Kuinka paljon sinulla on vaatteita?
Oletko vaatefriikki? Millaisia vaatteita käytät? Onko sinulla mielestäsi sopivasti, liian paljon vai liian vähän vaatteita? Mikä on nyt hankitalistan kärjessä?
Kommentit (25)
Minulla on vaatteita alle 200. Tähän on laskettu kaikki pikkareista ja sukista alkaen (Kuningaskuluttajan haastatta varten laskin). Tarkkaan määrää en enää muista.
Vaatteita on oikeastaan vähän liian vähän. Painokin on vaihdellut +- 5 kg, joten kaikki ei aina sovi. PItäisi ostaa parit housut , pari kivaa paitaa ja siisti talvitakki. Niillä pärjää sitten jo pitkälle.
Aivan liikaa! Tällä hetkellä olen raskaana enkä edes mahdu 98% minulla olevista vaatteista. Yksi kaappi täynnä vaatteita joihin en mahtunut ennen raskauttakaan. Ovat siellä odottamassa, että sitten joskus niihin mahtuisin...
Neljä hyllyllistä + yksiovinen henkarikaapillinen. Just muutettiin ja mun vaatteet mahtui urheilukassiin, isoon muovipussiin ja käsimatkatavaralaukkuun. Ihan kaikista turhista vaatteista en varmaan vieläkään luopunut. Kunhan raskaudesta ja sen mukanaan tuomista kiloista on selvitty, voi taas tehdä uutta karsintaa.
Paitapuseroita noin 25, pitkiä housuja ehkä 12, itsetehtyjä neuleita, t-paitoja ainakin 40. Käytin 1000 euroa kuluneena vuonna vaatteisiin, sen lisäksi kankaita itse tehtyihin. Talvitakkeja 5. Vien usein pois sellaisia joita ei tule käytettyä tai kiristävät.
Tuloni ovat 1080 e /kk. En juo en polta.
Muistan hienon rouvan jolla oli 3-4 metrin rivi pelkkiä paitapuseroita, olin jotain 17 v.
Minulla on hirmuinen määrä vaatteita alkaen kokonumeroista 38 nykyiseen kokonumeroon 60. Minua sairaus ja lääkitys lihottivat alta aikayksikön ja jouduin välillä sellaiseen tilanteeseen jossa minulla ei ollut mitään päällepantavaa alusvaatteista lähtien. Toivottavasti tuleva leikkaus (en mene lihavuusleikkaukseen) auttaa painoa putoamaan. Menen aivokasvainleikkaukseen lähiaikoina.
varmasti jonkin sortin vaatefriikki, vaatteita ainakin on erittäin paljon. Hankintalistaa minulla ei ole; ostan vaatteita aina kun näen mieluisia. Joskus menee kuukaudessa pari tonnia, joskus ei kuukausiin euroakaan.
Käytän aika pitkälti samojo vaatteita. Niitä on liikaa ja osa vaan jää pyörimään sinne kaapin perälle. Pitäisikin muuten tehdä taas kaappiin kunnon tyhjennus.
on vaatteita, mutta suurin osa lojuu käyttämättöminä. Sellaisia tosi hyviä vaatteita on taas liian vähän.
Vaatekaapin siivous on tylsää, puolet pitäs heittää UFF-laatikkoon.
mulla ei ole oikeastaan tarpeeksi normaaliin elämään.
Mun pitäisi varmaankin saada talvikengät (kumppareilla mennyt pari talvea), joitain paitoja, joita kehtaa pitää, jos pitää jossain julkisesti ottaa takki pois, housuja, alushousuja (kahdet kappaleet taitaa olla, ja niistäkin toiset vähän risa bikinialaosa...)
Käytännössä tarvitsisin ihan kaikkea.
Kaikki paidat on henkareilla ja sitä henkarimallia ei ole enää myynnissä, joten nyt on tavoitteena se, että vaatteet vähenevät sitä mukaa kun uusia tulee.
Ostelen kyllä vaatteita tasaisin väliajoin, mutta laitan niitä myös jatkuvasti kiertoon. Inhoan liian täysiä vastekomeroita ja -huonetta ja tyhjennän niitä tehokkaasti. Jos en ole edellisenä talvena jotain vaatetta käyttänyt, tiedän etten käytä sitä tänäkään talvena, laitan siis kiertoon. Sama kesävaatteissa. Jotain erikoisempia ja juhlavaatteita säilytän pidempään, mutta hankin yleensä kuitenkin aina uutta kun juhlat tulee. Niitä on sen verran harvoin :-) Tänään just ostin viikonlopun juhliin uudet paidan ja housut, vaikka tarkoitus oli mennä vanhassa mekossa, jota olen käyttänyt karran. Löyty vaan niin ihana paita, että se oli pakko saada!
Koitan ostaa harkiten, mutta jos löydän jotain hyvää/kaunista/istuvaa/ihanaa/juuri mulle sopivaa niin ostan kyllä.
Hankintalistalla on nahkasaappaat, laadukkaat, ei korkoa ja pitkällä varrella.
Myös mustat paksut legginsit pitäisi hankkia, mutta ei farkkua eikä trikoota, siis kuitenkin "housumaiset" :)
Viimeisimpinä ostoksina mulla on punainen lyhyt polkadotts mekko, karvaliivi, trikoinen Nanson kietaisumekko, violetti neulemekko lyhyt jossa palmikkokuviointi ja siihen sopiva iso neulekaulahuivi. Mun tyyli on aika mekkopainotteinen...
Ja on iso kaappi. Mun vaatteita on joka paikassa: miehen kaapissa ja molempien lasten kaapeissa sekä kellarissa. Kai mä olen sitten vaatefriikki.
Mä annan vuosittain muutaman kassillisen siskoille ja osan vien kirkon kirpparille lahjoituksena. Kaikki lahjoitettavat vaatteet on laadukkaita ja tosi hyväkuntoisia. Nyt on taas koottu iso säkillinen kirkon kirpparille ja yksi kassillinen siskolle.
Mä en ikinä sano, ettei ole mitään päällepantavaa eli on vaatteita ihan joka lähtöön. Mä en yleensä osta mihinkään tilaisuuteen tai tarpeeseen, vaan kun näen jotain, mikä on just mulle sopivaa. Ostan laatua, joten vaatteet pysyy hyvänä vaikka vuosikausia. Mallit on ajattomia ja sellaisia aina muodikkaita.
Mulla on tosi vanhoja lempivaatteita vieläkin kaapissa eli mm. Noa Noan pitkä puuvillainen neuletakki (n. 5 vuotta vanha), pikkumustia (mm. In Wearin kotelomekko n. 10 vuotta vanha) ja paljon muuta.
farkkuja (sis. caprifarkut, farkkuleggarit, kaikki) on 17 paria ja mekko (sis. neulemekot, juhlamekot, kaikki mekot) on 28.
t. mekkofriikki :D
Minulla on mielestäni paljon. Mekkoja n.50, takkeja 30,kenkiä 100 paria. Housuja kymmeniä ja t-paitoja varmaan sata, mutten käytä niitä.
Neuleita ehkä 50. Huppareita kymmeniä. Kaulaliinoja 20.
Laukkuja kymmeniä.
Laitoin viimeksi 2 vuotta sitten 6 jätesäkillistä vaatetta kierrätykseen. Olisi vissiin taas aika.
Itseltäni löytyy vaatetta aika sopivasti omaan tarkoitukseen. Talvitakkeja on 40kpl. Mekkoja (kesä ja talvi) 220kpl. farkkuja noin 100kpl. Tuosta voikin päätellä sitä määrää mitä löytyy.
Ostan harvoin kaupasta vaan teen itse kaikki vaatteet.
Pelastusarmeijalle menee neljä kertaa vuodessa monta roskasäkillistä ja useasti myös annan jos joku tarvitsee.
Mä en oikeestaan osaa arvella määriä, kun noita vaatteita on vähän joka puolella ja kaikkien kaapeissa. Paljon noita on ja kyllä mä yritän käyttää vähän kaikkia. Mä tykkään myös mekoista, joten niitä on paljon.
Hankintalistaa mulla ei ole, kun en mitään tarvitse. Ostan, jos löytyy jotain todella mieluista.
Viimeksi ostin vaatteita nyt tiistaina. Metsänvihreän twinsetin (100% villaa), mekon arkikäyttöön, villa+silkki pashminan, puuvillatunikan ja yhden juhlamekon syksyn/talven juhliin.
En ole vaatefriikki, pyrin olemaan tässä asiassa hyvin käytännöllinen. Jo elämäntilanteen takia (olen opiskelija) ei ole mahdollista ostaa kuukausittain vaatteita. Toisaalta kun ostan vaatteita, ne maksavat minun mielestäni jonkin verran.
Farkkuja mulla on neljät, välillä käytän poikakaverinkin farkkuja. Muita housuja on kahdet pitkät ja yhdet lyhyet. Hameita en omista.
Pitkiä paitoja on sekaisin mun ja poikakaverin vaatekaapissa, en osaa heittää lainkaan paljonko niitä olisi. Talvitakkeja on kaksi, uudempi on kolme vuotta vanha. Talvikenkiä on yhdet maiharit, joita käytän myös kesällä. Toiset kesäkenkäni ovat tennarit.
Tyylini ei ole erityisen aikuismainen, mutta ehtiihän se vielä vähän kehittyä. Tällä hetkellä en onneksi tarvitse tai halaja mitään.
Mulla löytyy jotain vaatteita vaatekaapista mitä en käytä ja pitäis laittaa niitä vaatekeräykseen. Sitten myös varastossa on ihan turhia kenkiä ja myös vaatteitakin mitä voisi laittaa menemään keräykseen. Mutta vaatekaapissa ei ole tällähetkellä hirveästi vaatteita. Ja en osta kamalasti vaatteita aina sillon ku tarvetta ja ei silleen paljon kiinnosta mitkään rätit nii en osta kamalasti mut joskus kyllä,mut tää keskustelu sai mut siivoomaan nyt vaatekaappini ja katsomaan varastosta turhat vaatteet ja kengät myös pois!!