Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

BMI:sta keskustelu, miksi BMI 23-26:set ovat jo ""läskejä" /pulleroita

Vierailija
02.10.2012 |

http://fi.wikipedia.org/wiki/Painoindeksi

Aika moni täällä sanoo, että jos on painoindeksi vaikka BMI23 niin on jo flässä ja painoa halutaan pois. Joku on kuulemma suorastaa lihava kun BMI on 25.

Hei, 25 on täysin normaali. Sellainen mikä EI VAADI toimenpiteitä. Wikipedian talukostakin näkee, että painoindeksin liukuma ylöspäin ei ole kovin jyrkkä. Normaalin ylärajalta on 5 pykälää vain "lievä ylipaino" kun taas normaalipainon alarajalta ei ole kuin 1,5 pykälää ja ollaan merkitävässä alipainossa.

Mielestäni voisi sen verran ottaa järjen käteen, että tajuaisitte kuinka BMI 23-30 eivät ole yhtään mitään toimenpiteitä vaativia lukuja jos vertaa vaikka liikkumiseen tai tupakointiin jne.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

läsää. Se on fakta.

Vierailija
2/16 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas on typerää, kun sanotaan, että kun on BMI 23-30, niin silloin ei tarvisi laihduttaa, ei aiheuta toimenpiteitä.

Eikö silloin pidä heti reagoida kun huomaa painonsa nousseen? Minä ainakin laihdutan, jos paino nousee parikin kiloa, vaikka liikutaan normaalipainon sisällä. Minkä ihmeen takia pitäisi ruveta laihduttamaan vasta sitten kun ylipainoa on kertynyt jo monta kymmentä kiloa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI 25 on lievä ylipaino ja itselle on tullut työterveyshoitajalta sanomista, kun paino oli alkanut hilautua tuota rajaa kohti.

Ja kyllähän normaalipainoisetkin nurisee, että heillä on läskiä jossain väärässä kohtaa kehoa, isot reidet tai sitten jotain muuta..

Vierailija
4/16 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienellä ja sirolla bmi 25 on ihan eri kuin pitkällä skrodella

Nuorena ei lievä alipaino haittaa mutta vanhana se on pulleutta pahempi

Vierailija
5/16 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas on typerää, kun sanotaan, että kun on BMI 23-30, niin silloin ei tarvisi laihduttaa, ei aiheuta toimenpiteitä. Eikö silloin pidä heti reagoida kun huomaa painonsa nousseen? Minä ainakin laihdutan, jos paino nousee parikin kiloa, vaikka liikutaan normaalipainon sisällä. Minkä ihmeen takia pitäisi ruveta laihduttamaan vasta sitten kun ylipainoa on kertynyt jo monta kymmentä kiloa?

Mä en ihan löydä sitä punaista lankaa miksi pitäisi tehdä mitään jos paino liikkuu kaikkein normien sisällä? Alatko sä heti vääntelemään patteritermostaattia paniikissa joka suuntaan jos sisälämpötila heittää 21C --> 22C:een ?? :)

Vierailija
6/16 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vyötärönympärys on yli 80 senttiä on syytä laihduttaa.

miksi sinua kiusaa jos joku haluaa laihtua itselleen sopivaan painoon?

Vierailija
7/16 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas on typerää, kun sanotaan, että kun on BMI 23-30, niin silloin ei tarvisi laihduttaa, ei aiheuta toimenpiteitä. Eikö silloin pidä heti reagoida kun huomaa painonsa nousseen? Minä ainakin laihdutan, jos paino nousee parikin kiloa, vaikka liikutaan normaalipainon sisällä. Minkä ihmeen takia pitäisi ruveta laihduttamaan vasta sitten kun ylipainoa on kertynyt jo monta kymmentä kiloa?

Mä en ihan löydä sitä punaista lankaa miksi pitäisi tehdä mitään jos paino liikkuu kaikkein normien sisällä? Alatko sä heti vääntelemään patteritermostaattia paniikissa joka suuntaan jos sisälämpötila heittää 21C --> 22C:een ?? :)

Ja sinä olet varmaan niitä, jotka antaa painon pikkuhiljaa kilo kilolta nousta ylöspäin, ja sitten lopulta itketään kuinka paino on vuosien saatossa salakavalasti noussut. Mä en löydä sitä punaista lankaa, miksi pitää odottaa että on "tarpeeksi" lihava että voi laihduttaa, kun ne ylimääräiset kilot voisi pudottaa heti?

Tuo patteritermostaatti on kyllä hyvä vertaus, vaikket taida tietää miten ne toimivat. Ihan hyvin voisin verrata omaa painonhallintaani patteritermostaattiin; jos paino nousee pari kiloa, pudotan sen alas aivan kuten patteritermostaatti pudottaa lämpötilaa jos tulee liian kuuma.

Vierailija
8/16 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei taaskaan pysty hyväksymään sitä faktaa, että normipainon yläpuolella on enemmän liukumaa kuin alapuolella.

Fakta on, että lievä ylipaino naisella BMIn mukaan EI VÄLTTÄMÄTTÄ tarkoita mitään ja he ovatkin keskimäärin terveempiä kuin liian laihat.

Vierailija
9/16 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI 25 ei ole enää mikään "pieni ja siro".

Tämän naisen BMI on 25:

http://1.bp.blogspot.com/-gqSRcb9cjhw/UBrIrQNUvzI/AAAAAAAAArA/8vvi2g1Dl…

Vierailija
10/16 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"BMI 25 ei ole enää mikään "pieni ja siro".

Tämän naisen BMI on 25"

niin totta! itse olen BMI 26 - laihdutus kesken - ja mun kroppa on muuten samanlainen mutta KAIKKI läskit on keskittyneet reisiin ja takapuoleen. kuvitelkaa se. ei hyvä.

Vierailija
11/16 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ressaa. Painoindeksini on 25 enkä ole läski, vaikka toki pientä naisellista pyöreyttä on. Olen kuitenkin sopusuhtainen ja vyötärökin löytyy. En näe mitään syytä laihtua.

Minulta ei ole pois, jos joku miettii päivät pitkät reisiään ja viime viikolla syötyä suklaapatukkaa. Minulla on parempaakin tekemistä!

Vierailija
12/16 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ressaa. Painoindeksini on 25 enkä ole läski, vaikka toki pientä naisellista pyöreyttä on. Olen kuitenkin sopusuhtainen ja vyötärökin löytyy. En näe mitään syytä laihtua. Minulta ei ole pois, jos joku miettii päivät pitkät reisiään ja viime viikolla syötyä suklaapatukkaa. Minulla on parempaakin tekemistä!

kommentoitu. Rentous ja syöminenkin on elämän iloja. Tietääkseni BMI25:sta ei kukaan tervejärkinen voi sanoa, että kiireen vilkkaa PITÄISI jotain tehdä.

Kummaa kun naisellista pehmeyttä sätitään, mutta toisaalta BMi19 kukkakeppi nortti huulessa on "terve nainen kun ei ole ylipainorasitetta" (jota ei ole 25:llakaan)

Vierailija
13/16 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä pidä niin tarkkaan seurata, tärkeämpi mielestäni on vyötärönympärys. 22 olisi ok, jos olisin lihaksikas, mutta kun olen pelkkää höttöistä läskiä...

Vierailija
14/16 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun BMI on alle 21,63 ja mulla on todellakin 2kg liikaa. Aiemmin BMI oli 20,96 ja se oli vielä ok.

Vierailija
15/16 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI 25 ei ole enää mikään "pieni ja siro".

Tämän naisen BMI on 25:

<a href="http://1.bp.blogspot.com/-gqSRcb9cjhw/UBrIrQNUvzI/AAAAAAAAArA/8vvi2g1Dl…" alt="http://1.bp.blogspot.com/-gqSRcb9cjhw/UBrIrQNUvzI/AAAAAAAAArA/8vvi2g1Dl…">http://1.bp.blogspot.com/-gqSRcb9cjhw/UBrIrQNUvzI/AAAAAAAAArA/8vvi2g1Dl…;

No eiköhän tuo ollut juuri se pointti. Pienellä ja sirolla BMI 25 voi olla liikaa (ainakin ulkonäön kannalta, vaikkei terveyden), kun taas vankkarakenteinen ja harteikas voi näyttää sairaalloiselta, jos painoindeksi laskee paljon alle kahdenkymmenenviiden. Sama BMI voi olla erinäköinen erilaisilla ruumiinrakenteilla.

Vierailija
16/16 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos BMI on vaikka 24,5. Mutta kyllä meille monelle pienelle, sirolle naiselle ulkonäkö alkaa jo olla aikamoinen siinä painoindeksissä. Itse painoin ennen raskauksia 48 kg ja näytin siinä painossa sopivalta . Valitettavasti nyt kahden lapsen jälkeen painan 64 kg, ja vaikka olen edelleen normaalipainoinen painoindeksin mukaan, on minulla iso "kaljamaha", selässä läskimakkaroita, jenkkakahvat, makkarainen kaksoisleuka ja muuta mukavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi