Lue keskustelun säännöt.
Itse kunnioitan lähihoitajia. Raskasta, tärkeää ja vastuullista työtä, pienellä palkalla
04.10.2012 |
Kuka hoitaisi lapset päiväkodeissa, kehitysvammaiset laitoksissa, potilaat sairaaloissa, kuka antaisi sen "lähihoidon", auttaisi, hoivaisi, hoitaisi, lääkäri, siivooja, kokki... nekin tärkeitä alallaan, mutta lähäreitä ei voi kukaan muu korvata. Ja jos sitä tekee sydämellään, niin ei parempaa olekaan. Itse ainakin lohdullisin mielin olen menossa vanhainkotiin joskus, kun ja jos tiedän siellä olevan empattisia hoitajia, jotka huolehtivat minusta sydämellään. samoin lapseni laitan päiväkotiin, kun tiedän, että niistä pidetään hyvää huolta.
Kommentit (41)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Lähihoitaja on ammatti, jossa osaaminen kehittyy ja kasvaa jatkuvasti. Oleellista on muistaa se, että lähihoitajat hoitavat ihmisiä! Myyntimiehet, prosessiteollisuuden asiantuntijat, IT-nörtit yms. hoitavat asioita ja käsitteitä, joissa ei yleensä ole kyseessä ihmishenki. Em. ammattilaiset tekevät tietysti markkinataloudellisesti merkittävämpää työtä, jolloin yksilöihin keskittyvä moniala-ammattilainen ei saa osakseen riittävää kunnioitusta. Kunnioitusta tulee vasta siinä vaiheessa, kun itselle syntyy tarve käyttää SOTE-puolen palveluita.
Oma koulutukseni on tietotekniikan tradenomi ja tuotantotalouden insinööri ja tämän lisäksi opiskelen parhaillaan töiden ohella DI:ksi. Lähiaikoina olen useamman kerran kyseenalaistanut ko. opiskelun mielekkyyden sekä mahdollisten työtehtävien laadun. Lähihoitajan koulutus erikoistumisineen kiinnostaisi paljon enemmän.