Kannattaako heti myöntää työhaastattelussa ottaneensa rauhoittavaa jännitykseen, kun senhän
näkee kuitenkin kokenut haastattelija? Eli parempi myöntää itse?
Kommentit (6)
Rekrytoija luo susta tavatessaan ensivaikutelman. ja jos ensivaikutelmassa on ajatus että ihminen jännittää haastattelua siin määrin et tarttee rauhoittavaa, ei jää positiivinen kutina henkilöstä. rekrytoija valitsee silloin jonkun muun.
ja ei sitä rahottavien ottamista nää. ellet vedä yliannostusta.
Sille on ihan sama, kertooko ottaneensa vai näyttääkä huumehörhöltä.
Olisi reilumpaa mennä haastatteluun ja jännittää kuin käyttää kemikaaleja. Itse rekrytoijana palkkaisin mieluummin sen rehellisen jännittäjän kuin rauhallisen.
Oikeasti, kokeneetkin työnhakijat jännittävät, ja mitä tärkeämpi työpaikka, sitä enemmän.
Myös ne rekrytoijat ja haastattelijat itse silloin, kun ovat hakemassa uutta työtä ja haastateltavina.
Jotkut jännittäjät lamaantuu eivätkä suinkaan ala täristä ja hikoilla. Varmaan luulevat niidenkin syövän jotain.
Eikä ne rekrytoijat mitään neroja ole. Useimmiten työnhakijat on paljon lahjakkaampia ja koulutetumpia.
Jos sen sijaan haluat niin jätät sanomatta, niin et anna itsestäsi heti kuvaa hermoheikkona tapauksena joka ei kestää pienimpiäkään paineita.