kuolinpesä ja veronpalautukset
Isäni kuoli vuosi sitten.
Nyt tuli ilmoitus, että kuolinpesälle tulossa häneltä veronpalautuksia 2300E.
Äitini kysyi, miten rahojen kanssa tehdään, saako hän kaikki vai haluammeko siskoni kanssa siitä osan. Mun mielestä äitimme voisi pitää koko summan, mutta nyt sisko haluaisi siitä oman osansa. Oonko mielestänne ahne, jos siinä tapauksessa ottaisin palautuksista myös osani?
Äitini saa omaa eläkettään ja isäni eläkettä päälle 2000E/kk, joten ei kuitenkaan ole ihan puilla paljailla. Itse sanoin äidillemme, aluksi että vie vaikka mut ja siskoni palautuksilla syömään johonki hyvään paikkaan ja pidä itse rahat. Lain mukaan kuolinpesän rahat olisi kuitenkin jaettava meidän kolmen kesken.
Kommentit (6)
hautausavustusta, joten meidän omaisten ei tarvinnut maksaa hautajaisista senttiäkään.
Selkeintä niin.
Osta rahalla vaikka joku taulu tai koru muistoksi isästäsi.
Jos on saanut niin silloinhan tuo palautus on kokonaan teidän lasten. Eikä se muutenkaan mene niin että äidillenne kuuluu puolet ja teille loppu. Se palautushan lasketaan koko kuolinpesän varoihin ja sen mukaan lasketaan. Äitinne kun ei saa perintöä vaan tasinkoa ja sitä ei lasketa samoilla säännöillä kuin perintöä.
Isällä ei jäänyt mitään säästöjä eikä omaisuutta ollut kuin puoliksi maksettu auto.
Ainut "perintö" oli toi eläkevakuutuskassan maksama hautausavustus jolla maksettiin hautajaiset. Loppu summasta puolet meni äidillemme ja puolet jaoimme siskoni kanssa puoliksi.
hautausavustusta, joten meidän omaisten ei tarvinnut maksaa hautajaisista senttiäkään.
omista rahoistaan hautajaiset (vanhemmat "varattomia")
Mun mielestä oikeus ja kohtuus tässä tapauksessa.