toinen munasarja poistettu, toista operoitu nyt raskaana. ongelmia raskaudessa?
Hyyppään tuolta vauvapuolelta hetkeksi tänne ja kysäisen osaisiko joku teistä auttaa. Todella hyvällä ystävälläni (siskoni entinen avokki) on avovaimo. he odottavat nyt ensimmäistä lastaan. Avokilla on aikanaan toista munasarjaa operoitu ja toinen poistettu kokonaa. Edellisen miehen kanssa myös kävivät lapsettomuushoidoissa, mutta raskaus ei koskaan alkanut. Nyt ovat ystäväni kanssa onnistuneet luomuna tulemaan raskaaksi. Tietäisikö joku on ko tällä taustalla ongelmaa kantaa lasta loppuun saakka vai onko suurempi keskenmenon riski?
Kommentit (2)
minulla on toinen munatorvi poistettu ja toinen on mennyt kohdun ulkoisen seurauksena jotenkin vialle, mutta on sitten parin vuoden aikana palautunut ilmeisesti normaaliksi koska olen nyt raskaana, rv 30+.
minulla oli alkuraskaudesta omituisia " nippailuja" molemmin puolin kohtua, ja arvelin niiden olevan jotain kiinnikekipuja, koska minua on operoitu. (sektio ja laparoskopia). minulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja lääkäri tosiaan arveli kipujen olevan juuri näitä " venyy ja paukkuu" -kiinnikekipuja.
kiinnikekivut on sittemmin häipyneet, ja tilalle tuli liitoskivut. muuten raskaus on edennyt ihan normaalisti, joten ei minulla ole ainakaan sen kummempia kokemuksia.
Näin itsekkin ajattelin, mutta ajattelin varmistaa josko täällä olisi tarkempaa tietoa. Olisi niin ihanaa jos se lapsi todella syntyisi.. :)