Osaako joku sanoa mitä tarkoittaa unessa nähdyt uudet perunat? :D
Näin siis unta, että joku henkilö nosti maasta uusia perunoita ja mietinkin, että mitähän tämä mahtaa tarkoittaa? Uni oli hyvin selkeä ja se jäi vaivaamaan mieltäni.
Kommentit (11)
mikä tunnelma unessa oli
mitä se henkilö merkitsee sulle joka perunoita nosti?
onko jotain uutta "satoa" elämässäsi?
Perunat tarkoittavat unissa kiveksiä ja uudet perunat ajeltuja kiveksiä.. Perunoiden nostaja taas merkitsee, että haluat tämän nimenomaisen henkilön tuovan ne kiveksensä (perunat) sinulle "syötäväksi"..
Olen 100% varma, että tämä "nostaja" oli siis miespuolinen? Olenko oikeassa?
No siis tilanne oli se että naapurin tyttö nosti meidän pihalta perunoita, meillä ei edes ole perunamaata vaan ne on oikeasti ruusupensaita.. :o Suutuin tietenkin siitä sitten tytölle kun sillälailla repii meidän perunoita ;D
Eli pelkäät, että naapurin tyttö haluaakin nuolla sinun (miehesi) kiveksiä?
Naapurintytölläsi on jokin salaisuus, jonka hän haluaisi nostaa esille. Miehesi on hyväksikäyttänyt häntä? Tämä on unikirjasta.
Mulla taas raskaus/vauvaunet jatkuu jo 3 vuotta vaikka en enää lapsia halua ja ikäkin tulee jo vastaan.
Viime yönä taas hoitelin unessa vauvaani tai paremminkin en muistanut hoitaa...nyt sillä oli jo nimikin...kasper oskar...kuolen nauruun :)
No siis tilanne oli se että naapurin tyttö nosti meidän pihalta perunoita, meillä ei edes ole perunamaata vaan ne on oikeasti ruusupensaita.. :o Suutuin tietenkin siitä sitten tytölle kun sillälailla repii meidän perunoita ;D
Koetko mahdollisesti jotakin ulkopuolelta tulevaa uhkaa perhettäsi tai kotiasi kohtaan? Siis jotain sellaista, että joku tulee "teidän tontille", puuttuu teidän asioihin tai yrittää jotenkin hyötyä teistä?
Uudetperunat tuskin on tuossa mikään merkittävin elementti. Unikirjat antavat juuri sellaisen typerän kuvan, että jokin fyysinen elementti (kuten nyt tässä se uusiperuna) olisi unen keskeisin symboli. Se voi hyvin olla aivan sattumanvarainen juttu, oleellisempaa on se tunnelma ja tunne mikä unessa on. Ja kaikilla unilla ei todellakaan ole mitään erityistä symboliikkaa.
Silloin, kun mä näen merkitseviä unia niin ne on niin selkeitä ettei niitä tarvitse erityisemmin "analysoida". Esim: olen nuoruuteni ollut ylikiltti ja kyvytön puolustautumaan, mutta jossakin vaiheessa aloin nähdä unia, joissa rohkeasti nostin metelin jos minua kohdeltiin väärin. Olin selvästi löytämässä kyvyn puolustaa itseäni, ja se alkoi kyllä näkyä oikeassa elämässäkin.
Mutta perheemme elää tällä hetkellä suruaikaa. Eräs sukulaiseni on todella huonossa kunnossa ja odotellaan että milloin hänen aikansa koittaa.. Lisäksi olemme yrittäneet mieheni kanssa lasta 7kk. Olisi mielenkiintoista tietää liittyykö tämä uni jotenkin noihin juttuihin. Yleensä en uniani edes mieti sen tarkemmin mutta tämä uni oli jotenkin erikoinen..
Olen sitä mieltä, ettei unen mahdollista merkitystä voi kukaan muu analysoida kuin unennäkijä itse.
Mitä tunteita tai assosiaatioita uni herätti?