Ei voi olla totta! "Kirppisvarkauksista"
Lapsellani oli tänään päällään itsepalvelukirpparilta pari kuukautta sitten ostettu vaate. Olimme kaikessa rauhassa kauppakeskuksessa, kun meille tuntematon nainen tuli kyselemään, mistä vaate on ostettu. Ihmettelin vähän ja vastailin vähän epämääräisesti kierrellen ihmetellen samalla, miksi hän sellaista kysyy.
Vastaukseni jälkeen nainen kertoi, että kyseessä on hänen vaatteensa ja suoraan sanoen syytti minua siitä, että olen varastanut vaatteen itsepalvelukirpputorilta. Myönsin, että vaate on peräisin kyseiseltä kirpparilta ja ajankohtakin sopi, mutta en todellakaan ole varastanut vaatetta, vaan ihan varmasti maksanut sen kassalle!
Nainen ei tietenkään enää uskonut minua, koska alkuun olin kierrelllyt vastaukseni kanssa. No tottakai olin kierrellyt, ei minulla ole tapana kuuluttaa kirppariostoksiani julkisesti ventovieraille ihmisille. Sitäpaitsi enhän nyt heti kättelyssä voi muistaa, miltä kirpparilta satuin juuri kyseisen vaatteen ostamaan, koska kiertelen paljon eri kirppareita.
Niin, minut siis leimattiin ventovieraan ihmisen toimesta varkaaksi julkisesti kauppakeskuksessa muiden ihmisten kuullen. Kiva. Tähän taisivat sitten loppua minun ostokseni itsepalvelukirppareilta. Ei todellakaan tee mieli ostaa mitään, jos siitä seuraa varkaaksi nimittely.
Ilmeisesti kirpputorin myyjä on pistänyt rahat omaan taskuunsa ja väittänyt omistajalle tuotteen varastetun, kun ei minulla ole tapana pyydellä kuittia jostain kirppariostoksista. Tästä lähtien taidan myös pyytää aina kuitin joka ikisestä ostoksestani. Tosin en tiedä,mitä sekään todistaisi kirppariostoksessa, olenhan voinut ostaa jonkun muun vaatteen, milläs sen kuitista todistat. Sitäpaitsi kuka kuljettaa kuittia kaikista ostamistaan tavaroista aina mukanaan?
Kommentit (7)
Ei naisella ollut mitään vaatetta myynnissä kirpparilla. Hän yritti lypsää vähän rahaa väittämällä vaatetta varastetuksi, vrt. romanikerjäläisten hengenheimolaiset jotka ujuttaa ostoskassiin mitä ihmeellisimpiä tavaroita ja vaatii sitten maksua siitä.
Voi olla että netissä on enemmänkin juttua, jos siellä jotain hämäräperäistä tapahtuu.
koska nainen osasi kerto millä kirppiksellä ja milloin vaate oli ollut myynnissä.
Uskon kyllä, että se oli hänen vanha vaatteensa, mutta minä en sitä ollut varastanut, vaan ostanut sieltä kirppikseltä.
En keksi muita vaihtoehtoja kuin että kassa on jättänyt lyömättä vaatteen koneeseen ja ottanut rahat itselleen tai sitten joku on vaihtanut vaatteeseen toisen hintalapun ja maksu on mennyt toisen myyjän tilille. En nyt tosiaankaan muista vaatteen hintaa tai sitä, millainen hintalappu siinä oli.
Ärsyttää vain ihan järjettömästi moinen. Varmaan ärsyttäisi sekin jos itseltä olisi "varastettu", mutta vähän voisi hillitä itseään.
ap
saa käsityksen että ensin kerroit tai ainakin annoit vihjeen että missä kyseinen vaate oli myynnissä. Pysyn kannassani, sinua on yritetty vedättää.
Sitäpaitsi ihmetyttää, mistä hän oikein tiesi, että teillä oli päällä juuri hänen entinen vaatteensa. Entä jos olisi ollut vain samanlainen?
Ymmärrän mielipahan kun joutuu pienenkin varkauden kohteeksi, mutta kuka aikuinen oikeasti jaksaa kantaa tapausta mukanaan ja tehdä siitä numeron julkisesti. Tuskin kyseinen lapsenvaate edes niin arvokas oli. Jos olisi ollut niin ei varmasti olisi ollut myynnissä itsepalvelukirppiksellä.