Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö mitä "asiakas on aina oikeassa" oikeastaan tarkoittaa?

Vierailija
04.10.2012 |

Se ei todellakaan tarkoita sitä, että asiakas aina olisi oikeassa. Idea on siinä, että ilman niitä asiakkaita koko yrityksen toimintaa ei olisi. Että turhaan asiakkaat elätte pissa päässä kun kerrankin joku on sanonut että olette oikeassa. Asiakas on hyvin usein täysin väärässä ja tämän vaatimukset on täysin älyttömiä. Mitenkähän asiat olisivat, jos jokainen asiakas saisi ilmaista mielipiteensä ja työntekijät toimisivat heidän pillinsä mukaan? Aika huvittavasti varmaan:D

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ni ei ole asiakkaita.

Vierailija
2/10 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis poliisilla asiakas oikeassa ja pamppu vasemmassa kädessä.

Mutta oikeasti "asiakas on oikeassa"-periaate on aivan asiakaspalvelun aakkosia.

Tämän tietää jokainen, joka on saanut joko koulutusta tai opastusta asiakaspalvelutyöhön.

Jos valittavalle asiakkaalle ensimmäiseksi myöntää, että on oikeassa, pääsee keskustelun alkuun siinäkin tapauksessa, että hän toteaa viimein itse olleensa aluksi väärässä. Ja siinäkin hän on aivan oikeassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis poliisilla asiakas oikeassa ja pamppu vasemmassa kädessä.

Mutta oikeasti "asiakas on oikeassa"-periaate on aivan asiakaspalvelun aakkosia.

Tämän tietää jokainen, joka on saanut joko koulutusta tai opastusta asiakaspalvelutyöhön.

Jos valittavalle asiakkaalle ensimmäiseksi myöntää, että on oikeassa, pääsee keskustelun alkuun siinäkin tapauksessa, että hän toteaa viimein itse olleensa aluksi väärässä. Ja siinäkin hän on aivan oikeassa.

Vierailija
4/10 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei todellakaan tarkoita sitä, että asiakas aina olisi oikeassa. Idea on siinä, että ilman niitä asiakkaita koko yrityksen toimintaa ei olisi. Että turhaan asiakkaat elätte pissa päässä kun kerrankin joku on sanonut että olette oikeassa. Asiakas on hyvin usein täysin väärässä ja tämän vaatimukset on täysin älyttömiä. Mitenkähän asiat olisivat, jos jokainen asiakas saisi ilmaista mielipiteensä ja työntekijät toimisivat heidän pillinsä mukaan? Aika huvittavasti varmaan:D

Vierailija
5/10 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiakas pitää saada tuntemaan olevansa oikeassa vaikka ei olisikaan.

Itse työskentelen asiakkaiden kanssa asiantuntijana ja otan monia juttuja omaan "piikkiin". Sanon esim merkiksi olen tainnut ymmärtää väärin jne. Onneksi on hyvä itsetunto että kestää. Ei mun tarvitse päteä sillä että olen oikeammassa kuin asiakas, koska se ei johda mihinkään. Asiakas on tyytyväinen kun ei menettänyt kasvojaan ja hommat etenee ja asiakas maksaa laskut.

Vierailija
6/10 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiakas pitää saada tuntemaan olevansa oikeassa vaikka ei olisikaan.

Itse työskentelen asiakkaiden kanssa asiantuntijana ja otan monia juttuja omaan "piikkiin". Sanon esim merkiksi olen tainnut ymmärtää väärin jne. Onneksi on hyvä itsetunto että kestää. Ei mun tarvitse päteä sillä että olen oikeammassa kuin asiakas, koska se ei johda mihinkään. Asiakas on tyytyväinen kun ei menettänyt kasvojaan ja hommat etenee ja asiakas maksaa laskut.

Vierailija
7/10 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaan kanssa ei ryhdytä jankkaamaan ja tehdään myönnytyksiä niin paljon kuin mahdollista järkevissä rajoissa. Mutta ne rajat on.

Vierailija
8/10 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiakas pitää saada tuntemaan olevansa oikeassa vaikka ei olisikaan. Itse työskentelen asiakkaiden kanssa asiantuntijana ja otan monia juttuja omaan "piikkiin". Sanon esim merkiksi olen tainnut ymmärtää väärin jne. Onneksi on hyvä itsetunto että kestää. Ei mun tarvitse päteä sillä että olen oikeammassa kuin asiakas, koska se ei johda mihinkään. Asiakas on tyytyväinen kun ei menettänyt kasvojaan ja hommat etenee ja asiakas maksaa laskut.

Ihanimpia ovat ne jutut missa saa paa punaisena kiljuvan asiakkaan lahtemaan hymyilevana ja tyytyvaisena.

Yksi hyva oli kun oli tuotu sininen astianpesukone vaikka tati oli tilannut valkoisen, siina nyt oli vaan viela suojamuovi paalla!

Vierailija
9/10 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on osa myyntipuhetta, jotta asikas saadaan ostamaan. Se tähtää siihen, että asiakas täytyy pitää tyytyväisenä, jotta hän maksaa tuotteesta tai palvelusta. Asikastyön ammattilaisen näkökulmasta se on haasteellista, sillä kaikenlaisia ihmisiä sitten tulee tällaisella asenteella vastaan, osa ihan täysiä kusipäitä. Itse pitkään tavallisena matalapalkkaisena rivimyyjänä toimineena en koskaan okein allekirjoittanut tuota lausetta, koska mulle oli ihan helvetin sama ostiko joku paskantärkeä jankuttaja jonkun bangladeshiläisen tekemän trikoorytkyn vai ei, mun palkka oli joka tapauksessa se n kymppi tunti, mua tympi koko se teatteri, jota myymisessä esitetään, ja joo, ymmärsin lähteä vihdoin tuosta työstä pois. Viimeisenä päivänä sain kirjallista palautetta eräältä asikkaalta, että olin niin hyvin häntä palvellut. Kivaa, mutta ikinä en enää halua myyntitöihin...

Vierailija
10/10 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just nimeenomaan, asiakas on aina oikeassa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi