Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi " en halua imettää ollenkaan" on hirvittävää, mutta " maito vain loppui" on hyväksyttävää?

Vierailija
29.11.2005 |

Luin alta ketjua, jossa kyseltiin käytännön asioista synnytyssairaalassa silloin jos ei aio ollenkaan imettää. Tämä teilattiin suorin sanoin: hyvä äiti yrittää imettää.

Eli sairaalassa pitää imettää, mutta jos kotona lopettaa imettämisen ja viikon kuluttua sanoo kyseleville, että " maito vain loppui" , niin se onkin ihan hyväksyttävää?

Miksi?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tietenkin jokaisen oma asia. Se mitä mitä sanoin luuseriudesta, ei ole oma mielipiteeni, vaan tarkoitin, että ehkä niitä, jotka eivät edes yritä, voidaan pitää luusereina (siksi kysymysmerkki suluissa).

Jokainen äiti haluaa varmasti tarjota vain parasta omalle lapselleen, joten kyllä imettämisen lopettamiseen tai imettämisestä alun perin kieltäytymiseen on varmasti painavat syyt. Toisen taustoja tietämättä ei kenenkään pitäisi muita syyllistää.

Mutta sitä en kyllä ymmärrä, jos imettämistä ei edes yritetä, kun se koetaan liian työlääksi. Eli ei haluta nähdä mitään ylimääräistä vaivaa oman vauvan hoidossa.

Vierailija
2/12 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan sen tietävät, että yrityksen puutteesta ja laiskuudesta kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt mitään imettämisestä puhuu, lastahan tullaan ihailemaan, ja et ole tilivelvollinen kenellekkään. Jos kysyy neuvolassa miten maito riittää sano hyvin. Se on herra varjele sun oma päätös mitä sä teet, ei sun tartte todellakaan perustella sitä . Tuttelilla kasvaa vähintään yhtä hyvin , ja nukkuu pitempiä jaksoja, tietää että pienellä ei ole nälkä, ja sä itte palaudut nopeasti, ts hormonitoiminnat tasaantuu. Ja lapsesta nauttii ihan erilailla ilman imetysrumbia. Kukaan ei imettänyt lapsia 60 luvulla, paitsi tän palstan kirjoittajien äidit, eli ihan hyviä tulee ilman rintamaitoa.

Vierailija
4/12 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole MISSÄÄN törmännyt siihen, että minua arvioitaisiin sen perusteella, miten olen imettänyt. Vai av-palstaanko viittasit?

Vierailija
5/12 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja lapsesta nauttii ihan erilailla ilman imetysrumbia.

Muuten kyllä ihan sama mulle miten muut imettää tai ei imetä.

Vierailija
6/12 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä siinä on et joku ei voi uskoa et kaikilla ei tule maitoa esim.mun mummo ei oo voinu imettää yhtään lastaan ku eillä oo tullu maitoa ollenkaan!!ja siihen aikaan ei todellakaan oo ollu kyse laiskuudesta!käsittämättömiä pellejä jotku!

Vierailija
7/12 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kaikkihan sen tietävät, että yrityksen puutteesta ja laiskuudesta kyse.

Vierailija
8/12 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lupaa kysellyt. Kotona sitten lopetin imetyksen käytännössä heti ja sanoin kaikille että maitoa ei tullut. Esikoisen aikaan en tätä vielä älynnyt ja takkusin aikani imetyksen kanssa kunnes vanha viisas mummoni sanoi, " hyvä tyttö lapsellasi on NÄLKÄ" ja hommasin korvikkeet kaappiin.

Ikinä en enää imetä.

Vierailija
9/12 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

syömään. Sitten tämä äiti alkaa ruokkia vauvaa niin, että ensin imettää vaikkapa 10 tai 15 minuuttia kummastakin rinnasta ja sen jälkeen antaa pullosta korviketta niin paljon kuin vauva jaksaa imeä. Ja kas kas, tätä seuraakin pidempi syöttöväli.

Pikkuhiljaa maidon tuotanto vähenee ja korvikkeen kulutus kasvaa. Niin että tottahan se on että maito loppuu, mutta MIKSI se loppuu? Siksi kun on turhaan ruokittu pullolla.

Mutta laiskuudesta en usko tämän ilmiön johtuvan omassa tuttavapiirissäni, vaan pikemminkin epävarmuudesta.

Vierailija
10/12 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

syömään. Sitten tämä äiti alkaa ruokkia vauvaa niin, että ensin imettää vaikkapa 10 tai 15 minuuttia kummastakin rinnasta ja sen jälkeen antaa pullosta korviketta niin paljon kuin vauva jaksaa imeä. Ja kas kas, tätä seuraakin pidempi syöttöväli.

Vierailija
11/12 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olleensa vain niin LAISKA että jatkoi imettämistä ;) ja ihmetteli miten minä olen niin VIITSELIÄS että jaksan puljata pullojen kanssa.

Olisin imettänyt mielelläni, mutta lääkitys esti sen :( .

Vierailija
12/12 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

olleensa vain niin LAISKA että jatkoi imettämistä ;) ja ihmetteli miten minä olen niin VIITSELIÄS että jaksan puljata pullojen kanssa.

Olisin imettänyt mielelläni, mutta lääkitys esti sen :( .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä