä tallille ovat niin isoja menetyksiä että niitä ei oteta muuta kuin silloin kun ollaan oikeasti sairaita.
eskarissa jopa kannustettiin siihen, että lapset pitävät välillä vapaita. Sama minusta ekalla luokalla, ei se maailma romahda, vaikka pari kertaa kuussa on maanantain tai perjantain kotona muun perheen kanssa. Vastahan siellä opetellaan koulunkäyntiä.
meillä naapurin lapsi on koulusta pois jopa silloin, kun lunta on tullut liian paljon ja äiti "ei pääse" lähtemään autolla. Kouluun on noin 1 km. Kävellenhän ei voi mennä. Ja usein pois, kun on nuhainen, mutta iltaisin lapsi sitten kuitenkin leikkii ulkona muiden lasten kanssa. Olemme kyllä kovasti ihmetelleet tämän perheen touhuja. Mutta jokainen tyylillään.
Missä ovat ne äidit, joiden mielestä lasten on pakko päästä pois kotihoidosta, kun siellä ei ole samanikäistä seuraa/virikkeitä/ammattitaitoista
henkilökuntaa?
En missään nimessä antaisi oman ekaluokkalaiseni jonkun nuhan ja väsymyksen takia jäädä kotiin. Parempihan hänen on olla kavereiden ja virikkeiden kanssa koulussa.
tilanteesta. Pelkkä nuha ei voi aina olla poisjäämisen syy, mutta aika usein olo paranee, kun nuhan alussa lepää kunnolla yhden päivän. Kokonaisuuden kannalta kannattaa kuitenkin pohtia, kuinka monta näitä sairauspäiviä oikein kertyy.